[ENQ] Profielwerkstuk eetstoornissen enquete

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

[ENQ] Profielwerkstuk eetstoornissen enquete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 17:51

Hoi,
Wij zijn Pien en Isabel. We zitten in havo 5 op het Philips van Horne. Om ons diploma te halen moeten we een profielwerkstuk maken. Omdat we het onderwerp eetstoornissen heel interessant vinden hebben we besloten om ons profielwerkstuk daarover te doen. Het is alleen wat moeilijker dan we verwacht hadden omdat klinieken voor eetstoornissen niet mee kunnen werken aan onze interviews(wat natuurlijk logisch is eigenlijk). We kennen allebei niemand met een eetstoornis of iemand die een eetstoornis heeft gehad dus daarom zoek ik via bokt (ex-)patiënten die helaas een eetstoornis hebben (gehad). We vragen alleen mensen die echt een eetstoornis hebben (gehad), of mensen waarvan een familielid oid een eetstoornis heeft (gehad) om de onderstaande enquete in te vullen:
https://www.survio.com/survey/d/V6N4O7E2V4U7L7R1C
alvast heel erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door Dani op 13-01-20 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Suzanne F.

Re: Profielwerkstuk eetstoornissen enquete

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:11

Ingevuld maar ik vind hem heel beperkt hoor. Wat wil je precies onderzoeken?
Ik denk dat je voor een profielwerkstuk meer wilt weten dan je nu als antwoorden krijgt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:12

Suzanne F. schreef:
Ingevuld maar ik vind hem heel beperkt hoor. Wat wil je precies onderzoeken?
Ik denk dat je voor een profielwerkstuk meer wilt weten dan je nu als antwoorden krijgt.

Dit.

Een eetstoornis is niet 1 ding. Zo miste ik de optie welke vorm van eetstoornis je had. Ik vind hem erg beperkt inderdaad als onderzoeksenquete.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 18:35

Bedankt voor de tips! Ik zal het wat aanpassen. Veel van ons onderzoek hebben we nog op internet kunnen vinden. Hebben jullie misschien nog ideeën wat we aan de enquête kunnen toevoegen? Behalve dat van welke eetstoornis je hebt, dat ga ik nu meteen erbij zetten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:38

Begin eerst even met het doel van je enquête. Wát wil je eruit halen? Welke informatie wil je gebruiken? Welke statistieken wil je onderzoeken? Dan krijg je al een wat meer diepgaande enquête ipv algemene enquête. :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:48

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:03

yarkayunda schreef:
Bedankt voor de tips! Ik zal het wat aanpassen. Veel van ons onderzoek hebben we nog op internet kunnen vinden. Hebben jullie misschien nog ideeën wat we aan de enquête kunnen toevoegen? Behalve dat van welke eetstoornis je hebt, dat ga ik nu meteen erbij zetten

Hoe oud was je toen je gediagnosticeerd werd met een eetstoornis?
Welke eetstoornis was dit?
Was er een aanwijsbare oorzaak voor het ontstaan van de eetstoornis? Ja, namelijk... Nee.. weet ik niet.
Kreeg je lichamelijke klachten door de eetstoornis? Ja, welke... nee...weet ik niet
Kreeg je emotionele klachten etc etc etc
Heb je hulp gekregen bij de verwerking van de eetstoornis? Ja, psycholoog, psychiater, kliniek et etc. Nee...
Wat voor hulp heb je gekregen?
Ben je de eetstoornis helemaal te boven gekomen?
Heeft deze invloed gehad op je alledaagse functioneren? Ja, hoe dan? Nee..

En als je wilt onderzoeken hoe pro ana sites hier in passen kan je daar meer vragen over stellen.
Welke informatie zocht je op pro ana sites?
Heb je gevonden wat je zocht?
Waren er andere websites waar je informatie vond?
Wat voor informatie was dit?

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 20:23

Super bedankt allemaal! We hebben al meer dan 30 reacties! Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het vertellen van jullie verhalen! We hadden een idee om een website te maken zoals pro-ana, maar dan andersom. Dus eigenlijk zodat mensen die in dezelfde situatie zitten met elkaar kunnen praten en elkaar kunnen helpen te vechten tegen de ziekte. We willen dit fight Ana noemen. Wij hebben (gelukkig) allebei geen eetstoornis dus we weten niet of jullie er eventueel wat aan kunnen hebben. Wat vinden jullie van dit idee en hebben jullie misschien ook ideeën voor op deze website?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:40

Grappig hier heb ik mijn profielwerkstuk ook over gedaan. Veel succes!

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:18

Heb het ook voor jullie ingevuld

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:21

Neem ook eens een kijkje op de site proud 2 be me! Dat is denk een beetje een site wat jullie bedoelen! Succes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:26

HeleneDas schreef:
Neem ook eens een kijkje op de site proud 2 be me! Dat is denk een beetje een site wat jullie bedoelen! Succes

Ja ik dacht net dat er al zo’n website bestond, ik kwam alleen niet op de naam. Maar deze is het inderdaad.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:30

Heel eerlijk? Ik zou zo'n website niet maken zonder heel veel input/feedback van mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met een eetstoornis. Ik snap dat het goedbedoeld is en ik waardeer de intentie echt wel, maar met leuke kreten als 'fight Ana' los je deze enorm complexe problemen die mensen hebben niet op.

Dat gezegd hebbende, wél mijn complimenten voor het feit dat jullie je in dit onderwerp willen verdiepen! Het zijn zulke nare stoornissen, heel goed dat jullie daar aandacht voor hebben!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:55

Ik verplaats dit topic even naar [STW] School, Studie en Werk. Dat is de juiste plek voor enquêtes voor school of studie.

marinke182

Re: [ENQ] Profielwerkstuk eetstoornissen enquete

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:41

De vragen vind ik zelf een beetje simpel. Een eetstoornis is iets heel complex waarbij niet één ding tot het ontstaan ervan heeft geleid. Vaak is er ook niet zomaar een 'oplossing', maar is het herstelproces een heel langdurig traject waarbij heel veel factoren een rol spelen.
Wellicht kunnen jullie interviews houden om wat meer diepgang te krijgen?
En plaats anders een berichtje op het forum van Proud2Bme. Daar krijg je wellicht meer respons.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:36

Ik vind de vragen ook wat te simpel gesteld, zouden jullie niet eens in een GGZ kliniek kunnen vragen wat zij doen en adviseren? Als de specifieke eetstoornisklinieken niet kunnen helpen. Vaak zien zij ook veel mensen met eetstoornissen, het heeft vaak co-morbiditeit met andere stoornissen.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 10:31

Zijn er toevallig nog mensen die mee willen werken aan een interview? We moeten verschillende (ex-)patiënten interviewen en dit dan met elkaar vergelijken. Als iemand ons wil helpen, stuur dan even een berichtje:) alvast heel erg bedankt