Wat voor baan zou bij mij passen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Wat voor baan zou bij mij passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 19:15

Ik ben een carrière switch aan het overwegen maar ik vindt het heel moeilijk om te bedenken wat dan, soms zijn er ook beroepen waar je eerder nooit van had gehoord dus ik dacht misschien heeft bokt nog ideeën. Ik heb een mbo 3 dieren diploma, twee jaar een eigen trimsalon gehad maar wegens omstandigheden kon dat niet meer.

Toen ben ik een heel ander beroep in gerold, het werk is heel leuk maar de dingen die het meebrengt niet, kan het eventueel per pb versturen. Ik heb het werk zo'n 8 jaar gedaan maar ik merk dat die dingen die me tegen staan steeds terug komen.

Ik ben creatief en precies. Ik ben goed in plannen/organiseren zeg maar de personeel zaken alleen dan zonder de nare dingen (functioneringsgesprekken). Ben heel gestructureerd. Ik hou van reizen en reizen dus ook plannen dat leek me wel wat, maar hoe begin je zoiets voor je zelf tussen alle grote ketens? Reisbureaus lijken ook steeds minder te zijn.

Ik vindt medische dingen ook heel interessant maar dan vooral zolang ik niet teveel bij mensen hoef uit te voeren, anatoom patholoog bijvoorbeeld maar daar ben ik niet slim genoeg voor :o
Ik ben leergierig, wil mezelf blijven ontwikkelen als ik in een baan heb.

Dit is wat ik zo een beetje kan bedenken. Misschien zijn er ook nog andere die een beroep zoeken die ook hier kunnen plaatsen wat hun eigenschappen, hobby's etc zijn om andere ook op ideeën te brengen.

Overigens ben ik goed in talen en schrijven, maar slecht in wiskunde, een toelatingstoes voor hbo zou me denk ik eerst jaren kosten om m'n wiskunde op pijl te krijgen en dat zie ik niet heel erg zien. :o

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:28

Misschien is doktersassistent op apotheekassistent wat? Ik doe nu de lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn. Deze opleiding is heel breed en als je het lesgeven leuk vindt, een leuke veelzijdige opleiding.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 19:33

Doktersassistente dacht ik inderdaad ook aan, als er mensen zijn die dat werk doen zou ik graag pben :)

Dieuwke_

Re: Wat voor baan zou bij mij passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:35

Apothekersassistent is momenteel erg veel werk in. Doe ik nu in de ziekenhuisapotheek, zit je niet aan mensen maar wel contact met de patiënten en de artsen/verpleging

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:41

Afbeelding
Weet niet welke regio? Binnenkort op meerdere plekken info-avonden over bbl-opleiding. (Zelf overweeg ik dit ook.) Bij sollicitatie-gesprek werd idd aangegeven dat er groot tekort is aan apothekers-assistentes.

noviceh

Re: Wat voor baan zou bij mij passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:46

En iets van ondersteuning patholoog-anatoom?Of mogelijk richting mortuarium oid?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:18

moonsparkle schreef:
*\o/* Ik ben creatief en precies.

*\o/* Ik ben goed in plannen/organiseren zeg maar de personeel zaken alleen dan zonder de nare dingen (functioneringsgesprekken).

*\o/* Ben heel gestructureerd.
*\o/* Ik hou van reizen en reizen dus ook plannen dat leek me wel wat.

:n Ik vindt medische dingen ook heel interessant maar dan vooral zolang ik niet teveel bij mensen hoef uit te voeren

*\o/* Ik ben leergierig, wil mezelf blijven ontwikkelen als ik in een baan heb.

*\o/* Overigens ben ik goed in talen en schrijven, maar slecht in wiskunde

Ik zeg: Wordt family manager.
Je creativiteit kun je kwijt als in oplossingsgericht, maar ook in activiteiten.

Precisie is heel nuttig om iedereen overal op tijd en met alle en de juiste spullen op de juiste plek te krijgen.

Je moet goed kunnen plannen en organiseren, van de normale dagplanning tot aan vakanties.
Soms stuur je ook personeel aan in de dagelijkse routines.

Structuur is essentieel om het gezin te laten functioneren.

Reizen kan in meer of mindere mate, afhankelijk van voor welk gezin je kiest.

Medische dingen kun je tegen komen. Soms alleen pleisters plakken en de jaarlijkse EHBO cursus, maar er zijn ook gezinnen met een zorgvraag.

Leergierig is handig, via de nanny academy kun je je blijven ontwikkelen.

Talen zijn handig op vakanties/business trips, bij tweetalig opvoeden en huiswerkbegeleiding.
Voor wiskunde wordt meestal een bijles leraar ingehuurd.

Als het je wat lijkt kun je op deze site kijken: www.gortzandcrown.nl
Zij bieden een interne opleiding en bieden je vervolgens een baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:21

Als je ik vindt met dt schrijft vind ik het erg lastig aan te nemen dat jij goed bent in talen en schrijven. :\ Het staat twee keer in je openingspost.

Maar medisch secretaresse?
Afdelingsondersteuner?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 20:59

Anoniem schreef:
Als je ik vindt met dt schrijft vind ik het erg lastig aan te nemen dat jij goed bent in talen en schrijven. : Het staat twee keer in je openingspost.

Maar medisch secretaresse?
Afdelingsondersteuner?

Haha oké ik was goed in talen toen ik nog op het MBO zat, nu denk ik er niet meer zo bij na, maar ik bedoel ook goed in talen in de zin van andere talen leren dan Nederlands, zo ben ik ook via een app meerdere talen aan het leren.

Ik ga alle genoemde opties even bekijken dankjulliewel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 21:01

@fjordnina daarvoor heb ik te weinig interesse in kinderen :o

Oja misschien nog handig om te weten gezien m'n leeftijd en een huis wat geld kost kijk ik echt naar opties om te werken en leren.