Afstuderen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 12:54

Es_ther schreef:
Ik heb al stress voordat het afstuderen is begonnen :') .
Mijn cijfer van stage staat nog niet in het systeem, dus ik heb de studiepunten nog niet binnen.

De deadline daarvan ligt op vrijdag 31-1, maar kreeg net dus een mail dat ik de afstudeerdrempel niet heb gehaald en dat dat voor vrijdag veranderd moet zijn anders mag ik niet beginnen met afstuderen.
Hoezo studenten op stang jagen :')


Huh maar alleen doordat je punten nog niet zijn ingevoerd?

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:00

Jup..
Kregen een mail dat ik de drempel nog niet heb behaald. En wij hebben 3 systemen waar de cijfers in komen en volgens mij kunnen zij er in 1. Daar is het nog niet ingevoerd dus staan er nog punten open :roll: .

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:08

Es_ther schreef:
Ik heb al stress voordat het afstuderen is begonnen :') .
Mijn cijfer van stage staat nog niet in het systeem, dus ik heb de studiepunten nog niet binnen.

De deadline daarvan ligt op vrijdag 31-1, maar kreeg net dus een mail dat ik de afstudeerdrempel niet heb gehaald en dat dat voor vrijdag veranderd moet zijn anders mag ik niet beginnen met afstuderen.
Hoezo studenten op stang jagen :')

Dit heb ik ook een keer gehad voor een stage. Ik was al begonnen op mijn stage, maar kreeg ik een mail dat ik te weinig studiepunten had om te beginnen. Toen waren de cijfers ook te laat ingevoerd :')
Maar goed dat is minder stressvol dan als het om je afstuderen gaat. Hopelijk gaan ze het snel doen!

Gefeliciteerd met de mooie prestaties allemaal!

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:30

Es_ther schreef:
Jup..
Kregen een mail dat ik de drempel nog niet heb behaald. En wij hebben 3 systemen waar de cijfers in komen en volgens mij kunnen zij er in 1. Daar is het nog niet ingevoerd dus staan er nog punten open :roll: .


Jemig daar kan jij dan toch niks aan doen :( hopelijk voeren ze het nog op tijd in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:51

Es_ther schreef:
Jup..
Kregen een mail dat ik de drempel nog niet heb behaald. En wij hebben 3 systemen waar de cijfers in komen en volgens mij kunnen zij er in 1. Daar is het nog niet ingevoerd dus staan er nog punten open :roll: .

Herkenbaar... Dat was hier het geval bij de drempel om naar het tweede studiejaar te gaan. Afijn, het is allemaal goedgekomen. Desnoods de beoordeling doorsturen als ze echt lastig gaan doen.

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 20:40

Bubblewrap schreef:
Es_ther schreef:
Jup..
Kregen een mail dat ik de drempel nog niet heb behaald. En wij hebben 3 systemen waar de cijfers in komen en volgens mij kunnen zij er in 1. Daar is het nog niet ingevoerd dus staan er nog punten open :roll: .

Herkenbaar... Dat was hier het geval bij de drempel om naar het tweede studiejaar te gaan. Afijn, het is allemaal goedgekomen. Desnoods de beoordeling doorsturen als ze echt lastig gaan doen.

Ja precies!

Terug gemaild en heb wel groene licht gekregen nu *\o/*

996981
Berichten: 9775
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:10

Hoi! Mag ik mij ook melden? Ik verwacht voornamelijk mee te gaan lezen om tips en inspiratie op te doen. Zal zelf denk ik niet heel actief zijn. Ik hoop in juni af te studeren voor mijn Bachelor HRM aan het Saxion. Mijn probleemanalyse heb ik deze week ingeleverd en ik hoop maandag officieel te beginnen! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:40

Fijn Esther!

Welkom 996981 :D

Ik begin nu toch wel de zenuwen te voelen! Volgende week maandag de eerste stagedag, 's nachts slapen bij familie i.v.m. reistijd, en dinsdag ga ik de hele dag meelopen met mijn begeleider.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 11:26

Bedankt voor jullie tips! Deze week is nogal volgepland. Vanaf volgende week ga ik echt niks meer plannen op de vrije dagen en deze zien als schooldagen. Dan inderdaad even kijken of het werkt als ik t op deel met pauzes. Vannacht nog weer wakker gelegen en dan komen altijd de beste ideeën, heb ze in mn notitieboekje opgeschreven. Ga ik vandaag nog mee aan de slag. Anderen uit mijn klas (die waar ik mee omga) hebben inmiddels al een begeleider toegewezen gekregen. Hoop dat mijne ook volgende week zodanig goedgekeurd wordt dat ik aan de slag kan verder :)

Hey! @996981. Kennen wij elkaar dan? Ik zit ook op het Saxion en dezelfde opleiding. Volg je deze in Deventer?

@bubblewrap, spannend wel. Vind ik sowieso altijd weer bij nieuwe organisaties. Heel veel succes en in ieder geval plezier!

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:59

Welkom 996981!

Grappig dat je elkaar zo weer tegen komt :).

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:17

Mag ik hier ook meekletsen? Ik heb gisteren mijn bachelor scriptie afgegeven, en mag nu gaan wachten op mijn punt :D Dan heb ik mijn bachelor taal en literatuurwetenschap in the pocket.

