Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lynn_Nikita schreef:Als je zelf aangeeft geen verlenging te willen krijg je ook geen WW
Is jouw oude functie niet meer vrij je bent nu even "eruit" geweest en weer een tijdelijk contract krijgen of werkt dat niet meer zo?
Stybba schreef:Je mag binnen je contract gewoon opzeggen zolang je je aan de opzegtermijn houd.
Ibbel schreef:Je hebt een contract voor bepaalde tijd. Als jij aangeeft niet te willen verlengen, wil je werkgever echt wel meewerken aan een beeindigingsbrief waarin staat dat zíj niet willen verlengen, zodat je wel WW krijgt.
Op het moment dat jij aangeeft niet te willen verlengen, willen zij dat nl ook niet meer, geen werkgever gaat investeren in iemand die weg wil.

Goof schreef:Logisch dat je het spannend vindt om aan te kaarten dat je het niet naar je zin hebt, maar het enige dat belangrijk is is dat jij gelukkig bent en werkzaam bent op een plek die bij jou past. En zoals hierboven ook werd genoemd; jouw cliënten hebben recht op een gemotiveerde begeleider.
Wat jouw leidinggevenden en collega's er verder van vinden doet helemaal niet ter zake. Die vinden wel weer een nieuwe collega als jij weg bent.
Succes met je gesprek en sollicitaties.
BiBiQ schreef:Google maar eens naar ontslag met wederzijds goedvinden.
pateeke schreef:Ik heb in een enigszins vergelijkbare situatie gezeten. Ik heb uiteindelijk wel een vast contract aangenomen omdat ik ook niks anders in de plaats had. Ik ben wel blijven solliciteren ondertussen, op het eind zelfs heel intensief omdat ik het niet meer trok. En toen kwam daar de vacature waarvan ik geloofde nooit kans te maken op de baan. Ik geloof dat ik amper 3 weken na het versturen van mijn sollicitatiebrief begonnen ben daar. Een van mijn collega’s was op de hoogte dat ik niet wilde blijven en heeft me gesteund. Mijn baas wist denk ik ook wel dat ik me er niet op mijn plek voelde. Hij kon er echter niet mee lachen toen ik vertelde dat ik ontslag nam. Sommige collega’s vonden het enigszins jammer dat ik vertrok en anderen waren denk ik net heel blij. Hoewel ik me zo’n dingen normaal ook erg aantrek, kon het mij toen niet schelen wat collega’s dachten. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing.
Iedereen heeft altijd wel een mening, maar TS, weet je, het gaat erom dat jij doet waar jij je goed bij voelt. Dat anderen mopperen over hoe jou werkzaamheden opgevangen moeten worden als jij weg bent, is niet jou probleem. Je kan natuurlijk wel met je manager in gesprek gaan en kijken wie welke dossiers gaat opvolgen als je daar weg bent, en je kan zorgen voor een goede overdracht van je dossiers, maar meer kan je niet doen.
Trek je niet teveel aan van wat anderen denken of zeggen, het is jou leven en niet het hunne.
pmarena schreef:Wat jammer dat het niet uitpakt zoals je had gehoopt.
Maar als je maar gewoon open en eerlijk bent, als mensen onder elkaar aangeeft wat je hier ok doet, dat de doelgroep niet bij je past, en je zegt er eventueel nog bij wat hier ook gezegd wordt, dat je vindt dat de cliënten meer enthousiasme verdienen.... dan kan niemand je toch iets kwalijk nemen?
Ik denk dat men dan alleen maar blij kan zijn dat je er eerlijk over bent en ze tijdig op zoek kunnen naar een vervanger. Je zou eventueel nog af kunnen spreken dat je na afloop van het contract als jullie beiden nog niets zouden hebben, nog wel zou willen blijven tot je bij nieuw werk kan beginnen...als ze echt omhoog zitten qua personeel