Onzeker en Sport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Onzeker en Sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 00:11

Oké, jullie zullen vast wel denken, stel je niet zo aan, maar ik moet het gewoon van mij afschrijven.
Door een chronische aandoening heb ik onderandere een slechte/houterige grove en fijne motoriek en ben ik een stuk sneller vermoeid. Op de middelbare school was gym dus niet bepaald mijn favoriete vak en bij sportdagen was ik gek genoeg altijd van een paard gevallen.
Nu ben ik inmiddels bezig met mijn 2e mbo opleiding (eerste heb ik keurig afgerond) en we hebben binnenkort een verplichte sportdag (dus blessure smoesjes zullen nu niet werken :') )we konden zelf voorkeurs sporten aankruisen, (in mijn geval voetbal, bootcamp en zumba) waar we zijn geplaatst krijgen we nog te horen.
Alleen al bij het idee sportdag word ik al misselijk van de zenuwen en tegenzin. Op het vmbo werd ik vaak wel uitgelachen en gepest door mijn minder goede motoriek.
Wat ik hier verder mee wil dan alleen van mij afschrijven? Geen idee, tips tegen zenuwen zijn altijd welkom

Nirvana_

Re: Onzeker en Sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 00:49

Wel heel herkenbaar... Was er ook altijd ontzettend slecht in.
Bij mij hebben een paar behandelingen van de osteopaat trouwens echt enorm geholpen! Mijn motoriek is zoveel beter geworden en merk nu pas wat ik al die tijd heb gemist.

Maar voor de sportdag, gewoon om het sporten heen een leuke tijd van maken en je best doen, komt vast goed! Deze klasgenoten kennen je vmbo geschiedenis niet :)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 01:27

heel herkenbaar alleen ik ben gewoon echt een beetje lomp. Ik vond/vind sportdagen ook verschrikkelijk maar door hierover wat open te zijn en te vertellen dat ik het heel spannend vind tegen de mensen die wat dichter bij je staan merkten ik dat dit een heel deel weg nam.

En net wat nirvana zegt: Probeer om het sporten heen toch een leuke tijd te hebben!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 05:42

Kun je niet een soort presentatie geven aan de klas waarbij je wat vertelt over je aandoening en wat dat voor jou betekent? Ook het pest verhaal erbij en dat je tegen de sportdag op ziet. Dan krijgen klasgenoten meer respect voor je denk ik.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 18:18

Mijn klas weet wek een beetje van mijn aandoening, (niet echt van mijn pestverleden, en dat laat ik liever achter me) alleen de sportdag is met alle eerste jaars, en we worden dus gemengd

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:56

Vergeet niet dat je niet meer met een klas vol pubers zit. Als je gemengd word met mensen die je niet kent, dan zien ze het waarschijnlijk 1 keer en zijn het daarna alweer vergeten. En anders vraag je aan de begeleidende of zij het aan de groep wil uitleggen dat je een slechte motoriek hebt.

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:15

Oh ik was ook altijd een kneus op het veld! Wel wat gek want bij ballet en paardrijden niks aan de hand, maar met school totaal geen succes. Het keerpunt kwam eigenlijk toen ik bij mezelf dacht f*ck it, ik ga niet voor goed resultaat of dat het er goed uitziet... en toen was het ook veel leuker! Wel nog een bal vol tegen mijn hoofd gehad, want he, mijn leven is geen Disney film.

De enige tip die ik je dus kan geven: denk er niet over na, laat het los, doe mee zonder dat je gaat kijken wat anderen van je vinden, durf om je eigen lompheid te lachen want dan lachen mensen hooguit met je mee ipv uit ;-)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:19

En vergeet niet dat iedereen om je heen weer wat ouder en wijzer is (tenminste daar ga ik vanuit, ik ken het onderwijssysteem in Nederland niet goed haha) :) er zijn altijd rotte appels, maar in het algemeen groeit er toch een beetje meer verstand in het koppie.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:23

Ik had een meisje bij mij bij gym die bleek ook een heel slechte motoriek te hebben, na ongeveer drie kwart jaar vertelde ze dat aan mij omdat we gingen basketballen denk ik. En wat was ik verbaasd! Nooit wat van gemerkt! Dus voor jou ook, misschien dat niemand het door gaat hebben ;)