Ik heb afgelopen zomer mijn hbo opleiding ergotherapie afgerond en ben daarin werkzaam.
Echter heb ik stage gelopen bij een praktijk van een ergotherapeut die ook orthopedagoog was, en ben ik erg geinteresseerd in dat vak.
Ik zit me dus een beetje te oriënteren om dit wellicht in de toekomst (over paar jaar) te gaan doen.
Ik moet dan eerst een premaster doen voor ik de master zelf kan gaan doen.
Nu begrijp ik dat je als vak statistiek krijgt (en wellicht andere wiskunde gerelateerde vakken), en je moet een toelatingstest doen etc.
Ik heb wiskunde op de havo laten vallen omdat ik het verschrikkelijk vond, op de basisschool was rekenen ook al een drama
Nu moet ik zeggen dat het grotendeels door de manier van aanbieden komt en ik nu simpele breuken etc (basisschool rekenen kom ik ook tegen op stage/werk) goed kan oplossen eigenlijk.
Hierodor heb ik een sprankje hoop dat ik wellicht het best kan gaan leren nog!

Mijn vraag;
wie studeert er psychologie/orthopedagogiek/pedagogische wetenschappen oid en heeft statistiek?
Ik wil graag weten wat voor soort rekenen/wiskunde dit is, wat het inhoudt en dan kijken of ik hierin les kan gaan vinden of hoe ik dit kan gaan oefenen/leren.
Of als iemand ervaring heeft met bijspijker cursussen van universiteiten (of als je ook iemand bent die als minder goede rekenaar een master doet) hoor ik dat ook graag!