Afstuderen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 11:05

Hier is er nog onduidelijkheid. Het gebouw gaat rond die tijd wel open voor studenten met een beperking die thuis lastig kunnen leren en voor studenten die belangrijke gesprekken hebben. Gekeken naar de studierichting kan ik mij twee scenario's voorstellen:
- We tonen het goede voorbeeld en blijven thuis om het online te verdedigen
- We mogen op school verdedigen, als studierichting voelen wij ons ook verantwoordelijk voor het naleven van de richtlijnen, dus men verwacht geen problemen met overtreding van

Ik hoop in ieder geval dat ik op school mag verdedigen. Via videobellen zie je veel lichaamstaal niet, en ik spreek veel met mijn handen en houding. Op die manier kun je ook bepaalde indrukken wekken, dus ik denk dat 'in real life' in mijn voordeel is.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 09:42

Heb even advies nodig.

Ik was dus bezig met een onderwerp, hoofdstuk 1 goedgekeurd wat betekent hup aan de slag want je hebt een GO! :) Nu ben ik verder aan het nadenken geweest dinsdag want wil uiteindelijk een handleiding voor mentoren gaan maken en achter mij had mijn begeleider van stage een gesprek met een collega over het onderwerp waar ik ook mee bezig ben. Toen begon ik ineens te denken van: zijn we al wel toe aan een handleiding of moet er eerst een heleboel duidelijk worden gemaakt en worden uitgewerkt voor er een handleiding kan komen.

Dit bespreekbaar gemaakt met mijn begeleider van stage en die begreep me heel goed. Vroeg zich ook af of een handleiding wel zin had omdat er misschien nog heel wat stappen voor zitten.. Ik kan wel een handleiding maken maar als er een heleboel informatie ontbreekt...

Nu ga ik dit maandag dus bespreekbaar maken bij mijn begeleider vanuit school. Mogelijk dus heel hoofdstuk 1 opnieuw doen en op zoek naar wat nou duidelijk het probleem is.

Ik heb dinsdag een gesprek met mijn begeleider vanuit stage en vanuit school via videobellen. Dit zou dus eigenlijk gaan over mijn goedgekeurde hoofdstuk 1 en de verdere aanpak. Jullie tips over hoe ik dit verder kan aanpakken? Zal ik wachten tot dinsdag en dit aan school melden? Of zouden jullie morgen gelijk contact proberen te zoeken. Het is voor mij nu allemaal zo onduidelijk, merk zelfs dat dit verhaal onduidelijk uitgetypt is :( Ene kant super rot, andere kant blij dat ik er nu achter kom. Bedoel heb nu alleen gewerkt aan de eerste 3 hoofdstukken. Dus dat valt nog mee...

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:48

Ik doe geen HBO, dus snap de hoofdstukken en inhoud daarvan niet helemaal. Maar als je twijfels hebt of het gaat lukken met de handleiding, zou ik dat dinsdag meteen bespreken. Via een mail gaat weer dagen overheen. Met videobellen kan je er ook samen makkelijker uitkomen dan via mail. Je kan natuurlijk morgen al wel een mail naar je begeleider sturen over je twijfels en dat je het erover wil hebben. Dan is die er ook op voorbereid.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 24-05-20 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:54

Als je tijd hebt kun je misschien al globaal dat eerste hoofdstuk opnieuw maken? Mocht het dan toch zo zijn dat je niet de handleiding zelf gaat maken heb je alvast wat op papier en heb je minder tijd verspilt. Of je maakt alsnog een handleiding / het plan zoals het er nu ligt en schrijft dan in je discussie dat het misschien niet handig was alvast een handleiding te maken en waarom niet.

Eelmo

Berichten: 2952
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:17

Ik heb vandaag de eerste mails uitgedaan voor interviews. Ik weet niet wat ik enger vind, het schrijven van de mails of het wachten op reactie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:59

Eelmo schreef:
Ik heb vandaag de eerste mails uitgedaan voor interviews. Ik weet niet wat ik enger vind, het schrijven van de mails of het wachten op reactie :=

Een reactie krijgen en de mail openen ~~}>

Eelmo

Berichten: 2952
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:33

Oh nee daar had ik nog niet eens aan gedacht :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:46

:(:) :D

Morgen conceptversie inleveren...

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:23

Spannend!

Ik ben in afwachting van feedback van dr docenten. Werkt niet dat een aantal het al wel hebben en ik niet :+.

Eelmo

Berichten: 2952
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:51

Eerst reactie terug: ze mailen het verzoek door naar de secetaresse van. Ik dacht dat ik de secetaresse mailde, blijkbaar niet. Oeps := verkeerd mail adres doorgekregen van supervisor.

