Afstuderen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:24

Sh.it, echt net een onvoldoende op de methode. Kan wel janken, had er zelf wel een goed gevoel over.
Moet maar een paar kleine dingen aanpassen maar het voelt effe als een terugslag. Morgen maar weer naar kijken, nu te chaotisch in mijn hoofd :=

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:32

Och, wat zuur! Duimen dat je hem er met een paar aanpassingen doorheen krijgt! Maar nu maar even een avondje kalm aan

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:19

Balen Monte.. Gelukkig zijn het maar kleine dingen :)

Stuur de vragenlijst maar door!

Gisteren hopelijk voor het laatst mijn onderzoeksvoorstel ingeleverd, en dan kan ik eindelijk door. Heb inmiddels mijn (zelfgestelde) deadline verzet naar oktober := De planning was juli, maar dat ga ik niet meer halen, en wil eigenlijk wel gewoon een beetje zomervakantie :o

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 10:38

Wat balen inderdaad MonteKarlo.... vooral als je er dan zelf een goed gevoel bij had.

@Eelmo, je bent niet alleen hoor. Ook ik ben pas tegen die tijd klaar en de bedoeling was eigenlijk juni.


Ik heb zelf dit topic aangemaakt maar merk dat ik me de afgelopen tijd zo weinig bezig heb gehouden met het afstuderen en een stuk meer met werk :) Had het daar super druk. Nu mijn laatste werkdag gehad dus het echte afstuderen kan nu gaan beginnen. Ik ga dit weekend mijn Hoofdstuk 1 definitief inleveren en dan krijg ik mijn begeleiders toegewezen. Mocht van mijn eerste begeleider (nog niet officieel, maar weet al wel wie het is) al beginnen aan hoofdstuk 2 ook. Dus dat is heel fijn :)
Zal nu dan ook weer wat fanatieker worden in het topic.

Zag al een boel spss voorbij komen, verschrikkelijk :'). Heb ooit een toets over spss moeten doen, heb mijn samenvatting daarvan gelukkig nog. Hopelijk helpt die me straks ook en goed om te weten dat je ook goed filmpjes er van kan volgen!

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:04

Een van de redeneren dat ik een kwalitatief onderzoek doe. Spss, vreselijk. Zo niet mijn ding. :')

Myka

Berichten: 700
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:41

SPSS is alleen leuk als het lukt. :')
Die stomme corona maakt het ook nog erger, ik kan mijn begeleiders alleen maar online spreken. Is toch fijner als iemand over je schouder meekijkt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:04

Arnon schreef:
SPSS is alleen leuk als het lukt. :')
Die stomme corona maakt het ook nog erger, ik kan mijn begeleiders alleen maar online spreken. Is toch fijner als iemand over je schouder meekijkt. :=

Oooh, precies dat!
Ik heb ooit met een groepje een onderzoekje gedaan, waarbij we SPSSopdrachten moesten doen. Er kwamen hele gekke resultaten uit, zelfs onze helemaal-into-spss-docente wist niet hoe dit kwam _O-

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:26

Kwalitatief onderzoek vergt wel veel tijd qua uittypen van de data en zo, dat heb je bij kwantitatief dan weer wat minder. Maar echt, toen ik mijn onderzoeksvraag aan het formuleren was echt wel gekozen voor een kwalitatieve onderzoeksvraag. Precies wat jullie zeggen, nu zit je er alleen mee en er komen allemaal vage resultaten uit. Help. :')

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:05

Ik doe voor de verandering kwalitatief onderzoek, en het gebrek aan statistiek en de bijbehoorende programmas is echt een zegen :') _/-\o_

Sassenach

Berichten: 90
Geregistreerd: 27-02-18
Woonplaats: Stiensgea

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:07

Ik merk zelf dat ik door dat ik veel thuis zit minder 'motivatie' heb en veel minder werk verzet. Hebben jullie dit ook. Wat ik nu soms in een week doe, deed ik voorheen in een dag.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:46

Placebo schreef:
Ik merk zelf dat ik door dat ik veel thuis zit minder 'motivatie' heb en veel minder werk verzet. Hebben jullie dit ook. Wat ik nu soms in een week doe, deed ik voorheen in een dag.


