HBO 2019/2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 11:33

Ik zou van alles gewoon eens de pro's en con's tegen elkaar uitzetten. En kijken wat je uiteindelijke doel ermee zou zijn. Dat helpt bij mij altijd heel goed :)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:17

Hoe gaat het inmiddels met iedereen? En lukt het allemaal een beetje vanuit huis?

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:23

Ik heb tot nu toe al mijn studiepunten binnen, en stond al ingeschreven voor de uni.

Corona haalt dat wel behoorlijk door de war... Ik heb een project in moeten leveren vandaag en laat ik maar zo zeggen: als ik een 5.5 haal dan huil ik van blijdschap. Het was geen doen zonder instructies. Iedereen in onze klas zit wat dat betreft op dezelfde lijn dus we hadden geen donder aan elkaar.

We zouden ook een gesprek op school voeren met een docent, maar nu moesten we een video van onszelf maken en doen alsof je tegen de docent aan het praten bent. Awkward.

Mis het ook gewoon heel erg. De lessen, mijn klas. Onze leraren zijn bijna allemaal advocaat geweest, of juridisch adviseur, dus tijdens de lessen vertellen ze interessante verhalen. Nu mis ik dat, en ik merk dat het ervoor zorgt dat ik minder motivatie heb.

En het is allemaal zo onduidelijk. Gisteren hoorde wij pas dat onze tentamens van 7 april niet doorgaan.

Onze mentor weet niets, en we krijgen steeds te horen: "er wordt overlegd". Ik snap dat het een onzekere tijd is, ook voor de mensen die nu beslissingen moeten maken, maar ik kan daar super slecht tegen. Ook gewoon de communicatie in het algemeen, er werd gezegd "er komen online lessen". Daar horen we vervolgens niets meer van, en na twee weken blijkt dat die lessen allang online staan maar dat hier geen mail over verstuurd is. En dan krijgen we maandag te horen dat we dinsdag via teams een les hebben. Terwijl dinsdag altijd onze roostervrije dag was en ik en vele anderen moeten werken. *zucht*.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 00:01

Hier gaat alles gewoon door, voordeel van geen colleges en alles op projectbasis en sowieso werkten we al met Teams. Heb deze week nog een 6 en een 8,5 terug gekregen, goed voor 2 studiepunten. En binnenkort onze eerste grote opdracht inleveren, dus dat is wel spannend.

Ik moest de eerste week wel echt wennen en die was ook echt zwaar. Ik werk nu standaard tussen 9 en 5 thuis en in de avonden val ik echt in een gat omdat ik me verveel. Gelukkig heb ik sinds vandaag een bijbaan dus daar kan ik iig wat mee opvullen.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:19

Ja het is allemaal wel wennen en chaos, hier ook wel. De lessen gaan zo goed als door, maar wat ze met de tentamens willen gaan doen is nog niet duidelijk.

Volgende week maandag heb ik twee deadlines staan, dat is een onderzoeksverslag en een analyseverslag, dus dat is prima thuis te doen. De week erop moeten we ons groepsproject inleveren. Ook dat gaat redelijk goed via alleen maar online platformen. Wel met wat wijzigingen, maar goed.

Of ik dit jaar dus mijn P kan halen weet ik niet. Dat ligt aan die tentamens die nog komen, wanneer en hoe die afgelegd gaan worden.. Hopelijk niet volgend jaar pas.. Ik heb tot nu toe alle studiepunten gehaald, dus zou er wel van balen als ik dit jaar vanwege Corona mijn P niet kan halen. Maar goed, vergeleken met wat er nu allemaal speelt op de wereld is een P halen toch ineens zo belangrijk niet meer..

Verder werk ik ook nog volop, ik werk in een bejaarden/verzorgingstehuis dus dat legt ook de nodige druk op mij. Het is even aanpoten en ik hoop al met al dat deze situatie gauw weer voorbij is! Merk het vooral aan mijn concentratie. Dat wil niet echt, niet zoals normaal. Maar dat komt ook wel weer.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:57

Hoe gaat het ondertussen met iedereen hier? Iedereen nog goed bezig of juist overgestapt of iets anders/afgehaakt/ naar de uni gegaan?

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:20

Hier officieel in het 2e jaar. Maar sinds oktober geen les meer gevolgd. Het lukt me mentaal niet.

Ben terug gegleden in mijn depressie en kreeg het niet voor elkaar om te functioneren.

Dus binnenkort een gesprek met m'n slber om te kijken naar de mogelijkheden.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:25

Ik heb mijn tweede jaar afgemaakt (of nouja bijna, nog een paar weken) en vanaf volgend jaar ga ik naar de uni :)

En wat poedersuiker Sterre, ik hoop dat je SLC'er fijn met je mee kan kijken.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:57

Vervelend Sterre, hopelijk voel je je snel weer fijn. Sterkte!

Hier mijn 4e jaar aan het afronden! Nog zes weken afstudeerstage te gaan en volgend jaar beginnen met een premaster. Laatste loodjes wegen het zwaarst en ik heb echt een schop onder mijn kont nodig om mijn onderzoek af te maken :o

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: HBO 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:43

Vervelend Sterre, sterkte! Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat! :)

Ik zit ondertussen in m'n tweede jaar en ik ben bezig met een traject waarbij ik in mijn derde en vierde jaar van de studie mijn WO-premaster ga halen! Super leuke aanvulling op de hoeveelheid praktijk die er nu binnen de studie is. :)