Ik hoop dat dit goed staat
Na heel veel googelen, proefversies testen en hét dan net niet vinden, zoek ik ervaringen met het bouwen van een eigen webshop. Alleen door ons werkveld ligt dat net iets ingewikkelder dan recht-toe-recht-aan een voorraad producten in een webshop zetten met een standaard bedrag aan verzendkosten.
Echter, heb ik geen mega budget (paar tientjes per maand zou ik prima vinden) en zou ik het graag zelf in elkaar zetten/ bijhouden. Mede omdat ik het wil uitproberen, plus: wij draaien op dit moment een externe webshop van een landelijke organisatie, die compleet ontzorgd, maar niet meer bij onze toekomstvisie past. Ik mis de vrijheid van indelen en wil daar op termijn gewoon vanaf. (kost ook wat per maand)
Misschien dat iemand hier mij op weg kan helpen met bedrijven die aanbieden wat ik wil doen
Situatieschets:
Wij zijn een kleine bloemisterij, werken voor zowel zakelijke klanten als particulieren. Dit maakt dat er een hoop uitzonderingen zitten aan het bestellen van een boeket of bloemstuk.
Wat moet onze nieuwe webshop kunnen:
- - Boeketkeuze in verschillende maten (bv. small, medium, large en extra large), al dit is volgens mij overal wel te realiseren
- Bezorgkosten wijken af per postcodegebied van het afleveradres
- Boeketten naar meerdere adressen geeft dan ook meerdere keren bezorgkosten, boeketten op hetzelfde adres uiteraard niet.
- Ik zou graag zien dat ná de keuze van het bloemwerk, een soort tekstkaartje gekozen kan worden.
- Bedrijven krijgen binnen ons levergebied aan kantoor gratis geleverd, ongeacht het bestelbedrag.
- Bedrijven kunnen op verzamelfactuur betalen, dit doe ik nu nog handmatig, maar daarvoor moeten ze dus de betaalopties over kunnen slaan. (ik ben evt bereid hier een aparte webshop voor op te zetten)
Dit is in de basis even wat ik in gedachten heb, dat moet toch te realiseren zijn?