ik heb nu toch een tijdje over nagedacht of ik dit topic wil openen.
Maar goed. Ik kom niet zo goed verder, ik moet het even kwijt en misschien hebben jullie tips of advies voor mij waar ik nog niet aan heb gedacht.
Mijn situatie is volgend: ik heb een vast contract bij een bedrijf waar ik me door verschillende reden niet meer thuis voel. Maar ik ben Duits en mijn studie van europese ethnologie en taal, literatuur en cultuur kan ik hier in Nederland (vooral in het oosten van het land) niet zo veel, dus wat voor mij overblijft is de klantenservice, waar ik de afgelopen 7 jaar in heb gewerkt. Maar ik heb er genoeg van. Ik wil meer en misschien is dat heel erg arrogant, maar ik weet dat ik meer kan behalve nummers in de computer toetsen en bestellingen opnemen.
Omdat ik dus in mijn huidige baan geen mogelijkheid heb om verder te komen was ik aan het kijken voor iets nieuws en uit mijn omgeving hoor ik vaak dat ik zeer geschikt zou zijn als leraar en hier ook een leraren tekort heerst. Ik heb in Duitsland als bijles leraar naast mijn studie gewerkt en heb dit altijd graag gedaan.
Ik zou dan een zij-instromer traject kunnen volgen, alhoewel dit niet echt makkelijk is om een school te vinden die ermee akkord gaat.
Maar ik ben wel erg bang om mijn vaste baan op te zeggen. Wij hebben inmiddels een kleintje van bijna 1 jaar lopen en een paard wat betaald moet worden.
En het is nu ook al goed 7 jaar geleden dat ik op school zat en ik ben ook al 32. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen....
Zo, ik heb het van mij afgeschreven en misschien hebben jullie nog advies voor mij naar de een of andere richting
heel lief van je! Ik ga inderdaad ook even verder richting grens kijken! bedankt voor de tip!
Ik denk alleen dat je bij een pretpark een beetje tegen hetzelfde probleem aan gaat lopen als op je huidige werk — de functies waarin meertaligheid een grote plus is, zijn vermoed ik iet de functies waarin je veel doorgroeimogelijkheden of uitdaging hebt. Maar ik kan ernaast zitten.