Ja herkenbaar helaas..

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:53

Mijn onderzoeksvoorstel is nog steeds niet goed |o Iedere keer weer comment over dingen waar de vorige keer niets over gezegt werd. Ik ben er zo klaar mee nu, ik wil gewoon door. Heb totaal niet het gevoel dat ik iets bereik #)

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:35

Tip; voor iedereen die via bijvoorbeeld skype of teams een interview afneemt, en het ook met skype of teams op wil nemen. Test van tevoren of dit werkt :+
Hier getest, en het werkte niet. Dus met mijn mobiel opgenomen.

Anders ben je zo je interview-data kwijt :+

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:35

Daar kwam je hopelijk op tijd achter? :oo

Bedankt voor de tip :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:08

Ja hoor! Had even met een medestagiair een proef-gesprek gehouden. Achteraf erg blij mee, want toen kon ik plan b uitvoeren ;)

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 21:45

Bubblewrap schreef:
Ja hoor! Had even met een medestagiair een proef-gesprek gehouden. Achteraf erg blij mee, want toen kon ik plan b uitvoeren ;)

Pfoeee gelukkig.

Hier wordt morgen hoofdstuk 1 ingeleverd. Wordt hopelijk goedgekeurd en dan gaat het voor mij eindelijk echt beginnen!

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:50

Bubblewrap schreef:
Tip; voor iedereen die via bijvoorbeeld skype of teams een interview afneemt, en het ook met skype of teams op wil nemen. Test van tevoren of dit werkt :+
Hier getest, en het werkte niet. Dus met mijn mobiel opgenomen.

Anders ben je zo je interview-data kwijt :+


Hier ook een aantal interviews en meetings opgenomen met skype voor buisness en werkt super alleen moet je wel een flinke tijd wachten voor het bestand zichtbaar is (lange verwerkingstijd ) dus als je voor die tijd weggaat ben je je opname kwijt

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:36

Ik word helemaal gek hier |(
Mijn begeleidende docent is weg van school. Mijn andere twee studiegenootjes hebben drie weken geleden een nieuwe begeleidende docent gekregen. Voor mij waren ze toen nog bezig. Inmiddels heb ik nog steeds geen nieuwe docent, maar ik moet mijn methode opnieuw invoeren. (Deze vereiste wat aanpassingen dus die heb ik gedaan). Echter het systeem waarin je het inlevert zit gekoppeld aan je begeleidende docent. Ik kan nu dus niets inleveren en de deadline nadert |o
Ik snap werkelijk niet wat hun denken, dat ik niets te doen heb ofzo? Ik werk me de klere op de covid en probeer verdorie af te studeren! Man wat een breakdown |(
Ik probeer contactgegevens te vinden van degene die over het hele afstuderen gaat maar ik vind die niet. Iemand die hier op fontys studeert en mij kan helpen?

Anoniem

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:51

:(:)
Kop op, dit gaat goedkomen!

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:52

MonteKarlo schreef:
Ik word helemaal gek hier |(
Mijn begeleidende docent is weg van school. Mijn andere twee studiegenootjes hebben drie weken geleden een nieuwe begeleidende docent gekregen. Voor mij waren ze toen nog bezig. Inmiddels heb ik nog steeds geen nieuwe docent, maar ik moet mijn methode opnieuw invoeren. (Deze vereiste wat aanpassingen dus die heb ik gedaan). Echter het systeem waarin je het inlevert zit gekoppeld aan je begeleidende docent. Ik kan nu dus niets inleveren en de deadline nadert |o
Ik snap werkelijk niet wat hun denken, dat ik niets te doen heb ofzo? Ik werk me de klere op de covid en probeer verdorie af te studeren! Man wat een breakdown |(
Ik probeer contactgegevens te vinden van degene die over het hele afstuderen gaat maar ik vind die niet. Iemand die hier op fontys studeert en mij kan helpen?


