Ik heb een vraag over eventueel werken in Engeland.
Ik studeer mondzorgkunde en door omstandigheden ga ik op het moment 1 keer per week naar school. Nu kwam ik er vorige week achter dat ik maar tot 20 maart patiënten heb in mijn agenda op school en daarna heb ik geen les meer.
Ik heb daarna dus alle tijd. Nu had ik laatst een gesprek met een docent en die zei dat ze mij wel in het buitenland zag werken en dat ze engeland wel echt bij mij vond passen. Het lijkt mij echt heel leuk, maar ik ben echt niet geinformeerd.
Ik werk hier in Nederland als preventie assistent. Dat mag als je de opleiding mondzorgkunde doet.
Ik weet in nederland dat je de (standaard) beroepen hebt van:
Tandarts
Mondhygiënist
Preventie assistent
Paro-preventie assistent
Tandartsassistent
Nu weet ik eigenlijk niet of deze beroepen ook allemaal in engeland bestaan.
En ik weet ook niet of het handig is met een oog op brexit, om naar engeland te gaan.
Denkend daaraan, zou ik ook Ierland heel graag willen. Eigenlijk nog veel makkelijker gezien de euro enzo.
Enniehoe. Mijn vraag dus. Bestaat het beroep van preventie assistent in Ierland of Engeland? En mag iemand uit Nederland daar ook zo tijdelijk gaan werken?
Andere landen zou ik ook heel leuk vinden, maar ik spreek alleen Engels en Nederlands, dus dan zou ik sowieso met een taalbarrière met mijn patiënten zitten.
Wie heeft er tips en antwoord op mijn vraag?
Liefs
Ik ga zelf particulier, maar ik heb niet het idee dat mensen hier de deur bij NHS-tandartsen plat lopen. Deels ook omdat het maar voor een beperkte groep gratis is.