Stage Marketing & Communicatie in de paardenbranche?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weidemaatje

Stage Marketing & Communicatie in de paardenbranche?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 13:13

(Is al een topic over maar die kwam uit 2005)

Hooihooi!

Ik zit in het eerste jaar van mijn opleiding Marketing en Communicatie (MBO) en ben opzoek naar een stage. Het liefste natuurlijk in de paardenbranche. Weet iemand waar ik misschien terecht kan? Ik zit op school in Zwolle en woon in Harderwijk, maar de reistijd is voor mij niet heel belangrijk.

Stages die ik al heb gezien (zeker niks mis mee! maar wil nog even verder kijken en dán een keuze maken):

-KNHS
-PMO
-Paard en Partner
-Vereniging Eigen Paard
-Equine Support International

Heeft iemand verder nog suggesties of ervaringen met 1 van hierboven?

Selina

Re: Stage Marketing & Communicatie in de paardenbranche?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:13

Misschien bij een paardenwebshop? Die zoeken ook nog wel eens MarCom stagiairs.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:14

Fira?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:14

BR (Bieman de Haas)
Daar heb ik zelf stage gelopen op de Marketing en Communicatieafdeling :j

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:15

Ik heb in 2018 mijn communicatiestage gedaan bij EHS Communications/ Go Social Talents in Weert :)

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 13:25

Dankjewel voor de reacties!

@Kaitlyn; Heb je misschien een vacature?
@Autumn; Wat waren de werkzaamheden die je daar mocht doen? :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:38

Weidemaatje schreef:

Oei, ik zou het echt niet meer in detail weten, is al een aantal jaar geleden.
Ik weet nog wel dat ik daar een eigen project deed (ik zet het even niet openbaar ivm privacy), verder hielp ik bij het organiseren van fotoshoots, bedacht er thema's voor, hielp met nieuwe collecties op- en afbouwen, volgens mij ook iets met nieuwsbrieven, verder hielp ik ook af en toe mee in het magazijn, deed een stukje klantenservice. Ik heb het echt onwijs naar mijn zin gehad!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:10

Weidemaatje schreef:

Ik zou gewoon eens bellen, ze zitten ook in Harderwijk!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:20

Celine van der stroom, 4dimension dressage?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:35

Zag van de week dat PAVO op zoek is naar personeel en stagiair in marketing en communicatie.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:33

Weidemaatje schreef:
Stages die ik al heb gezien (zeker niks mis mee! maar wil nog even verder kijken en dán een keuze maken):

Ik heb geen idee van stages in de paardenbranche, maar hier wil ik toch even op reageren. Ik denk niet dat je veel keus hebt, stages zijn over het algemeen moeilijk te vinden. Als ik jou was zou ik dus op alle stages reageren die je ziet en dan hopen dat je in elk geval 1 aanbod krijgt.

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:05

Destination schreef:
Weidemaatje schreef:

Ik heb geen idee van stages in de paardenbranche, maar hier wil ik toch even op reageren. Ik denk niet dat je veel keus hebt, stages zijn over het algemeen moeilijk te vinden. Als ik jou was zou ik dus op alle stages reageren die je ziet en dan hopen dat je in elk geval 1 aanbod krijgt.

Dit ligt denk ik ook aan de branche. Ik heb destijds ook op meerdere stages gesolliciteerd, en mocht bij elke waar ik solliciteerde op gesprek komen en die waar ik op gesprek was geweest ook allemaal aangenomen. Mocht kiezen, en werd zelfs nog teruggebeld of ik écht niet voor hun wilde gaan want ze dachten dat ik zo goed bij ze paste etc. Nu met werk solliciteren is dat wel anders haha, heb nu ook al wel wat afwijzingen meegemaakt. Dus ik vond stages helemaal niet moeilijk om te vinden!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:07

Gallagher in Groningen? :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:33

YoniB schreef:
Dit ligt denk ik ook aan de branche. Ik heb destijds ook op meerdere stages gesolliciteerd, en mocht bij elke waar ik solliciteerde op gesprek komen en die waar ik op gesprek was geweest ook allemaal aangenomen. Mocht kiezen, en werd zelfs nog teruggebeld of ik écht niet voor hun wilde gaan want ze dachten dat ik zo goed bij ze paste etc. Nu met werk solliciteren is dat wel anders haha, heb nu ook al wel wat afwijzingen meegemaakt. Dus ik vond stages helemaal niet moeilijk om te vinden!

In welke branche zocht jij destijds? Voor mij (MA Internationale Betrekkingen) was het echt een drama om een stage te vinden. En van Marketing/Communicatie zijn er ook ontzettend veel studenten die stage moeten/willen lopen.

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:53

Destination schreef:
YoniB schreef:

In welke branche zocht jij destijds? Voor mij (MA Internationale Betrekkingen) was het echt een drama om een stage te vinden. En van Marketing/Communicatie zijn er ook ontzettend veel studenten die stage moeten/willen lopen.

Sociaal Juridische Dienstverlening was dat. Kan me idd goed voorstellen dat het per branche echt wel anders is hoeveel plekken er zijn. Maar voor marketing/communicatie is er toch ook wel veel te vinden denk ik?