Afstuderen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:16

Hoe is het met jullie?
MonteKarlo, jij inmiddels al contact met de persoon die verantwoordelijk is?

Hier even een dipje met weinig concentratie (aan het eind van de scriptieperiode). Daarnaast is onze begeleider van school al een tijdje afwezig ivm ziekte. Ik kreeg net te horen van de afstudeercoördinator dat er een vervanger is gevonden voor de periode dat onze begeleider nog afwezig is.
Wat een pannekoekentijd, scriptie :+

Sannens
Berichten: 1437
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:46

Ik wilde net eens een update posten in dit topic. Ik ben normaal een stille meelezer, maar ik ben nu net mijn laatste week ingegaan. Komende dinsdag is mijn inleverdeadline, komende donderdag mijn eindpresentatie en daarna eindgesprek. Er moet nog wel wat gebeuren, maar aangezien ik het hardste kan knallen in de laatste loodjes, denk ik dat ik het wel gewoon ga halen.

Ik ben net begonnen met de lay-out in ieder geval, mijn volgende stap is alle laatste feedback verwerken en dan mag elk stuk in mijn lay-out en is het eigenlijk 'af'...

Wel fijn dat je nu een vervanger hebt @Bubblewrap, al lijkt het me vervelend dat je dan alles opnieuw moet communiceren enzo.

Roquen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:49

Ik moet nog 4 weken totdat ik moet inleveren. Hier ook weinig concentratie, dat komt vooral omdat ik over 4 weken ook gelijk mijn inkomsten en huis kwijt ben. Dus daar ben ik ook best wel mee bezig.
Ik merk wel dat ik steeds wat meer geschreven krijg, omdat ik wel de druk voel van de naderende deadline. Ik werk nu wel praktisch iedere dag eraan, en verlang naar niets doen (iets waar ik normaal heel slecht in ben! :Y) )

Wel balen Bubblewrap, dat je zo op het laatst nog een vervanger krijgt toegewezen. Maarja, het is niet anders. Beter dan de situatie waar MonteKarlo in zit, want dat is pas echt ellende. Zeker omdat het al de 2e keer is.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:11

Lief dat jullie er naar vragen! Ik heb wel contact gehad met wat mensen maar nog helaas zonder resultaat. Na dit weekend ga ik weer andere mensen benaderen. Ik heb inmiddels wel mijn methode opnieuw ingeleverd en heb dus in mijn eentje alle feedback verwerkt, ook in de personalia heb ik geschreven bij begeleidende docent: onbekend.
Ik heb nog nooit met zo’n naar gevoel iets ingeleverd. Ik moest het van een van de docenten waar ik contact mee had gewoon inleveren en hem mailen zodat hij de deadline in de gaten houd. Maarja er is dus nog altijd geen docent die aan mij gekoppeld zit en mijn methode kent en kan verdedigen bij de beoordelaar. Inmiddels ben ik zo ver dat ik in mijn eentje verder borduur en bij nog een keer een onvoldoende ben ik de eerste die bij de examencommissie zit. :=

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:14

Wat balen Roqen! Veel succes met de situatie. :(:) Gelukkig kom je langzaam aan wat verder met je verslag.

Fijn Sannens dat het er zo voor staat! Succes nog even!

En bubblewrap super balen, moet je ook weer energie gaan steken in het duidelijk maken waar je mee bezig bent en waar je staat. Succes!

Eelmo

Berichten: 2956
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:57

Pannenkoekentijd is nog zacht uitgedrukt :=

Mijn onderzoeksvoorstel is (eindelijk) goedgekeurd. Had ik echt even nodig, dus nu ook weer wat positieve energie om door te gaan. Al zorgt dit mooie weer nou niet echt voor veel concentratie :')

Hopelijk is alle gedoe met zieke/ontbrekende begeleiders asap opgelost :(:)

harriehoef

Berichten: 706
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:47

Echt heel vervelend inderdaad als je met zo’n flut planning te maken krijgt. Wanneer is jullie deadline?

