Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Fira schreef:Hangt compleet af van je studie en van wat je zelf aankunt. Ik ken mensen die rustig meer dan 25 uur per week draaien naast 5 dagen elke dag naar school. Daarnaast ken ik ook mensen die maar 5 uur per week werken omdat het anders te veel wordt.
Ligt compleet aan jezelf! Moet je elke dag naar school, en heb je daarnaast nog andere verplichtingen?
En is die 15 uur verspreid over 2 of 3 dagen?
Ropa schreef:Fira schreef:Hangt compleet af van je studie en van wat je zelf aankunt. Ik ken mensen die rustig meer dan 25 uur per week draaien naast 5 dagen elke dag naar school. Daarnaast ken ik ook mensen die maar 5 uur per week werken omdat het anders te veel wordt.
Ligt compleet aan jezelf! Moet je elke dag naar school, en heb je daarnaast nog andere verplichtingen?
En is die 15 uur verspreid over 2 of 3 dagen?
Ja, ik ga elke dag naar school. Werk zou dan verspreid zijn over 4 dagen en alleen in de avonden.
Shaggy09 schreef:Maak eens een planning zou ik zeggen, deel je 'verplichtingen' in en kijk waar ruimte is voor een bijbaan.
15 uur is best veel denk ik, wanneer je een voltijd studie doet. Ik vond meestal 8 uur wel prettig, 2 avonden in de week werken en de overige avonden kun je dan lekker tijd voor jezelf nemen of studeren.
Britt_Sisi schreef:Ik zou nagaan hoeveel vrije tijd je nu hebt, zou je de uren kunnen missen denk je?
Ik werkte naast mijn studie om het weekend een weekend en iedere week de vrijdag ochtend. Dus de ene week 4 uurtjes en de andere week 20 uur.
Als ik wat minder school had kon ik vaak wat meer werken. Dit was voor mij prima te combineren met mijn studie.
Ropa schreef:@Fira, reistijd is zo’n 5 min fietsen. Rooster is elke week anders, gaat om klantenservice via de chat. Ik verwacht dat dat niet heel zwaar is maar ik heb er geen ervaring mee.
emr schreef:Ropa schreef:@Fira, reistijd is zo’n 5 min fietsen. Rooster is elke week anders, gaat om klantenservice via de chat. Ik verwacht dat dat niet heel zwaar is maar ik heb er geen ervaring mee.
Ik werk ook voor een klantenservice. Chat is echt prima te doen! Mocht je ook moeten bellen, dan vind ik het persoonlijk wel pittig.
mavantos schreef:Ik vind vooral flexibiliteit doordeweeks naast mijn studie belangrijk. Één dag in het weekend werken is voor mij fijn, maar door de week veel (vaste) avonden zou echt niet gaan. Mijn opleiding heeft echt weken dat ik weinig zelfstudie doe naast de colleges, maar ook weken dat ik ontzettend veel naast de colleges moet doen. Hoe verder ik in mijn studie ben kom, hoe zwaarder het ook wordt.
Nu moet ik wel zeggen dat ik nog twee paarden naast mijn studie heb en hier iedere dag heen ga, alleen dit kan ik wel zelf indelen. Op een drukke dag ga ik bijvoorbeeld even snel en op een handig tijdstip. Dat is met werk natuurlijk niet echt mogelijk.
Het is even jammer van de gemiste inkomsten, maar één jaar vertraging kost ook €2.000 vertel ik mezelf dan maar