Succes met de laatste loodjes Bubblewrap, en jij met wachten Esther :D

Myka

Berichten: 711
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:55

Hier ook aan het wachten op feedback, spannend. :D

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:14

Spannend allemaal! Hopelijk snel reactie :j

Ik was zo enthousiast dat ik data mocht verzamelen nadat mn methode voldoende was dat ik mn kop er niet helemaal goed bij heb gehouden, en nu is de helft van de data onbruikbaar :o Volgende week nog even knallen en dan de analyse opmaken. Dit weekend even rust en alleen wijzigingen methode schrijven. Geniet van het weer en het lange weekend allemaal!

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:24

MonteKarlo schreef:
Spannend allemaal! Hopelijk snel reactie :j

Ik was zo enthousiast dat ik data mocht verzamelen nadat mn methode voldoende was dat ik mn kop er niet helemaal goed bij heb gehouden, en nu is de helft van de data onbruikbaar :o Volgende week nog even knallen en dan de analyse opmaken. Dit weekend even rust en alleen wijzigingen methode schrijven. Geniet van het weer en het lange weekend allemaal!


Oei, hoe kan dat zo? Halve data niet bruikbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:20

MonteKarlo schreef:
Spannend allemaal! Hopelijk snel reactie :j

Ik was zo enthousiast dat ik data mocht verzamelen nadat mn methode voldoende was dat ik mn kop er niet helemaal goed bij heb gehouden, en nu is de helft van de data onbruikbaar :o Volgende week nog even knallen en dan de analyse opmaken. Dit weekend even rust en alleen wijzigingen methode schrijven. Geniet van het weer en het lange weekend allemaal!

O no :oo
Dat is nog erger dan mijn blunder. Hoofd en deelvragen vergeten in het rapport _O- Gelukkig een afdelingsmanager die het zag!

Maar is het voor jou nog recht te breien? Waar is het mis gegaan?

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:31

Ja het is nog recht te zetten. Ik was te goedgelovig. Ik doe onderzoek naar dosis verlaging tijdens röntgenonderzoek en de verhouding tot de beeldkwaliteit. Nu vergelijk ik twee groepen met elkaar en ik dacht dat de software achter het röntgentoestel iets slimmer was, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik had bepaald informatie handmatig op moeten slaan, en dat had ik niet gedaan omdat mij verteld was dat de software dit zelf zou doen. Maar ik ga komende week even kijken hoe ik dat recht kan zetten. Misschien handmatig uitrekenen of iets dergelijks. Er is vast wel een formule voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:49

Wat zuur!

Vandaag heads up met mijn bedrijfsbegeleider. Morgen de conceptversie afronden en inleveren.

Zijn er trouwens meer die door het thuiswerken niet het gevoel hebben dat ze een heel onderzoek draaien en daadwerkelijk stagelopen?

blacky15

Berichten: 134
Geregistreerd: 01-11-12

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 00:33

Normaal lees ik voornamelijk mee, maar ik wilde nu toch even reageren. Dat gevoel heb ik ook Bubblewrap. Mijn stage voelt onwerkelijk en ik twijfel over mijn onderzoek. De feedback die ik heb gehad van mijn docent is wel goed, dus dat stemt mij positief

Eelmo

Berichten: 2952
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:16

Ja, eens. Zeker als ik dan papers of rapporten lees en denk "dit is wat ik neer wil zetten, maar ik kom er echt niet eens in de buurt". Ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik er genoeg tijd in steek ofzo. Maargoed, hopelijk kunnen we allemaal half juni weer af en toe richting school :)

Gefeliciteerd Bubblewrap! Y)(^)

Wat zuur Monte, hopelijk kun je het nog een beetje fixen.

Myka

Berichten: 711
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:48

Ik heb dat niet zo, maar ik studeer verpleegkunde. Alsnog wel rare tijden om te af te studeren, maar het heeft gelukkig weinig effect omdat ik mijn data uit het elektronisch patiëntendossier haal.
Medestudenten die kwantitief onderzoek deden moesten het onderzoek staken, die schrijven tm de methode.
Dat betekent voor mij trouwens dat ik wel mijn onderzoek schrijf, maar het telt maar tot en met de methode. Daar was ik wel pissig over :?

Wat vervelend MonteKarlo, ik zou daar echt een traantje om kunnen laten. Hopelijk kun je het nog oplossen. Wel een heel interessant onderwerp trouwens!