Fearn

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:22

Hoi! Ik ben (nog) niet aan het afstuderen, maar ik vroeg mij af of hier misschien mensen zijn die mij kunnen helpen met een literatuuronderzoek. Voor onze minor moeten we een kleine literatuurstudie doen (dus niet zo uitgebreid als een scriptie), maar ik vind het nog behoorlijk lastig!

De inleiding en methoden moesten we al herkansen en hebben we nét gehaald met de herkansing, dus nu ben ik nogal bang voor het volgende deel :')

Nu ben ik bezig met de resultaten, discussie en conclusie. Iemand hier die dit heel goed snapt en evt feedback zou willen geven? Zou echt heel fijn zijn! :)

Fearn

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:23

Of als iemand een goed voorbeeld heeft (van een opdracht waar een voldoende voor is behaald) oid zal ook fijn zijn! Het gaat overigens over een medisch/voedingsgerelateerd thema :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:26

IsaCalixa schreef:
Hoi! Ik ben (nog) niet aan het afstuderen, maar ik vroeg mij af of hier misschien mensen zijn die mij kunnen helpen met een literatuuronderzoek. Voor onze minor moeten we een kleine literatuurstudie doen (dus niet zo uitgebreid als een scriptie), maar ik vind het nog behoorlijk lastig!

De inleiding en methoden moesten we al herkansen en hebben we nét gehaald met de herkansing, dus nu ben ik nogal bang voor het volgende deel :')

Nu ben ik bezig met de resultaten, discussie en conclusie. Iemand hier die dit heel goed snapt en evt feedback zou willen geven? Zou echt heel fijn zijn! :)

Ken je de site scribbr? :D

Op de rest reageer ik later. Dagje was druk.

Fearn

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:36

Bubblewrap schreef:
IsaCalixa schreef:
Hoi! Ik ben (nog) niet aan het afstuderen, maar ik vroeg mij af of hier misschien mensen zijn die mij kunnen helpen met een literatuuronderzoek. Voor onze minor moeten we een kleine literatuurstudie doen (dus niet zo uitgebreid als een scriptie), maar ik vind het nog behoorlijk lastig!

De inleiding en methoden moesten we al herkansen en hebben we nét gehaald met de herkansing, dus nu ben ik nogal bang voor het volgende deel :')

Nu ben ik bezig met de resultaten, discussie en conclusie. Iemand hier die dit heel goed snapt en evt feedback zou willen geven? Zou echt heel fijn zijn! :)

Ken je de site scribbr? :D

Op de rest reageer ik later. Dagje was druk.


Ja! Die is zeker handig! :)

Choiix
Berichten: 2267
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:23

IsaCalixa schreef:
Hoi! Ik ben (nog) niet aan het afstuderen, maar ik vroeg mij af of hier misschien mensen zijn die mij kunnen helpen met een literatuuronderzoek. Voor onze minor moeten we een kleine literatuurstudie doen (dus niet zo uitgebreid als een scriptie), maar ik vind het nog behoorlijk lastig!

De inleiding en methoden moesten we al herkansen en hebben we nét gehaald met de herkansing, dus nu ben ik nogal bang voor het volgende deel :')

Nu ben ik bezig met de resultaten, discussie en conclusie. Iemand hier die dit heel goed snapt en evt feedback zou willen geven? Zou echt heel fijn zijn! :)


Welke methode gebruik je, en waarom?
Ik weet niet wanneer je feedback moet hebben (es_ther zit al een week te wachten op me ;-) ) maar wil er best woensdag naar proberen te kijken!

Morris

Berichten: 3447
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:27

Isa, hoe kun je al met je resultaten bezig zijn, als je nog geen theoretisch kader hebt.

