Iemand forensisch onderzoeker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

girlyggirl

Iemand forensisch onderzoeker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 22:06

Mijn dochter zou graag deze opleiding in de toekomst gaan doen,is er iemand die wat vragen erover kan beantwoorden?

benangelique

Re: Iemand forensisch onderzoeker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:08

Welke tak van forensisch onderzoek? Je mag een pb sturen

Anissa_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:10

girlyggirl schreef:
Mijn dochter zou graag deze opleiding in de toekomst gaan doen,is er iemand die wat vragen erover kan beantwoorden?

Ik heb de opleiding gedaan! Je mag pb doen

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:13

Ik heb deze opleiding gedaan, mag mij ook altijd pb sturen.

Helaas heb ik geen werk in de forensische wereld gevonden en is dit ook erg moeilijk jammer genoeg :n

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:16

Mijn vriend heeft Forensisch Onderzoek gestuurd en leidt nu nieuwe forensisch onderzoekers op. Hij wil best per PB wat vragen beantwoorden :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 10:09

Bedankt voor de reacties! Ms is t handiger als ik mijn vraag algemeen stel zodat iedereen kan antwoorden.

Ze wil echt ter plaatse het misdrijf onderzoeken, Welke richting is dit?

Hoe was de opleiding?

Waar is deze gevolgd?

Lees dat er slecht werk in te krijgen is? Wat is andere hun ervaring?

Tips?

Alvast bedankt!

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:13

girlyggirl schreef:
Bedankt voor de reacties! Ms is t handiger als ik mijn vraag algemeen stel zodat iedereen kan antwoorden.

ik heb mijn opleiding in Leeuwarden gevolgd. Daar kun je de richting technisch ook volgen. Je hebt veel vakken waar dit in terugkomt. Wil ze écht alleen op dat gebied focussen dan zul je bij de politie een interne opleiding moeten doen. Technisch rechercheur is namelijk alleen als opleiding te volgen bij de politie en ook alleen daadwerkelijk als er een vacature is. Het zou dan beter zijn om eerst de mbo-4 opleiding politie te gaan doen en vanuit daar groeien naar technisch rechercheur. Doordat je namelijk dan al bij de politie zit kennen ze je, en zullen ze je makkelijk aannemen voor deze functie. Zelf heb ik inmiddels al een aantal keer gesolliciteerd wat niet meer op 1 hand te tellen is en tot nu toe altijd afgewezen op het feit dat ik geen ervaring heb, ook niet als ik me voor een opleidingsplek aanmeldde.

Hoe was de opleiding?
ik vond de opleiding erg leuk! Wel kwam ik er snel achter dat een baan heel moeilijk is, als je daadwerkelijk richting de politie wilt. Daardoor ben ik mij op chemische analyses gaan richten en heb ik alle chemievakken gevold (ook van de chemie opleiding). Hierdoor heb ik bijna een plaats bemachtigd bij het nfi (2e geworden ipv 1e die ze kozen) als ze die richting ook leuk vind is dat natuurlijk ook nog een optie. Daar bieden ze ook regelmatig stageplekken aan waardoor je snellere baankans hebt. Ik woon nu weer in het noorden waardoor ik niet graag meer daar wil werken vanwege de locatie.

Waar is deze gevolgd?
ik heb het in Leeuwarden gevolgd.

zie hierboven :)

Tips?
vooral wat ik hierboven noemde, ook oriënteren op andere vlakken. Niet alleen focussen op het daadwerkelijk PD onderzoek. En daarbij komt, het is niet zoals in de boeken op tv. Het is heel heel veel papierwerk en in verhouding weinig daadwerkelijk PD onderzoek. Als ze dit goed in haar hoofd heeft is het prima natuurlijk. En daarbij dromen zijn er om ze waar te maken, dus als ze echt wil moet het haalbaar zijn, of iets soortgelijks in ieder geval.

