Even een vraag aan de mensen die toevallig ervaring hebben met het volgende:
Ik zit momenteel in het derde jaar van de opleiding HRM op het Saxion in Deventer. Volgend jaar ga ik als het goed is afstuderen
maar nu is het zo dat ik graag nog verder studeer.Alleen dan nu het probleem:
Het is echt niet zo dat ik er niks voor over heb maar ik vind hoeveel je voor een tweede studie moet betalen wel echt belachelijk
. Ze roepen telkens : "levenslang leren blabla", maar ja dat is gewoon niet betaalbaar. Bovendien moet ik toch echt met het openbaar vervoer reizen en ook dit kan niet meer gratis na 5 jaar studeren. Dit is voor mij gewoon echt een knelpunt. Ik vind het zonde om al aan het werk te gaan als ik nog maar 22 jaar ben en ik nog mijn hele leven heb om te werken, ik leer liever nu nog bij en ben nog in zoveel dingen geïnteresseerd, ook in studies die goed aansluiten bij mijn huidige studie. Nu heb ik al van mensen gehoord dat je bijvoorbeeld gewoon geen handtekening kan zetten onder je huidige diploma, en dat je dan een tweede studie er bij kan doen voor hetzelfde collegegeld als dat ik nu betaal. Echter wil ik wel graag zekerheid en gewoon dit diploma op zak hebben, voordat het over een paar jaar veranderd en ik op een of andere manier een probleem heb. Een master kan ik doen, maar de master die ik kan doen is dan weer alles wat mijn interesse niet heeft. Dat vind ik dan zonde tijd en geld.
Dus heeft iemand ervaring met een studie na het afronden van een andere studie? Ik hoor graag de verhalen en ervaringen. Alvast bedankt!