Of ik snap het niet, kan ook :D , werkt een minor anders dan een scriptie?

harriehoef

Berichten: 706
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:50

IsaCalixa schreef:
Hoi! Ik ben (nog) niet aan het afstuderen, maar ik vroeg mij af of hier misschien mensen zijn die mij kunnen helpen met een literatuuronderzoek. Voor onze minor moeten we een kleine literatuurstudie doen (dus niet zo uitgebreid als een scriptie), maar ik vind het nog behoorlijk lastig!

De inleiding en methoden moesten we al herkansen en hebben we nét gehaald met de herkansing, dus nu ben ik nogal bang voor het volgende deel :')

Nu ben ik bezig met de resultaten, discussie en conclusie. Iemand hier die dit heel goed snapt en evt feedback zou willen geven? Zou echt heel fijn zijn! :)


Waar loop je precies tegenaan met het theoretisch kader? Kun je geen artikelen vinden of is het resultaat ervan schrijven lastig?

Net als anderen zeiden, hoe ben je begonnen aan je resultaten als je nog geen theoretisch kader hebt? Dat staat wel allemaal met elkaar in verband. Wat voor data verzameling heb je gedaan?

Eelmo

Berichten: 2956
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:55

Inleiding en theoretisch kader zijn twee verschillende dingen he ;)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:58

Hoi, ik kom ook even kijken. Ik zou eigenlijk in december afstuderen maar dat is flink uitgelopen. Nu gaat het komende maand dan toch echt gebeuren! Eind deze maand lever ik mijn eerste draft in.

Isa, ik ben best wel goed in rapprtagetechniek, wat wil je weten?

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 15:23

Bubblewrap schreef:
Hoe is het met jullie?
MonteKarlo, jij inmiddels al contact met de persoon die verantwoordelijk is?

Hier even een dipje met weinig concentratie (aan het eind van de scriptieperiode). Daarnaast is onze begeleider van school al een tijdje afwezig ivm ziekte. Ik kreeg net te horen van de afstudeercoördinator dat er een vervanger is gevonden voor de periode dat onze begeleider nog afwezig is.
Wat een pannekoekentijd, scriptie :+


Voor de een is het nog erger een pannekoekentijd als voor de ander lees ik wel...


Welkom Magrathea!

@MonteKarlo er vandaag / gisteren nog achter aan kunnen gaan? Ik vind het wel gek dat je twee studiegenootjes wel direct een begeleider toegewezen kregen en dat het bij jou zo moeizaam gaat.

Hier gaat het nu dus echt allemaal pas beginnen. Had toen ik dit topic opende gedacht nu ook bijna klaar te zijn :') gek idee... maargoed, is niet anders. Kan mooi op mijn cv zetten dat ik al heb gewerkt als decaan en mooi kunnen sparen. Ik ben nu lekker op weg met hoofdstuk 2 en hoofdstuk 3. Gaat ook echt lekker nu ik niks anders aan mijn hoofd heb (dus geen werk). Overigens ook de probleemanalyse goedgekeurd gekregen waardoor ik dus ook echt een GO heb en mijn eerste en tweede begeleider toegewezen heb gekregen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:53

Tuurlijk heb ik geluk dat ik nog stageloop bij een geweldig bedrijf. Dat besef ik mij zeker. Ik heb medestudenten die hun stage hebben moeten beeindigen. Dan staat mijn situatie in het niets vergeleken hun situatie en in het niets met enkele verhalen hier. Maar op het moment van mijn bericht liepen meerdere stagedingen in de soep, en dan baal je ;)

Inmiddels een nieuwe begeleider toegewezen gekregen, en morgen een kennismakingsgesprek met haar.


@magrathea, waah! Stoer :D Doe je je afstudeeropdracht bij een opdrachtgever?
@felien, een Go! Ik weet nog hoe dat bij mij voelde :D Tevreden met je begeleiders?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:35

Nee, ik doe het gewoon op de universiteit. Ik ontwerp een micropomp voor een organ on chip. Het idee was dat ik hem ook ging maken maar er kwamen heeeel wat problemen langs (waarvan de huidige covid situatie er slechts een is) en nu ga ik afstuderen op een computermodel, een fabricagesheet en een testontwerp.

