Aangezien ik nu in mijn examenjaar zit moet ik samen met een klasgenootje een eindwerkstuk / profielwerkstuk maken. In ons werkstuk onderzoeken wij hoe we dierenasiel zorg kunnen mixen met de GGZ. Hiervoor zouden wij eerst graag willen weten wat het effect van huisdieren op de menselijke psyche is. Vandaar dat wij deze enquête rond laten gaan. Wij zouden het appreciëren als u deze enquête invult. De enquête is volledig anoniem.
Ik heb hem ingevuld maar denk dat jullie het moeilijk gaan krijgen met de vele open ruimte voor antwoorden. Daarnaast miste ik wel wat diepgang met de beperkte aantal vragen.
Ik vind het onderzoek en de vragen in je werkstuk niet heel sterk. Er zijn al onderzoeken waaruit blijkt dat huisdieren stress verlagen. Daar heb je onze mening dus niet voor nodig. Ook de vraag of ik denk dat mijn gedrag invloed heeft op het gedrag van het dier is vragen naar de bekende weg.
Verder; leuk onderwerp. Ik vind het belangrijk om dieren in te zetten in de zorg, er is gebleken dat dit goede resultaten kan hebben. Ik heb een cursus gedaan om mijn hond in te zetten als coachhond en ik nam hem bij mijn vorige baan regelmatig mee naar cliënten. Dit had soms bijzondere effecten, prachtig om te zien.
Danielleeee_
Geplaatst: 30-11-19 13:29
Heel interessant onderwerp! En leuk, ik heb ook op Corlaer gezeten