Bedankt voor de reacties al!
MyWishMax schreef:Ik heb hem ingevuld, maar bij heel veel vragen zelf aanvullende dingen ingevuld. De opties vond ik lang niet altijd de 'juiste'.
Het loslopen in aanlijngebieden is iets wat ik wel doe. Juist omdat ik niet in losloopgebieden wil lopen, omdat veel eigenaren niet opletten op hun hond of geen idee hebben dat het 'spelen' geen spelen is.
Super fijn dat je aanvullende antwoorden hebt ingevuld waar dat nodig was. Ik besef mij dat het ''juiste'' antwoord voor iedereen totaal anders kan zijn waardoor het heel lastig was om goede opties neer te zetten.
JesdaJinn schreef:Ingevuld maar vond ook lang niet alles goed.
Soms wilde ik meerdere dingen aa vinken en kan dan niet
Het klopt dat er soms beperkte invul mogelijkheden zijn. Wanneer je overal steeds alles mag aanklikken is het lastig om te analyseren wat nu het belangrijkste is. Daarom hebben we besloten om een maximum te stellen zodat mensen echt moeten kijken wat prioriteit heeft.
Kaus schreef:Ik vond de vragen goed maar de antwoorden minder. Wist soms geen antwoord te kiezen of soms wilde ik er meer aanvinken dan mogelijk was.
Ik ben wel erg benieuwd wat precies je vraag is? Je gaat namelijk niet in op bepaalde rassen maar vraagt wel welke rassen bij incidenten betrokken waren. Of mag je die vraag nog niet openbaar maken?
Ben wel erg benieuwd naar de uitslag!
Weet je toevallig bij welke vragen je niet wist wat je moest invullen? (mag ook via PB).
De hoofdvraag is ''What is the societal attitude towards dog aggression in the Netherlands?'', even letterlijk gekopieerd. Het gaat dus om de houding van de Nederlandse burger naar agressie bij honden in het algemeen, niet specifiek HR- honden. Deze vraag zit erin na overleg binnen de universiteit. Ik wil hier niet teveel over uitweiden om eventuele ''sturing'' te voorkomen, mochten mensen de reacties eerst lezen voordat ze de enquête invullen.
Kaus schreef:Ik vond ook de grens wat nou een aanval is onduidelijk. Is dat wanneer je je bedreigd voelt? Wanneer er bloed is? Wanneer er eentje dood is?
Mijn hond is drie keer gebeten tot hechtingen toe, daarvan weet ik de rassen. Maar alle honderden keren dat hij grommend en blaffend is besprongen of dat ik sneller moest fietsen om de hond bij mn enkels weg te krijgen, is dat een aanval? Of is dat gewoon een gebeurtenis.
Met aanval wordt hier echt de standaard definitie bedoeld uit het woordenboek; te lijf gaan, bestormen. Dit in de negatieve zin. En wat jij dan als negatief ervaart is natuurlijk persoonlijk. Ik zou daarom zelf ook zeggen dat wanneer een hond wordt besprongen door een andere hond, al grommend dat dit ook een aanval is. Net zoals dat een hond achter je aankomt op de fiets, e.d.
Verder noteer ik alle opmerkingen zodat ik deze kan gebruiken in de uiteindelijke analyse van de resultaten en de discussie!