In 2014 heb ik mijn diploma hbo pedagogiek behaald en sindsdien werk ik als pedagogisch medewerker. Echter is dit niet het werk wat ik mijn hele leven wil blijven doen. Sterker nog, ik heb het nu al wel een beetje gezien eigenlijk
'Iets' in de richting pedagogiek trekt me eigenlijk niet zo, dus banen binnen jeugdzorg, instellingen e.d. vallen af.
Goed, iets anders dus. Wat altijd in mijn hoofd heeft gezeten is de pabo, maar ook de opleiding tot mbo docent vind ik interessant.
Nu vroeg ik me af, is er wel een werkweek te vullen als mbo docent in mijn vak? (ik zou dan na een opleiding van een jaar pedagogiek mogen geven op mbo opleidingen)
Ik zou dan ook op een deel van het voortgezet onderwijs les mogen geven maar ja, pedagogiek is nu niet echt een vak wat op de middelbare school wordt gegeven

Dan pabo, ik weet dat het werken met jonge kinderen mij ligt en dat ik dat kan, maar ik ben echt wel een beetje terughoudend geworden door de toenemende werkdruk en het aantal overspannen leerkrachten in het p.o.
Mijn vraag is eigenlijk met name gericht aan mbo docenten; welk(e) vak(ken) doceer jij, op welke opleiding(en), en, ook niet onbelangrijk, hoe bevalt het?