Ik heb ook al een baan aangeboden gekregen als docent op de TU *\o/* dus nu even de laatste loodjes en dan ben ik klaar. Mag ook wel want ik heb dan 10 jaar aan de TU Delft gestudeerd :')

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 18:02

@Bubblewrap, ja zeker. Vooral mijn eerste begeleider. Die heeft me de afgelopen tijd al zo veel geholpen met de combinatie werk-school. Hoe was het kennismakingsgesprek bij jou?

@Magrathea klinkt voor mij echt heel erg ingewikkeld :') ... Heb je ook een lesbevoegdheid? Of ga je die nog halen? lang zeg, al 10 jaar.


Ik heb vandaag samen met mijn begeleider een planning gemaakt met alle deadlines. Vind ik echt super fijn :j

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:33

@felien_kyra
Er zit eindelijk schot in de zaak na een hele hoop ge-e-mail, belletjes en een hoop paniek en tranen ligt de situatie nu eindelijk bij de juiste persoon. Nee, ik heb nog steeds geen nieuwe docent, maar hoop het nu los te kunnen laten en vooruitzicht op verbetering te hebben.

harriehoef

Berichten: 706
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:36

MonteKarlo schreef:
@felien_kyra
Er zit eindelijk schot in de zaak na een hele hoop ge-e-mail, belletjes en een hoop paniek en tranen ligt de situatie nu eindelijk bij de juiste persoon. Nee, ik heb nog steeds geen nieuwe docent, maar hoop het nu los te kunnen laten en vooruitzicht op verbetering te hebben.


Waardeloos allemaal. Wat een ellende ook. Super slecht geregeld. Gek ook dat met zulke dingen er nooit iemand te vinden is die er meer van weet. Hoe moeilijk is het om een docent te koppelen zou je denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:39

Mag ik even kort inbreken met een statistiek-vraag?
Ik heb meerdere schaalvragen van 'zeer oneens' tot en met 'zeer mee eens'.
Ik wil toetsen of er samenhang is tussen 3 van deze schaalvragen.

Welke toets was dit ook alweer Chronbachs alpha toetsen toch?


Magrathea, pfoe! Dat klinkt als een behoorlijk pittig onderwerp. Niets voor niets uni :D
Haha, 10 jaar! Zie je dat veel bij jullie? Maar snel afronden inderdaad.

Felien, ooh, dat is erg fijn zeg! Fijne begeleider, dan voelt het al ietwat vertrouwd :)

MonteKarlo, wat is dat verschrikkelijk zuur zeg... Dan ben je dus zodanig afhankelijk van een persoon of instantie voor je slagingskans. Yikes! Ik duim heel hard mee dat het dit jaar gewoon goed komt.

Hier met de laatste loodjes van mijn onderzoek bezig. Inmiddels een nieuwe begeleider gekregen, geen docent, maar wel veel bezig met PVA's en een achtergrond op de uni, dus ik ben benieuwd.
Wel denk ik dat mijn conclusie op mijn onderzoek zal zijn: 'ik kan het niet met zekerheid zeggen; maar ik denk dat middel x wel helpt om de cultuur te verbeteren en middel y niet helpt om de cultuur te verbeteren.' Dus hopen dat de docenten dit goed oppakken. Toen ik bezig was met deskresearch las ik namelijk dat ieder bedrijf probeert om de effectiviteit van interventies op cultuur te verbeteren... Maar dat het gewoon niet betrouwbaar is := Maar laten we wel wezen, dat is ook een uitkomst :+

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:05

Ik heb dezelfde statistiek (schaalvragen) en gebruik de fishers exact toets, welke een alternatief van chi kwadraat toets is.

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 20:28

Wat bedoel je met de samenhang? Behoren ze tot dezelfde schaal? Cronhach's alpha gaat over betrouwbaarheid.

Of dat ze tot één of meerdere constructen behoren? Dan denk ik eerder aan iets van factoranalyse.