Belgische bokkers die bij federale overheid werken: loon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reverie

Belgische bokkers die bij federale overheid werken: loon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 18:28

Zijn hier bokkers die bij de Federale overheid in België op A1 niveau werken?

Momenteel werk ik op B niveau, maar heb eigenlijk een master. Nu heb ik een interessante vacature gezien op A1 niveau waarbij ik voor alle testen geslaagd ben. Volgens de salarissimulator van fedweb zou je als A1 rond de 2100€ netto moeten verdienen. Wat toch wel een merkbaar loonverschil is met het B niveau. Nu was er een collega op A niveau die zegt dat je helemaal niet zoveel verdient (4 jaar geleden in dienst genomen) en zijn huidig loon komt ook niet overeen met dat van de salarissimulator (dat van mij wel met ongeveer +- 50€ verschil).

Mijn vraag is nu is de salarissimulator te vertrouwen? Of iemand die onlangs op A1 niveau is aangenomen die zijn loon wilt meedelen met mij? :+

Als ik niet het beloofde bedrag verdien ga ik mijn telewerk dagen namelijk niet opgeven want ben dagelijks 4u (heen en terug) onderweg.

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:20

Hoi

Ik werk al 12 jaar bij stadsbestuur. Niet hetzelfde maar wij hebben ook loonsimulaties om te bekijken wat je zou verdienen bij een bevordering.
Je moet je jaren accieniteit niet vergeten, normaal kan je die meenemen en ook van prive.
Als je bv op B2 zit,begin je bij bevordering op A1 en dan kan het zijn dat je in een andere schaal zit waardoor je dus minder zou verdienen dan ervoor. Bij mijn werkgever betalen ze dat loonverschil bij.
Maar ik zou voor alle zekerheid bij personeelsdienst loonberekening vragen. Dan ben je zeker