Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Yaffie schreef:Hier meld zich een doktersassistente. Ik werk op de poli MDL in het ziekenhuis. Dat is voornamelijk administratief werk. Natuurlijk is er ook mogelijkheid bij een huisarts waar een combi is tussen administratie en handelingen en er zijn ook poli's waar veel handelingen gedaan worden. Het is maar net waar je terecht komt. Ik doe vooral: telefoon, klusjes voor artsen, assisteren bij spreekuur door afspraken te maken, brieven de deur uit doen, wegen&meten, hartfilmpjes en bloeddrukmeten. 80% is administratie maar de werkdruk is wel heel hoog, onderschat het niet. Verschilt ook weer per werkplek natuurlijk.
Ik heb zelf de opleiding voltijd gevolgd, dus geen ervaring met deeltijd.
Ik vind administratie wel leuk, maar vind het werk eentonig. Dit geld vooral voor mijn poli moet ik zeggen. Ik zou het niet altijd blijven doen, heb een hbo opleiding afgerond, dus zonde als ik op dit niveau met dit loon blijf werken eigenlijk. Alleen een VAST contract gooi je niet zomaar weg.
Vanwege de aangepaste wetgeving rondom privacy (avg wet) is het moeilijk om zomaar een dagje te komen kijken. Het gaat om patiënten gegevens waar wij beroepsgeheim voor hebben en iemand van buitenaf niet.
Wel wil ik meegeven dat de wereld steeds digitaler wordt, dus dat is wel echt een belangrijke eigenschap. We hebben al 2 (volwassen) stagiaires moeten laten stoppen, vanwege achterstand met computervaardigheden.
Als je nog vragen hebt, mag je me altijd benaderen
moonsparkle schreef:Maar als ik zo rond kijk zijn er wel best wat mogelijkheden om dan nog door te studeren? Of misschien als teamleider? Ik heb nu ook werk waarbij ik de hele dag binnen zit dus dat ben ik wel gewend. Ik ben wel iemand die ook altijd graag door ontwikkeld, maar ik heb juist het idee dat als ik de vacatures zie dat dat ook wel kan? Qua salaris tja ik heb wel gezien dat het ongeveer zeven jaar gaat duren voor ik een beetje hetzelfde zou krijgen als nu
Polly schreef:ik ben ook doktersassistente maar ik zit niet de hele dag binnen hoor, wij rijden ook visites en tussen de middag een uurtje naar buiten.