Wat voor werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Wat voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 20:58

Sinds februari zit ik thuis door de manier waarop ik er uit ben gewerkt en 1 jaar lang stres op het werk ben ik ziek uit dienst gegaan en heb ik de tijs gekregen om tot rust te komen.

Zinds 8 april zit ik in de ww die ik 3 maanden krijg.

Nu dus druk werk aan het zoeken (keek toen ik in de ziektewet zat ook wel rond)

Maar ja wat voor werk.

Mij situatie:
Moeder van 2 kinderen van bijna 3 jaar en net 5 jaar.
Ik kan geen lichamelijke zwaar werk doen of hele dag lopen of staan door heupdysplasie.
Wekte hiervoor 24 uur en ben er achter dat dit te veel is voor mij.
Wil liefst 16 uur werken per week.

Heb de MBO Barneveld gedaan nivo 4 gedaan dierverzorging en paardenhouderij 2 diploma's richting management.

Heb gewerkt in winkels wat ik erg leuk vond. Voor ik kinderen kreeg.

Daarna callcenter klantenservice gedaan voor Vodafone en ziggo vooral het stukje facturatie vond ik erf leuk. En het klanten helpen.

Maar nu loop ik een beetje vast. Voor 16 uur is weinig te vinden en wat zijn nog meer mogelijkheden.

Vanuit huis werken is ook een optie voor mij. I.v.m. kinderen weg brengen is een lange reisafstand niet echt een optie.

Oudste gaat om half 9 naar school en mijn man kan haar niet weg brengen omdat hij om half 9 op zijn werk moet zijn. Jongste kan hij wel weg brengen naar de gastouder omdat die eerder kan.

Iemand tips wat er allemaal voor opties zijn? Ik zie het even niet.

Heb wel 2 sollicitaties komende week .

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:35

Kan je niet een weekenddag en een avond werken in een winkel bijvoorbeeld? Kassawerk ofzo

Of even langs een uitzendbureau en je verhaal voorleggen. Misschien hebben ze iets waar je daarna kan blijven

Of zelf een kindje opvangen of na schoolse opvang
Succes!

xChanelx

Re: Wat voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:45

Receptioniste? Secretaresse? Administratief medewerker?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:05

Krijg je vanuit UWV begeleiding ? Bv de mogelijkheid om een beroepskeuze test te doen en daarna evt hulp om een nieuwe opleiding te gaan doen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:05

xChanelx schreef:
Receptioniste? Secretaresse? Administratief medewerker?

Deze opties komen ook als eerste in mij op! :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:22

Kassière in een supermarkt?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:38

Uitzendbureau zou ik zeker contact mee openemen. Er is een tekort aan personeel in NL dus er is ieder geval meer werk aanbod dan in de crisis het geval was. Er zijn ook werkgevers die juist voor 2 dagen mensen zoeken.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:34

Oudste kan eventueel ook naar voorschoolse opvang?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:40

Als je administratief sterk bent kan je eens rondhoren bij kleine zelfstandigen. Die hebben vaak teveel werk om zelf hun basisboekhouding bij te houden, maar te weinig om iemand fulltime of parttime in dienst te nemen. Als je er 2 vindt die elk 1 dag per week iemand kunnen gebruiken, heb je je 16 uur . (of 1 iemand die iemand voor 2 hele of 4 halve dagen kan gebruiken.)
Vaak zal je dergelijk werk zelfs van thuis uit kunnen doen.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 12:02

Bedankt voor de tips. Heb rond gekeken hier voor voorschoolse opvang maar die is er niet hier.

Avond en weekend is voor mij geen optie dit zijn de momenten voor het gezin. Af en toe een weekend of 1 avond per week is geen probleem maar elk weekend niet.

Zelf kindjes opvangen heb ik de papieren niet voor.

De andere tips ga ik in de toekomst zeker wat mee doen. Afgelopen week tot de conclusie gekomen na veel praten met mijn man dat ik nog niet in staat ben om te werken mentaal. Vorig jaar augustus een van mijn beste vriendin overleden en 30 november de oma van mijn man en 30 december zijn opa. En dit alles nooit echt een plekje kunnen geven omdat ik gewoon door ging. Op mijn werk ook niet de ruimte gekregen. En nog wat dingen in mijn privé leven waar ik nu hulp bij krijg.
Hoop dat ik snel weer an toe ben om te werken.

Iedereen bedankt voor se tips.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:46

Je zou ook nog als chat operator kunnen werken, als je je huis niet wil verlaten en niet teveel uur wil/kan maken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:53

Als je mentaal nog niet klaar bent om te gaan werken, waarom zit je dan in de WW en niet in de ZW? Als je ziek uit dienst bent gegaan en nog niet in staat bent te gaan werken dan hoor je naar mijn mening nog in de ZW thuis en zou je nog niet moeten gaan solliciteren.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 20:01

Dorus schreef:
Als je mentaal nog niet klaar bent om te gaan werken, waarom zit je dan in de WW en niet in de ZW? Als je ziek uit dienst bent gegaan en nog niet in staat bent te gaan werken dan hoor je naar mijn mening nog in de ZW thuis en zou je nog niet moeten gaan solliciteren.

Heb na dat ik uit dienst ben gegaan ook 2 maanden in de zw gezeten. Ik dacht dat ik weer klaar was om te werken want het stukje stres van het werk en hoe ik uit dienst ben gegaan had ik afgesloten. En had echt behoefte om weer te gaan werken. Alleen ben vorige week ingestort na dat ik 2 sollicitaties had. Heb me ook weer ziek gemeld bij het UWV.

Ik ben 31 januari ziek thuis komen te zitten en per 19 februari uit dienst. Toen tot 8 april in de zw.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:24

Volgens mij kwam ik eerst regelmatig vacatures tegen voor doktersassistente voor 16 uur per week.
Mogelijk is dat iets? Heb je echter wel de opleiding voor nodig..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:51

Oud collega van mij doet sterilisatie in ziekenhuis, heeft de werkende vrij, ook 16 uur per week. Volgens mij geen fysiek zwaar werk

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 19:08

Hier even een update. Heb sinds kort weer een baan. Hij werd mij aangeboden op het moment dat ik weer klaar was om te gaan werken. Heb van het uwv echt 3 maanden rust gekregen dus ook niks van hun gehoord die 3 maanden. Wat mij heel goed heeft gedaan.

Sinds 7 oktober werk ik als klantenservice medewerkster vanuit huis. Voor een ander calcenter bedrijf dan voor heen. Maar wel zelfde project als voorheen. Alleen dan andere skil voor nu.
Werk 16-20 uur. En op de dagen dat ik wil. Uren wel wisselend maar binnen wat ik heb opgegeven. Vind het heerlijk weer aan het werk te zijn. Nog wel vermoeiend omdat eerste week volledig training was en 2de week 1 dag training en 16 uur werken. En moet ook wel weer wennen. Maar geestelijk voel ik me een stuk beter weer gelukkig.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 00:41

*\o/* Wat een mooi bericht! Ik ben oprecht blij voor je! Super! Succes en geniet van je nieuwe job!