Hoeveel uur werken naast studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ropa

Hoeveel uur werken naast studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 23:30

Hoi allemaal,

Ik kan eventueel een baan krijgen van 15u per week. Ik studeer voltijd communicatie.
Echter twijfel ik of het niet teveel wordt. Daarom ben ik benieuwd hoeveel uur jullie werken naast je voltijd studie.

Ik snap ook dat dit per persoon verschilt, maar ik merk dat ik vaak op mijn kamer zit en niks aan het doen ben. En een baantje toch handig is voor de extra inkomsten.

Anoniem

Re: Hoeveel uur werken naast studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:38

ligt aan je studie, reistijd, persoonlijk leven, type baantje. dus niks zinnigs over te zeggen

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:42

Hangt compleet af van je studie en van wat je zelf aankunt. Ik ken mensen die rustig meer dan 25 uur per week draaien naast 5 dagen elke dag naar school. Daarnaast ken ik ook mensen die maar 5 uur per week werken omdat het anders te veel wordt.
Ligt compleet aan jezelf! Moet je elke dag naar school, en heb je daarnaast nog andere verplichtingen?
En is die 15 uur verspreid over 2 of 3 dagen?

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 23:43

Fira schreef:
Hangt compleet af van je studie en van wat je zelf aankunt. Ik ken mensen die rustig meer dan 25 uur per week draaien naast 5 dagen elke dag naar school. Daarnaast ken ik ook mensen die maar 5 uur per week werken omdat het anders te veel wordt.
Ligt compleet aan jezelf! Moet je elke dag naar school, en heb je daarnaast nog andere verplichtingen?

Ja, ik ga elke dag naar school. Werk zou dan verspreid zijn over 4 dagen en alleen in de avonden.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:44

Ik volg 18 a 20u les per week en werk daarnaast nog 9u per week. Voor mij is het doenbaar (in het Belgische systeem). 15u naast een voltijdse studie zou ik absoluut niet kunnen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:44

Ik werkte naast mijn voltijd studie nog 12-20u per week. Zelfs die 12u is ma na een tijd gaan opbreken. Hangt echt af van jezelf!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:48

Ropa schreef:
Fira schreef:

Ja, ik ga elke dag naar school. Werk zou dan verspreid zijn over 4 dagen en alleen in de avonden.

Heb je ook veel reistijd van en naar school? 4 Avonden vind ik persoonlijk best veel!
Hoe is je schoolrooster? Als je er nog een korte lesdag tussen hebt zitten is 4 avonden misschien wel te overzien.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:48

Ik werk nu 16 uur in de week. Ideaal zou 12 zijn, 1 dag van 8 uur en 1 van 4 uur. Ik zou alleen niet zoveel avonden willen werken. Het verschilt inderdaad erg per persoon. Mijn klasgenoten werken gemiddeld 8 uur per week.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:56

Ligt eraan, is heel persoonlijk. Ik werkte 1 avond per week en vond dat genoeg, terwijl een klasgenoot met gemak 16u per week draaide.
Je kan het proberen toch?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:59

Maak eens een planning zou ik zeggen, deel je 'verplichtingen' in en kijk waar ruimte is voor een bijbaan.
15 uur is best veel denk ik, wanneer je een voltijd studie doet. Ik vond meestal 8 uur wel prettig, 2 avonden in de week werken en de overige avonden kun je dan lekker tijd voor jezelf nemen of studeren.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:17

Ik zou nagaan hoeveel vrije tijd je nu hebt, zou je de uren kunnen missen denk je?

Ik werkte naast mijn studie om het weekend een weekend en iedere week de vrijdag ochtend. Dus de ene week 4 uurtjes en de andere week 20 uur.
Als ik wat minder school had kon ik vaak wat meer werken. Dit was voor mij prima te combineren met mijn studie.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 00:18

@Fira, reistijd is zo’n 5 min fietsen. Rooster is elke week anders, gaat om klantenservice via de chat. Ik verwacht dat dat niet heel zwaar is maar ik heb er geen ervaring mee.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 00:18

Shaggy09 schreef:
Maak eens een planning zou ik zeggen, deel je 'verplichtingen' in en kijk waar ruimte is voor een bijbaan.
15 uur is best veel denk ik, wanneer je een voltijd studie doet. Ik vond meestal 8 uur wel prettig, 2 avonden in de week werken en de overige avonden kun je dan lekker tijd voor jezelf nemen of studeren.

Ga ik doen, thanks!

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 00:19

Britt_Sisi schreef:
Ik zou nagaan hoeveel vrije tijd je nu hebt, zou je de uren kunnen missen denk je?

Ik werkte naast mijn studie om het weekend een weekend en iedere week de vrijdag ochtend. Dus de ene week 4 uurtjes en de andere week 20 uur.
Als ik wat minder school had kon ik vaak wat meer werken. Dit was voor mij prima te combineren met mijn studie.

Ik merk dat ik me nu wel vaak verveel, het gaat om werk in de klantenservice. 4 uurtjes in de avond lijkt me te doen, maar ik heb geen ervaring met dit soort werk, dus ik weet het niet.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:21

15 uur was voor mij prima haalbaar. Werkte de zondag 9 uur en dan nog twee avonden van 4,5 uur. Vaak ook nog een extra dag als ik toevallig een dagje vrij was of ze iemand extra nodig hadden.

