Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
gomir schreef:Als het zo eenvoudig was had ik het al opgelost![]()
Mijn leidinggevende is officieel een waarnemend zorgmanager en die heeft geen invloed op onze roostering. De afspraken m.b.t. vrije dagen/vakanties zijn dat we dit in principe onderling moeten oplossen.
Ik heb om dezelfde reden zijn 60ste verjaardag ook al gemistHad toen niet geanticipeerd op een feestje in november bij iemand die in augustus jarig was dus dat weekend had ik niet vrij gevraagd in april bij het indienen van de verzoeken
Maartje1990 schreef:Wie lost bij jullie de open diensten normaal gesproken op?
verootjoo schreef:<knip>
Welk cao zit je? Ik ken dat recht van vrij te zijn voor een huwelijk op zo’n korte termijn eigenlijk niet. Ik zit in cao vvt en daar staat dat niet in. Bij ons moet dat gewoon op de normale termijn vrijgevraagd worden en meestal weet je het ook ver van tevoren.
verootjoo schreef:Ik snap dat je er heel graag bij wilt zijn, maar vind het ook nogal onhandig van je vader dat ie op zo’n korte termijn midden in het hoogseizoen ineens besluit te trouwenjij bent toch niet de enige van de gasten die moeite met vrij krijgen heeft neem ik aan?
verootjoo schreef:Ik snap dat je er heel graag bij wilt zijn, maar vind het ook nogal onhandig van je vader dat ie op zo’n korte termijn midden in het hoogseizoen ineens besluit te trouwenjij bent toch niet de enige van de gasten die moeite met vrij krijgen heeft neem ik aan?
Ik zou denk ik mijn collega’s/werkgever niet met zo’n probleem durven opzadelen zo kortdag als het ruilen niet lukt.
Welk cao zit je? Ik ken dat recht van vrij te zijn voor een huwelijk op zo’n korte termijn eigenlijk niet. Ik zit in cao vvt en daar staat dat niet in. Bij ons moet dat gewoon op de normale termijn vrijgevraagd worden en meestal weet je het ook ver van tevoren.
CharleyT schreef:verootjoo schreef:Ik snap dat je er heel graag bij wilt zijn, maar vind het ook nogal onhandig van je vader dat ie op zo’n korte termijn midden in het hoogseizoen ineens besluit te trouwenjij bent toch niet de enige van de gasten die moeite met vrij krijgen heeft neem ik aan?
Ik zou denk ik mijn collega’s/werkgever niet met zo’n probleem durven opzadelen zo kortdag als het ruilen niet lukt.
Geen idee of Pa onhandig is/was. Geen idee of hij ineens besloot om te trouwen, en dan nog. Werkgever zal moeten zorgen voor vervanging. Dat hele gedoe van onder elkaar roosteren en oplossen is al zo'n vreemde manier van werken.
Lithya schreef:Vervangend manneger of niet, diegene is verantwoordelijk voor het personeel. Prima dat die dingen uitbesteedt, maar daar blijft de verantwoording, mits op papier vastgelegd. Werkt diegene niet mee, dan een stap hoger. Huwelijk heb je recht op een vrije dag en dit is kontendraaien om je tegemoet te komen.
(Zeg ik simpel, terwijl ik weet wat voor lastig log orgaan het is)
Simbaa schreef:Wat is je functie in het ziekenhuis Ts? Als je arts bent moet er toch wat te regelen zijn? Bijvoorbeeld een halve dienst door die, andere dienst door die etc? Ik vind twee maanden ook niet super laat. Kan me wel voorstellen dat het dan wat lastiger is om bij je leidinggevende neer te leggen. Vaak is het een soort maatschap oid.
Als je geen arts bent zou ik het gewoon mededelen aan mijn leidinggevende. Heel vervelend, maar je hebt er recht op.
Kabayo schreef:Simbaa schreef:Wat is je functie in het ziekenhuis Ts? Als je arts bent moet er toch wat te regelen zijn? Bijvoorbeeld een halve dienst door die, andere dienst door die etc? Ik vind twee maanden ook niet super laat. Kan me wel voorstellen dat het dan wat lastiger is om bij je leidinggevende neer te leggen. Vaak is het een soort maatschap oid.
Als je geen arts bent zou ik het gewoon mededelen aan mijn leidinggevende. Heel vervelend, maar je hebt er recht op.
Ze werkt in de zorg. Niet het ziekenhuis
Ts mijn moeder werkt ook in de zorg. Die krijgt de planning per week en zelfs dan kan er nog wat geregeld worden. Twee maanden is echt ruim van te voren. Zou gewoon eisen op die dag vrij. Heb je immers recht op. Wellicht dan de dienst in de ochtend ruilen
Cowboy55 schreef:Lithya schreef:Vervangend manneger of niet, diegene is verantwoordelijk voor het personeel. Prima dat die dingen uitbesteedt, maar daar blijft de verantwoording, mits op papier vastgelegd. Werkt diegene niet mee, dan een stap hoger. Huwelijk heb je recht op een vrije dag en dit is kontendraaien om je tegemoet te komen.
(Zeg ik simpel, terwijl ik weet wat voor lastig log orgaan het is)
Maar tegelijkertijd: TWEE MAANDEN van tevoren! Kom op zeg. Als een planner dat niet geregeld krijgt wordt het hoog tijd voor een nieuwe planner. We werken zelf met dagplanningen: de planning voor morgen 06:00 is vanmiddag rond 18:00 klaar.