Site builder en domeinnaam enzo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarEd

Site builder en domeinnaam enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 21:51

Ik heb al gezocht en ben ook zeker wat goede info tegengekomen maar ondanks dat zie ik door de bomen het bos ook even niet meer en heb nog wat aanvullende vragen.

Ik wil als kleine ondernemer een website bouwen. Hoeft niet enorm uitgebreid te zijn.
- info
- Contact gegevens etc
- portfolio wat foto's
- evt nog 1 of 2 pagina's met extra info

Ik ben tegengekomen:

- domeinnaam + diverse pakketaanbiedingen via een kant en klaar bouwer alla Strato / Jimdo/ 1Eurohosting enz
* Bijna overal zie ik dan staan dat de aanbiedingsprijs voor het 1e jaar is. Wat het daarna gaat kosten zie ik vervolgens niet zo snel terug. Uiteraard is het niet de bedoeling om 1 jaar voor een laag bedrag te compenseren met het dubbele of driedubbele het jaar erop?!

- Het is beter zelf een domeinnaam te registreren (via mijndomein.nl?) zodat je aan het einde van je contract je domeinnaam niet terug hoeft te kopen van de aanbieder.
* Is dit dan bij al dit soort aanbieders het geval?

- Een kennis was helemaal blij met vistaprint. Daar krijg je de 1e maand gratis maar voordat je aan de slag gaat mag je al wel gaan afrekenen. Of ik heb niet goed gekeken maar heb geen zin om per ongeluk ergens aan vast te zitten zonder gezien te hebben hoe iets werkt.

Mochten jullie nog tips of aanvullingen hebben dan hoor ik het graag.

Keuzestresskeuzestresskeuzestress :(:)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:23

Domeinnaam met hosting kopen (1eurohosting.nl is bijv erg goedkoop. Ik heb een code die je dan eventueel kan gebruiken) en vervolgens Wordpress installeren. Bij de meeste heb je dat in een klik geïnstalleerd.

Aanbiedingsprijs is domeinnaam 1e jaar gratis, daarna 12 euro per jaar uit mijn hoofd.

Silvia

Re: Site builder en domeinnaam enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 19:54

Ik heb zojuist voor het bedrijf waar ik werk een paar domeinnamen aangeschaft en opgezegd bij Strato. Zover ik weet hoef jij je domeinnaam aan het eind van het contract niet terug te kopen. Je krijgt een verhuistoken waarmee je naar een andere provider kunt overstappen. En zo te zien is dat kosteloos.
Bij Hostnet werkt het hetzelfde.
Het is inderdaad verstandig om goed te kijken wat een website na het eerste jaar kost. Wie doet de updates en moet je daar nog extra voor betalen?