Werken onder schooltijd, welke banen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Werken onder schooltijd, welke banen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 11:36

Ik ben benieuwd of jullie eens met mij mee kunnen denken welke banen er geschikt zijn om te werken onder schooltijd (9-15/16u oid)

Ik werk nu 24 uur per week in de zorg en je zou denken dat werken in de zorg makkelijk te combineren is met kinderen. Helaas blijkt dat toch echt niet zo te zijn :7
Ik zie ook veel collega’s met kinderen worstelen hiermee en gesprekken met het management en andere instellingen haalt niks uit, dus voor mij is het duidelijk dat ik het in een andere hoek moet zoeken.

Wie denkt er mee? :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:37

Op een kantoor?
Dat je het verspreid over de ochtenden ofzo?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:39

Schoonmaak sowieso. Op vakantieparken is het vaak tussen 10 en 3 i.v.m. vertrekkende en komende gasten. Schoonmaak in de thuiszorg is meestal ook overdag.

Ik heb ruim 3 jaar op een vakantiepark schoongemaakt en dat was prima te combineren. Nu werk ik ergens anders alleen nog maar late diensten van 19.00/20.00 tot 2.00/300. Mijn man is dan toch altijd thuis en is financieel vanwege de toeslag veel aantrekkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:41

werk in het onderwijs! haha.
verder als je in de zorg wilt blijven, apotheek, huisartspraktijk, tandartspraktijk, kantoorfunctie (WMO consulent), dagbesteding, ect.
eigenlijk alle winkels..
welke diploma's heb je?

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:51

Kantoorbanen bij de overheid kan dit vaak wel, bijvoorbeeld bij een gemeente. Ik ben zelf beleidsadviseur, kom bij verschillende gemeenten en kan eigenlijk altijd wel flexibel met mijn dagen en tijden omgaan. Vaak ook thuiswerken of onderweg in de trein werken, etc. Er zijn ook wel ondersteuningsfuncties, deze vereisen over het algemeen minder qua diploma's.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:52

brokjes schreef:
verder als je in de zorg wilt blijven, apotheek, huisartspraktijk, tandartspraktijk, kantoorfunctie (WMO consulent), dagbesteding, ect.
eigenlijk alle winkels..
welke diploma's heb je?

Das niet echt een lijstje voor banen van 9-15 hoor.. winkels alleen al zijn open tot 20 uur tegenwoordig en ook in het weekend..

Joltsje

Re: Werken onder schooltijd, welke banen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:54

Kantoorbanen zijn ook vak van 8 tot 5. Tuurlijk kunnje her en der eens een uitzondering maken, maar standaard. Lastig. Maar wie weet.

Postbode zou ook goed kunnen passen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:55

troi schreef:
brokjes schreef:
eigenlijk alle winkels..
welke diploma's heb je?

Das niet echt een lijstje voor banen van 9-15 hoor.. winkels alleen al zijn open tot 20 uur tegenwoordig en ook in het weekend..

nee da's waar. maar vaak kun je wel alleen ochtenden doen. dan kom je met 4 uur per dag uit op 20 uur per week

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:56

varkenshouderij is meestal kantoortijden, en veel maatwerk mogelijk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 11:56

Bij de winkels waar ik werkte hadden de 24 uur werknemers ook gewoon de avonden hoor.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 12:00

Bij de overheid is dit vaak wel mogelijk. Ik werk 24 uur in 3 dagen (voor een gemeente), maar als ik 5 kortere dagen zou willen maken is dat ook goed mogelijk. Heb voor verschillende gemeentes gewerkt en overal was het eigenlijk wel zo flexibel. Wellicht kun je eens kijken of daar functies zijn die je aanspreken?

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:35

brokjes schreef:
eigenlijk alle winkels..
welke diploma's heb je?