Alvast bedankt!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 14:29

Buffelduke schreef:
girlyggirl schreef:

ik heb mijn opleiding in Leeuwarden gevolgd. Daar kun je de richting technisch ook volgen. Je hebt veel vakken waar dit in terugkomt. Wil ze écht alleen op dat gebied focussen dan zul je bij de politie een interne opleiding moeten doen. Technisch rechercheur is namelijk alleen als opleiding te volgen bij de politie en ook alleen daadwerkelijk als er een vacature is. Het zou dan beter zijn om eerst de mbo-4 opleiding politie te gaan doen en vanuit daar groeien naar technisch rechercheur. Doordat je namelijk dan al bij de politie zit kennen ze je, en zullen ze je makkelijk aannemen voor deze functie. Zelf heb ik inmiddels al een aantal keer gesolliciteerd wat niet meer op 1 hand te tellen is en tot nu toe altijd afgewezen op het feit dat ik geen ervaring heb, ook niet als ik me voor een opleidingsplek aanmeldde.

Hoe was de opleiding?
ik vond de opleiding erg leuk! Wel kwam ik er snel achter dat een baan heel moeilijk is, als je daadwerkelijk richting de politie wilt. Daardoor ben ik mij op chemische analyses gaan richten en heb ik alle chemievakken gevold (ook van de chemie opleiding). Hierdoor heb ik bijna een plaats bemachtigd bij het nfi (2e geworden ipv 1e die ze kozen) als ze die richting ook leuk vind is dat natuurlijk ook nog een optie. Daar bieden ze ook regelmatig stageplekken aan waardoor je snellere baankans hebt. Ik woon nu weer in het noorden waardoor ik niet graag meer daar wil werken vanwege de locatie.

Waar is deze gevolgd?
ik heb het in Leeuwarden gevolgd.

zie hierboven :)

Tips?
vooral wat ik hierboven noemde, ook oriënteren op andere vlakken. Niet alleen focussen op het daadwerkelijk PD onderzoek. En daarbij komt, het is niet zoals in de boeken op tv. Het is heel heel veel papierwerk en in verhouding weinig daadwerkelijk PD onderzoek. Als ze dit goed in haar hoofd heeft is het prima natuurlijk. En daarbij dromen zijn er om ze waar te maken, dus als ze echt wil moet het haalbaar zijn, of iets soortgelijks in ieder geval.

Alvast bedankt!

Bedankt voor je zeer informatieve reacties!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:09

Mag ik dit topic weer omhoog schoppen?

Hoe is het gegaan met je dochter ts?

Mijn zoon is door de selectietest voor de studie FO in Amsterdam gekomen, dit was zijn eerste keus.
Alleen nu krijgt hij wat koudwatervrees.
Hij moet wel zijn plaatsingsbewijs opvragen, anders wordt zijn plek aan een ander gegeven.

Weten jullie misschien of het mogelijk is dat hij een dagje mee kan lopen om achter de schermen te zien of deze studie echt iets voor hem is?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 12:57

Myca schreef:
Mag ik dit topic weer omhoog schoppen?

Hoe is het gegaan met je dochter ts?

Mijn zoon is door de selectietest voor de studie FO in Amsterdam gekomen, dit was zijn eerste keus.
Alleen nu krijgt hij wat koudwatervrees.
Hij moet wel zijn plaatsingsbewijs opvragen, anders wordt zijn plek aan een ander gegeven.

Weten jullie misschien of het mogelijk is dat hij een dagje mee kan lopen om achter de schermen te zien of deze studie echt iets voor hem is?

Ik moet heel eerlijk zijn en zeggen dat ik haar, na wat zelfonderzoek en de antwoorden hier, een beetje een andere kant op gepraat heb :o.

Jullie succes!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:21

Waar is de keus uiteindelijk op gevallen girlyggirl?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 23:17

Myca schreef:
Waar is de keus uiteindelijk op gevallen girlyggirl?

Heel wat anders :') travel and hospitality