Ik kon hier nog geen topic over vinden, dus ik heb er maar eentje gemaakt
Wie hier begint er nog meer in schooljaar 2019/2020 aan een HBO?
Mijn naam is Robin, ik ben 22 jaar oud en begin 26 augustus aan de opleiding Bedrijfskunde aan Avans Hogeschool in Breda.
Ik heb in 2017 al mijn havo diploma gehaald. Ik heb toen een tussenjaar genomen waarin ik een jaar fulltime bij de McDonald's heb gewerkt. Vervolgens in september 2018 aan de opleiding zelfstandig werkend kok begonnen, op MBO niveau 3. Ik deed deze opleiding deeltijd, maar ben hier eind februari weer mee gestopt. Ik zat op die opleiding totaal niet op mijn plek, had geen raakvlakken met mijn klasgenoten en wil koken toch meer als hobby houden. Gelukkig heb ik aan de stageplek wel een toffe werkplek overgehouden, waar ik nu in ieder geval tot eind augustus werkzaam ben.
Volgend jaar begin ik dus aan de HBO Bedrijfskunde, die mij in 4 jaar moet gaan opleiden tot een BSc.
Ik ben er 95% zeker van dat dit hem is. De andere 5% neigt nog naar HRM. Ik kan nog tot een half jaar na de start van mijn opleiding overstappen naar HRM. Daarom heb ik voor Bedrijfskunde gekozen. De opleiding zelf is sowieso lekker breed, sluit aan op mijn competenties en talenten en ik kan er zo veel verschillende kanten mee op.
Ook heb ik heel veel interesse in Arbeidsrecht dus tot zo ver vind ik dat wel een interessante minor voor over een paar jaar.
Wie gaat er nog meer naar het HBO? Welke ga je doen, waar en waarom?
Ik hoor het graag van jullie!

). Dit is dus wel exclusief overige kosten voor een biosje of een broodje van de ah togo