Dan heb je niet echt een reëel beeld van het onderwijs. Je bent echt niet klaar als de kids naar huis zijn en je begint 's ochtends ook eerder. Geen opvang nodig in de vakanties is natuurlijk wel een voordeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:43

klopt ja :=
ik las bij m'n eerste reactie wat te snel. alleen een baan wat goed te combineren was met kinderen

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:49

Ik werk in de schoonmaak bij mensen thuis. Dit inderdaad omdat ik dan mijn eigen uren kan bepalen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 13:55

Als receptioniste bij een kantoor? Bij ons werken de dames van de receptie in shifts, bijvoorbeeld van 9 tot 14.00 en van 13.00-18.00. De dame die in de ochtenden werkt, doet dat inderdaad zodat ze haar kinderen zelf naar school kan brengen en kan ophalen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:16

Omscholen tot kraamhulp? Naviva biedt tegenwoordig mamacontracten aan en dan werk je dus onder schooltijd

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:20

Idd een kantoorbaan met evt flexibele uren. Ik werk zelf onder schooltijd en heb mijn werkgever er echt op uitgezocht. Nu zit ik in de ‘luxe’ positie dat ik niet perse hoef te werken, dat zoekt wel iets makkelijker. Maar het is fijn dat ik gewoon uren kan invullen zoals mij het uitkomt en ook thuis kan werken. Je moet dan wel een kantoorbaan hebben waarbij het niet noodzakelijk is dat je fysiek aanwezig bent, dat er sprake is van een bezettingsplanning of bijv veel telefoonopname. Dan wordt het al lastiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:21

Ik weet niet hoe je diploma's er uit zien? Maar overheidsfuncties op kantoor zijn over het algemeen flexibel!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:30

Ik snap ook niet hoe mensen t doen. Ik werk nu 2 hele en 2 halve dagen. heb de afspraak dat ik 2 dagen om 9 uur begin en mijn vriend ook. En 1 dag moet ik om 11.45 weg om kind op te halen. Ik werk ook in de zorg maar wat meer planbaar en doe s avonds de administratie dan in de 1,45 uur die ik mis.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:50

Peuterspeelzaal leidster? Kun je de kids met een beetje geluk nog tussen de middag uit school halen ook.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 14:55

Kan je niet als zzp'er aan de slag?

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:11

Ik heb wel mazzel met mijn kantoorbaan. (ben nu zwanger van de 1e) begin om 9u en werk nu tot half 5. na mijn verlof zal dat waarschijnlijk wel wat korter worden. Mijn vriend is vrij op woensdag (ipv zat) en is dan thuis, op maandag mijn moeder. dus 2 dagen opvang. vrijdag thuis werken (4u).

mijn verwachting is dat, zodra ze naar de basisschool gaat, ik inderdaad parttime een kantoorfunctie zou willen - bijv. van 8.30-14.30/15u. Dat zou nu ook al kunnen.

Bij mijn bedrijf zijn zulke tijden zeker wel mogelijk. wellicht dat er in sommige weken wel wordt verwacht als iemand op zakenreis is dat je er langer/meer bent.

Ik zou kijken naar een administratieve functie in een bedrijf, commercieel binnendienst zulke functies, mocht je dat trekken.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 18:36

Ts, is het überhaupt mogelijk om je om te laten scholen of zoek je opties met je huidige diploma of ongediplomeerd werk?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:50

heb zelf geen kinderen maar ik werk in de bedrijfscatering. Mijn locatie is dan van 8.30 tot 15.00. maar wij hebben ook veel locaties van 9 of 10 tot 2 of 3. ja kan ook zelf beetje tijd indelen. Zo ben ik 15 min te vroeg door bus tijden dan ga ik ook half 3 of kwart voor 3 weg.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:52

Mijn man werkt als postbezorger bij PostNL en veel van zijn collega's hebben schoolgaande kinderen.
De post komt rond 11 uur bij hun depot, hij is meestal rond 15 uur wel klaar, soms eerder, soms eens iets later bij heel veel post.