Model worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Model worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 13:52

Beste Bokkers,

Ik zou graag model willen worden. Niet zo zeer op de catwalk, maar meer voor fotoshoots. Het lijkt me erg leuk om te doen, omdat ik merk dat ik daarvan veel zekerder van mezelf wordt. Nu heb ik een probleem.

De meeste modellenbureau’s zoeken mensen vanaf 1,74. Ik ben 1,61 en groei bijna niet meer. Daarnaast heb ik ook geen xs als maat, maar een m. Zijn er wel bureau’s waar zij dit soort mensen aannemen?

Zou iemand met ervaring mij hierover meer kunnen vertellen. Waar zou ik mij kunnen inschrijven om model te worden? Wat moet ik verwachten?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 13:58

Professioneel zal het hem dan niet gaan worden vrees ik, je moet in de kleding passen namelijk.
Er zijn ook nog veel meer eisen dan lengte en kledingmaat.

Maar vaak zijn er genoeg hobbyfotografen die modellen zoeken, die niet aan de standaard voldoen :)
Let wel op dat het geen erotische fotografie is ;) of je moet dat willen...
Ik zou op Facebook en Instagram zulke fotografen/groepen volgen en eventueel benaderen.
Wellicht is het handig om zelf al een portfolio van jezelf te maken, dan kan je dat laten zien.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 14:07

listiglistje schreef:
Professioneel zal het hem dan niet gaan worden vrees ik, je moet in de kleding passen namelijk.
Er zijn ook nog veel meer eisen dan lengte en kledingmaat.

Maar vaak zijn er genoeg hobbyfotografen die modellen zoeken, die niet aan de standaard voldoen :)
Let wel op dat het geen erotische fotografie is ;) of je moet dat willen...
Ik zou op Facebook en Instagram zulke fotografen/groepen volgen en eventueel benaderen.
Wellicht is het handig om zelf al een portfolio van jezelf te maken, dan kan je dat laten zien.

Het is alleen jammer dat ik geen facebook of instagram van me ouders mag..

MarliesV

Re: Model worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:16

Hoe oud ben je?

Je kan ook beginnen door hier op Bokt je in te schrijven voor foto meetings waarbij ze vrouwelijke modellen zoeken.

Een portfolio opbouwen is daarbij wel handig, geen leuke hobby fotograaf in de buurt die wil oefenen, of hier een oproepje doen op Bokt?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:19

En neem altijd iemand mee naar een fotosessie.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:21

Allereerst, neem in ieder geval een ouder mee op shoots als minderjarige. Staat een fotograaf dit niet toe, ga er dan niet heen. Voor commerciële opdrachten zijn niet altijd de standaard maten nodig en er komt steeds meer variatie in. Ik ben zelf 1.68 en heb ook jaren als betaald commercieel (voornamelijk foto)model gewerkt. Voor merken, webshops, winkels en catwalk.

Een portfolio opbouwen kan zeker helpen, maar maak in ieder geval goede polaroids.

Er zijn agencies welke met andere maten werken, maar tegenwoordig wordt er ook veel zonder agency gewerkt. Let wel dan extra op contracten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:58

Ik heb absoluut geen verstand van modellenwerk. Maar op sites zoals Zalando en Asos is er tegenwoordig ook een lijn voor “Petite”. Kleding voor dames tot (ca.) 1.60 m. Deze wordt geshowd door modellen tussen ca. 1.56 m en 1.63 m.
Spoiler:
Maar die dragen dan wel maat 34.
Er zal dus zeker een (beperkte) vraag zijn naar “petite” modellen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:27

Helaas is de modellenwereld hard en heb je ivm de sample maten vaak een bepaalde lengte en gewicht (voor de maten) nodig. Dit is helaas nog vaak lang en dun. Al komen er volgens mij wel steeds meer 'normale' figuren de catwalk op.

Heb zelf niet veel verstand van hoe je het als niet-model-figuur het beste kunt aanpakken. Buiten dat ik zelf te klein (1.68) en te zwaar (maat S/M) ben, ben ik ook niet fotogeniek genoeg voor een modellen carrière :P

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:47

Je zou eens kunnen kijken naar inbetween models. Is een agentschap voor mensen die tussen dun en curvy invallen. Volgens mij vragen zij alleen wel een lengte van 1.71

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:54

Ik ben zelf content manager voor een groot retailmerk in Nederland, en wij gebruiken met name klanten als model, maar zijn wel afhankelijk van sample maat M voor vrouwen. Wij plaatsen wel eens oproepen op Facebook voor modellen, mogelijk zijn er meer winkels die dit doen? Is dan wel maar 1 shoot meestal, maar het is iets