Voltijd (pre)master volgen naast je 32-urige werkweek. Tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Voltijd (pre)master volgen naast je 32-urige werkweek. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 17:49

Hoi allen,

Vanaf september 2019 is het mijn intentie om een premastertraject te volgen voor de masterstudie Orthopedagogiek. Nu hoop ik dat er mensen op Bokt zijn die eenzelfde route hebben gevolgd, of een soortgelijke, en praktische tips hebben (bijv tijdsinvestering, leren, lezen et cetera).

Graag hoor ik het van jullie!

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:54

Ik heb geen ervaring met jou richting en bij mij was het ruim 10 jaar geleden. Ik heb een pré master sociologie gedaan en ik was er meer dan 40 uur per week druk mee. Veel meer dan met mijn hbo. Ook wel collegedagen gehad van 9.00 tot 19.00 uur. Ik werkte toen 16 uur per week en dat was aardig pittig. De master was een stuk rustiger :') Hoeveel uur zal jij bezig zijn met studie?

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Voltijd (pre)master volgen naast je 32-urige werkweek. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:09

Ik volg nu dezelfde premaster. Naast 28-32 uur is het in ieder geval niet te doen :') ik ga er twee jaar over doen. Qua colleges heb ik 2 tot 3 avonden (4 uur per avond) college. meesten werken twee dagen en vinden dat wel te doen.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:31

Een vriendin van me doet het nu. Zij heeft op twee werkdagen werkcolleges. Omdat ze wel 32 uur werkt, werkt ze op zaterdag thuis.

Hoorcolleges volgt ze niet op school, maar kijkt ze via de computer terug. Voor werkcolleges gaat ze dus wel naar school.

Qua tips? Prioriteiten stellen en ne sociale leven etc. op een heel laag pitje zetten ;)

Zondag probeert zij als vaste 'rustdag' te houden. Even geen school/werk.

Succes!