Ik hoop snel mijn punt te horen te krijgen, ik heb namelijk een maand eerder dan de deadline ingeleverd _O-

996981
Berichten: 9775
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:25

Ik zit ook in Deventer inderdaad. Grappig! Ik hoop echt snel te horen of mijn probleemanalyse voldoende is om maandag officieel te beginnen. Het duurt me alweer veel te lang. Ook al heb ik het gister pas ingeleverd :+

996981
Berichten: 9775
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:26

Nala schreef:
Mag ik hier ook meekletsen? Ik heb gisteren mijn bachelor scriptie afgegeven, en mag nu gaan wachten op mijn punt :D Dan heb ik mijn bachelor taal en literatuurwetenschap in the pocket.

Ik hoop snel mijn punt te horen te krijgen, ik heb namelijk een maand eerder dan de deadline ingeleverd _O-

Wat goed! Lijkt me heerlijk om zo vroeg klaar te zijn. Heb je nog tips? :D

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:37

996981 schreef:
Nala schreef:
Mag ik hier ook meekletsen? Ik heb gisteren mijn bachelor scriptie afgegeven, en mag nu gaan wachten op mijn punt :D Dan heb ik mijn bachelor taal en literatuurwetenschap in the pocket.

Ik hoop snel mijn punt te horen te krijgen, ik heb namelijk een maand eerder dan de deadline ingeleverd _O-

Wat goed! Lijkt me heerlijk om zo vroeg klaar te zijn. Heb je nog tips? :D


Zoals een van mijn favoriete professoren zegt "the key to writing anything, papers, bachelors, doctorates, is keeping your butt on the chair" _O-

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:11

Nala schreef:
Mag ik hier ook meekletsen? Ik heb gisteren mijn bachelor scriptie afgegeven, en mag nu gaan wachten op mijn punt :D Dan heb ik mijn bachelor taal en literatuurwetenschap in the pocket.

Ik hoop snel mijn punt te horen te krijgen, ik heb namelijk een maand eerder dan de deadline ingeleverd _O-


Knap zeg zo vroeg van te voren.


Felien_Kyra schreef:
hello!!!

Gefeliciteerd roxiie en Valerie!!!
Super bezig


Ik baal weer ontzettend van mezelf. Moet vanaf nu niet meer mn vrije dagen gaan zitten niksen maar echt voor mn scriptie bezig. Is misschien even poedersuiker maar t is nog vervelender als t niet af is voor de zomervakantie. Laat k dat maar in mn achterhoofd houden.

Probleemanalyse had k al wel terug maar moet zoveel aan worden aangepast dat ik alweer was afgehaakt. Slecht he... :(


Herkenbaar ik moet mezelf ook echt regelmatig een schop onder mijn kont geven... vandaag dan wel weer goed bezig geweest opzich en een nutrient profiel gemaakt voor meerdere dagen. Maar het is enorm demotiverend om een hele dag bezig te zijn en te eindigen met 1 tabel {:)-:(

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 18:22

Hier scriptie ingeleverd in afwachting of ik mag gaan verdedigen :=

Ik hoop zo dat ik volgende week gelijk mag.

roxiie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:27

Druk in de voorbereiding voor m’n verdediging morgen.
Zenuwen beginnen nu toch wel wat te komen... -O-

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:42

roxiie schreef:
Druk in de voorbereiding voor m’n verdediging morgen.
Zenuwen beginnen nu toch wel wat te komen... -O-

Succes morgen!
Heb je je verdediging al even geoefend voor iemand anders?

Es_ther

Berichten: 18717
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:59

roxiie schreef:
Druk in de voorbereiding voor m’n verdediging morgen.
Zenuwen beginnen nu toch wel wat te komen... -O-

Succes morgen!

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:00

Succes met je verdediging Roxiie! Komt helemaal goed!

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:13

Succes Roxiie!!!


Hier is mijn verbeterde scriptie naar de examinator gestuurd. Hopelijk snel bericht dat ik mag gaan verdedigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:20

roxiie schreef:
Druk in de voorbereiding voor m’n verdediging morgen.
Zenuwen beginnen nu toch wel wat te komen... -O-

Dit kun je!

Hier morgen de eerste stagedag! 6 Uur weg en met het OV naar het midden van het land := :Z Even kijken wat ik in de trein ga doen :D

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:49

Heel veel succes roxiie met de verdediging en Bubblewrap met de eerste stagedag!

Ik hoop morgen te horen te krijgen welke opdracht ik mag gaan doen, nog 1 weekje relaxen en dan 10 februari starten :):)

roxiie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:50

Valerie_V schreef:
roxiie schreef:
Druk in de voorbereiding voor m’n verdediging morgen.
Zenuwen beginnen nu toch wel wat te komen... -O-

Succes morgen!
Heb je je verdediging al even geoefend voor iemand anders?


Ja, al meerdere keren.
Mijn publiek heeft m’n scriptie ook gelezen en kon alles goed volgen...

@ArankaM; moeten jullie niet zelf een opdracht kiezen?

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Afstuderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:21

Nee de HAS werft de opdrachten, we mogen wel voorkeuren aangeven.
De andere stages hebben we wel zelf moeten regelen