Tijdens mijn stage wel minder gaan werken. Dat was omdat ik ook een minor volgde tegelijk. Liep 4 dagen stage, 1 volle dag minor + ongeveer 10 uur zelfstudie. Reed 4 keer per week paard en basketbalde 2 keer per week.
Werkte toen alleen de zondag. Heel soms de zaterdag avond.

Ligt er helemaal aan wat je zelf trekt. Of je het niet erg vind om.alleen thuis te zijn om snel te eten en te slapen.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:27

Ik werk max 1 keer per week 8 uur, in mijn geval meestal vrijdagnacht, dus een beetje een uitzondering. Maar meer dan 1 weekenddag zou ik ook niet redden, iedere dag les en op het moment veel reistijd erbij.

Ik denk dat het heel afhankelijk is of je alle dagen naar school moet of niet en of je redelijke tijden thuis bent, tijdens mijn hbo werkte ik 3/4 avonden per week in de horeca, woonde toen nog thuis en studie was in de buurt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:29

Zou je niet een proefperiode kunnen afspreken? Dat je kan kijken of je het goed kan combineren of dat het te veel wordt?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:30

Ropa schreef:
@Fira, reistijd is zo’n 5 min fietsen. Rooster is elke week anders, gaat om klantenservice via de chat. Ik verwacht dat dat niet heel zwaar is maar ik heb er geen ervaring mee.

Ik werk ook voor een klantenservice. Chat is echt prima te doen! Mocht je ook moeten bellen, dan vind ik het persoonlijk wel pittig.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:40

Ik vind vooral flexibiliteit doordeweeks naast mijn studie belangrijk. Één dag in het weekend werken is voor mij fijn, maar door de week veel (vaste) avonden zou echt niet gaan. Mijn opleiding heeft echt weken dat ik weinig zelfstudie doe naast de colleges, maar ook weken dat ik ontzettend veel naast de colleges moet doen. Hoe verder ik in mijn studie ben kom, hoe zwaarder het ook wordt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog twee paarden naast mijn studie heb en hier iedere dag heen ga, alleen dit kan ik wel zelf indelen. Op een drukke dag ga ik bijvoorbeeld even snel en op een handig tijdstip. Dat is met werk natuurlijk niet echt mogelijk.

Het is even jammer van de gemiste inkomsten, maar één jaar vertraging kost ook €2.000 vertel ik mezelf dan maar :+

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 00:43

Britt_Sisi schreef:
Zou je niet een proefperiode kunnen afspreken? Dat je kan kijken of je het goed kan combineren of dat het te veel wordt?

Maandag bel ik ze nog even terug, dan kan ik dat inderdaad bespreken :)

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 00:44

emr schreef:
Ropa schreef:

Ik werk ook voor een klantenservice. Chat is echt prima te doen! Mocht je ook moeten bellen, dan vind ik het persoonlijk wel pittig.

Bedankt voor je reactie :)

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 00:45

mavantos schreef:
Ik vind vooral flexibiliteit doordeweeks naast mijn studie belangrijk. Één dag in het weekend werken is voor mij fijn, maar door de week veel (vaste) avonden zou echt niet gaan. Mijn opleiding heeft echt weken dat ik weinig zelfstudie doe naast de colleges, maar ook weken dat ik ontzettend veel naast de colleges moet doen. Hoe verder ik in mijn studie ben kom, hoe zwaarder het ook wordt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik nog twee paarden naast mijn studie heb en hier iedere dag heen ga, alleen dit kan ik wel zelf indelen. Op een drukke dag ga ik bijvoorbeeld even snel en op een handig tijdstip. Dat is met werk natuurlijk niet echt mogelijk.

Het is even jammer van de gemiste inkomsten, maar één jaar vertraging kost ook €2.000 vertel ik mezelf dan maar :+

Ja, heb je gelijk in. In de weekenden ben ik bij de paarden, die staan thuisthuis. Dus door de week heb ik die tijd over.

Ropa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-19 00:46

Iedereen bedankt voor de reacties!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 00:49

Ik heb 4 dagen studie, 1 dag vrij voor extra vrije ruimte uren & stage (dus wel te besteden in het kader van de opleiding).

Daarnaast 2 uur reistijd per dag & en eigen paard.

En ik werk daarbij 3 avonden a 5/6 uur.

Maar het is zo persoonlijk, ken ook genoeg mensen op mijn opleiding die dit niet redden ernaast.

Ik "moet", heb natuurlijk m'n paard die ik zelf betaal en ik betaal ook m'n studie en reiskosten e.d. zelf. Kan wel lenen maar dat doe ik liever niet zolang het niet nodig is.

Heb wel een flexibele werkgever waarbij ik zelf de avonden kan kiezen die in werk (een maand vooruit)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 01:00

Ben je eerstejaars? Meestal wordt een studie drukker na verloop van tijd.
In een studie heb je rustige en drukke tijden, afhankelijk van programma en toetsing.
Is er ruimte bij de werkgever om zonodig minder/aangepast rooster te werken?