Hoe motiveer jij jezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Hoe motiveer jij jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 08:51

Er zijn wel topics om anderen te motiveren, maar op deze zeer ongemotiveerde dag vraag ik me af hoe anderen zichzelf motiveren?
Wat doe jij om ervoor te zorgen dat je productief bent op je werk of om er überhaupt voor te zorgen dat je uit je bed komt?

Binkie_Eline

Re: Hoe motiveer jij jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:32

Denken aan de leuke dingen :+

'Als ik nu alvast dit en dit doe, kan ik zometeen langer naar mijn paard!'
'Er zijn geen leuke collega's, maar als ik dan hard doorwerk mag ik misschien eerder naar huis!'

Uit bed komen blijft een ding op de zaterdagochtend, maar als ik eerder mijn bed uit kom, ben ik eerder op het werk en dan heb ik nog een keuze in aanvulling, anders krijg ik het toegewezen en heb ik de kans dat het minder leuke aanvulling is.

Firelover96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:45

Bij mij werkt op dit moment een deadline heel erg goed..
Dus misschien is het een idee om een afvinklijstje te maken en een deadline voor jezelf te maken?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:52

Starten met iets heel kleins en makkelijks. Iets wat je binnen enkele minuten af hebt.
Meestal is beginnen het moeilijkst. Als je eenmaal bezig bent dan rol je vanzelf in de volgende taken.

Een te doen lijstje waarbij je de taken heel klein maakt, werkt voor mij ook goed. Je kan dan heel snel dingen weg vinken en dat werkt voor mij motiverend.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:42

Ik probeer (voor zover dat gaat) op die dag altijd iets leuks te plannen, en iets te plannen wat ik moet doen (studeren, of opruimen, of werken)
En dat kan van heel iets kleins zijn, bijvoorbeeld een lekker ontbijtje waardoor ik liever mijn bed uit ga. Of bijvoorbeeld als ik heel de dag moet leren ervoor zorg dat ik savonds lekker een wijntje ga drinken met een vriendin. Zodat ik daar naar uit kan kijken.

Op het werk zelf probeer ik altijd de dag gewoon rustig op te starten, niet gelijk om 08:00 volle bak er tegenaan. Ik kan dat niet.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:46

fleurtjeuh schreef:
Er zijn wel topics om anderen te motiveren, maar op deze zeer ongemotiveerde dag vraag ik me af hoe anderen zichzelf motiveren?
Wat doe jij om ervoor te zorgen dat je productief bent op je werk of om er überhaupt voor te zorgen dat je uit je bed komt?

Ik doe vaak eerst de dingen die ik minder vind, zoals het huishouden of studeren.. En daarna beloon ik mezelf door naar mn paard te gaan..

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:16

Goh voor mijn werk moet ik mij doorgaans niet motiveren. Ik heb een zeer fijne baan, dus dat scheelt enorm. De kinderen met wie ik werk motiveren mij :).
Voor mijn studie, goh, hoe motiveer ik mij daarvoor... gewon de idee dat iets af moet en ik toch echt wel wil slagen. ik heb het diploma gewoon nodig oa om mijn baan te behouden op langere termijn. Dat is voor mij reden genoeg om mij er aan te zetten als ik opdrachten moet maken of naar de les moet. En intussen helpt het idee dat ik mijn studie zo goed als afgerond heb ook wel :). Nog welgeteld 3 weken en het zit er normaal gezien op.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 06:26

Eerlijk gezegd heb ik zin in iedere dag en probeer ik me aan het motto 'eat the frog' te houden. Oftewel, begin met het vervelendste en pak het direct aan.

Ik denk pok dat gezonde voeding en overal een gezonde mentale staat heel erg bijdraagt aan je geluk, en je dus automatisch gemotiveerd bent..