Geen Frontys student hier, maar wil je wel een :(:) geven!

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:17

Ik had bij mijn bsc stage een soortgelijke situatie, alleen waren ze mij zelfs vergeten te vertellen dat mijn begeleidende docent vertrokken was :')

Anyway, je kunt hier nu zelf denk ik niet zoveel mee doen? Weet je wie er achter de schermen opzoek is naar een nieuwe docent, of is dat de afstudeer-persoon? Anders zou ik die mensen even mailen dat je nu iets in moet leveren, maar niets kan, en wat het beste alternatief is voor nu. Los daarvan lijkt me dat ze je niet meteen van school trappen als je niets inlevert omdat je niets in kunt leveren. Komt goed! :(:)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:32

Ik weet inderdaad inmiddels wie er verantwoordelijk is voor het zoeken naar een nieuwe docent en heb diegene maar gemaild. Het is gewoon super frustrerend omdat dit het tweede jaar is dat ik probeer af te studeren. Vorig jaar is het misgegaan op precies hetzelfde als wat nu gaande is. En dat is super frustrerend :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:45

MonteKarlo schreef:
Ik weet inderdaad inmiddels wie er verantwoordelijk is voor het zoeken naar een nieuwe docent en heb diegene maar gemaild. Het is gewoon super frustrerend omdat dit het tweede jaar is dat ik probeer af te studeren. Vorig jaar is het misgegaan op precies hetzelfde als wat nu gaande is. En dat is super frustrerend :=

Meen je niet. Ik weet wel wat het met mijn motivatie zou doen -O-

Mijn begeleidende docent is na 2week afwezig door ziekte. Ik hoop dat hij snel weer op de radar is, ik zit wat met tijdsnood. (Ook weer niet, want mijn contract duurt, door een foutje, een maand langer. Dus ik heb, als ik het goed met de docent overleg, wel speling.)

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:58

MonteKarlo schreef:
Ik word helemaal gek hier |(
Mijn begeleidende docent is weg van school. Mijn andere twee studiegenootjes hebben drie weken geleden een nieuwe begeleidende docent gekregen. Voor mij waren ze toen nog bezig. Inmiddels heb ik nog steeds geen nieuwe docent, maar ik moet mijn methode opnieuw invoeren. (Deze vereiste wat aanpassingen dus die heb ik gedaan). Echter het systeem waarin je het inlevert zit gekoppeld aan je begeleidende docent. Ik kan nu dus niets inleveren en de deadline nadert |o
Ik snap werkelijk niet wat hun denken, dat ik niets te doen heb ofzo? Ik werk me de klere op de covid en probeer verdorie af te studeren! Man wat een breakdown |(
Ik probeer contactgegevens te vinden van degene die over het hele afstuderen gaat maar ik vind die niet. Iemand die hier op fontys studeert en mij kan helpen?


Ik zou iedereen die er ook maar iets mee te maken heeft een mail sturen en de boodschap dat jij zo niet verder kan heel duidelijk opschrijven. Heb je een SLB’er? Anders zou je die misschien kunnen mailen/appen/bellen?

Eelmo

Berichten: 2943
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:16

MonteKarlo schreef:
Ik weet inderdaad inmiddels wie er verantwoordelijk is voor het zoeken naar een nieuwe docent en heb diegene maar gemaild. Het is gewoon super frustrerend omdat dit het tweede jaar is dat ik probeer af te studeren. Vorig jaar is het misgegaan op precies hetzelfde als wat nu gaande is. En dat is super frustrerend :=


Dat is wel echt super bad luck, wauw. Ik hoop dat ze het snel gefixt hebben voor je! En anders zou ik er idd een heel duidelijk, iets minder vriendelijk berichtje achteraan sturen :')