HBO opleiding Toegepaste Biologie Almere

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paigeroxanne

HBO opleiding Toegepaste Biologie Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 18:14

Hallo allemaal!

Ik zit dus in het vijfde (en laatste) jaar van het havo, en net zoals vele andere leerlingen die in het examenjaar zitten ben ik op zoek naar een goede opleiding voor nadat ik geslaagd ben. Ik houd heel erg van planten en dieren en de natuur, dus ik heb wat rondgekeken op het internet en ik heb open dagen bezocht, en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de opleiding Toegepaste Biologie op Aeres Hogeschool Almere het leukste vind. :) (Het is overigens anderhalf uur reizen voor mij, vanaf de kust van Noord-Holland, maar dat vind ik niet zo heel erg).

Ik ben al bij een open dag geweest, en ik wil zodra dat mogelijk is ook nog een meeloop-dag doen, maar ik wil ook wel eens de ervaringen van mensen die de opleiding gedaan hebben of aan het doen zijn horen. Er is alleen één probleempje - er is bijna nergens op het internet een ervaring of recensie te vinden, behalve van zo'n vijf tot zes jaar geleden. |o
Dus besloot ik het hierop te zetten :) Ik wil vooral weten hoe druk het rooster is, en of je een goede kans op een baan hebt als je afgestudeerd ben. Zijn er nog goede vervolgopleidingen? Hoe is de school zelf? Is het moeilijk om een halfjaarstage of buitenlandstage te vinden? Ik zou ook graag de ervaringen met het praktijkgerichte gedeelte willen weten.

Brand los :D