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:25

Arnon schreef:
Ik heb dat niet zo, maar ik studeer verpleegkunde. Alsnog wel rare tijden om te af te studeren, maar het heeft gelukkig weinig effect omdat ik mijn data uit het elektronisch patiëntendossier haal.
Medestudenten die kwantitief onderzoek deden moesten het onderzoek staken, die schrijven tm de methode.
Dat betekent voor mij trouwens dat ik wel mijn onderzoek schrijf, maar het telt maar tot en met de methode. Daar was ik wel pissig over :?

Wat vervelend MonteKarlo, ik zou daar echt een traantje om kunnen laten. Hopelijk kun je het nog oplossen. Wel een heel interessant onderwerp trouwens!



Jouw onderzoek kun je voortzetten maar omdat anderen dat niet konden telt jouw onderzoek ook maar tot de methode? Wanneer wordt de rest beoordeeld? Je hebt sowieso vertraging nu?

Myka

Berichten: 711
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:43

harriehoef schreef:
Arnon schreef:
Ik heb dat niet zo, maar ik studeer verpleegkunde. Alsnog wel rare tijden om te af te studeren, maar het heeft gelukkig weinig effect omdat ik mijn data uit het elektronisch patiëntendossier haal.
Medestudenten die kwantitief onderzoek deden moesten het onderzoek staken, die schrijven tm de methode.
Dat betekent voor mij trouwens dat ik wel mijn onderzoek schrijf, maar het telt maar tot en met de methode. Daar was ik wel pissig over :?

Wat vervelend MonteKarlo, ik zou daar echt een traantje om kunnen laten. Hopelijk kun je het nog oplossen. Wel een heel interessant onderwerp trouwens!



Jouw onderzoek kun je voortzetten maar omdat anderen dat niet konden telt jouw onderzoek ook maar tot de methode? Wanneer wordt de rest beoordeeld? Je hebt sowieso vertraging nu?

Ja :') Dus ik doe meer werk, krijg er minder voor terug. Bij ons telt het onderzoek voor twee competenties (evidence based professional, en deskundigheidsbevordering), als je je afstudeeronderzoek niet kan doen dan moet je een vervangend product opsturen. Dus ik had mijn docent al gebeld dat ik dat ook wilde, want ik heb genoeg vervangende producten. Maar dat mocht niet, want ik moest het afstudeeronderzoek afmaken. Dus ik zei dat ik niet eerlijk vond, letterlijk antwoord: "Ja, het leven is niet eerlijk". Dus eigenlijk werd ik gewoon gestraft omdat ik mijn data op tijd verzameld had. En mijn onderzoek is nog moeilijker ook. :')
Maar de rest wordt dus nooit beoordeeld. :') Niemand heeft ook vertraging, die meerderheid studeert gewoon af zonder afstudeeronderzoek maar met random andere vervangende producten (die je dus zelf mag kiezen). :')

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:45

Ik zou het onderzoek als product aankaarten bij de examencommissie... Zijn ze nou helemaal?!

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:47

Lang geleden dat ik hier iets gepost heb maar ondertussen heb ik mijn gehele beroepsproduct + verantwoording maandag ingeleverd. Nu moet ik tot 8 juni wachten. Krijg dan te horen of ik een go heb voor de presentatie + zitting.... spannenddddd

Myka

Berichten: 711
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:00

Bubblewrap schreef:
Ik zou het onderzoek als product aankaarten bij de examencommissie... Zijn ze nou helemaal?!

Ja het erge is, dat dit in overleg met de examencommissie zo is afgesproken. Daarom konden ze ook niets meer met mijn klacht. :7


linnnde schreef:
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb maar ondertussen heb ik mijn gehele beroepsproduct + verantwoording maandag ingeleverd. Nu moet ik tot 8 juni wachten. Krijg dan te horen of ik een go heb voor de presentatie + zitting.... spannenddddd

Spannend! En wanneer zou je dan de presentatie hebben?

Moeten jullie trouwens ook je presentatie online doen, of zijn er nog mensen die wel face-to-face mogen presenteren?
Wij moeten een powerpoint inspreken haha. Awkward.

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 12:39

Ooh wat vervelend Arnon...

Ik vind het ook lastig de motivatie te vinden/houden. Ik doe het alleen, geen vaste plek op stagebedrijf, flexibele deadlines.... Dat maakt het wel lastig :') Maar nu even knallen om het 14 juni in te leveren, hopelijk is het dan goed....

Ik weet niet hoe de verdediging bij ons gaat, de eerste klasgenoten hebben het online gehad, maar gezien mijn verdediging ergens in de eerste twee weken van juli zal vallen, heb ik wel enige hoop dat het gewoon face-to-face mag. Online lijkt me echt een crime. :x