eilleen333 schreef:Ligt er aan. Ga je werken? Dan heb je een visum nodig, en komt er best wat bij kijken.
Ga je op vakantie, dan kan je bij wijze van zo in het vliegtuig stappen nadat je je ESTA hebt aangevraagd en binnen hebt.
Ik ga bijv nu voor het derde jaar op rij naar Canada (waar ong hetzelfde geldt voor werken en visums enzo), en daar ben ik nu in totaal 5 maanden op een ranch geweest op een toeristenvisum. In het geval van Canada een ETA aanvragen en ticket boeken.
Maar ik werk daar niet. Krijg niet betaald, het is ook geen vrijwilligerswerk (bv werken tegen kost en inwoning), maar ik ben daar bij vrienden die erg goed zijn met de trainingsmethode waar ik steeds beter in wil worden, dus ik kom daar voor lessen etc.
Maar je moet daar wel mee oppassen. Als het maar iets lijkt op werken, of vrijwilligerswerk heb je echt een werkvisum nodig. Welke daar precies van zijn voor de VS weet ik niet (maar een andere bokker vast wel). Maar je zal niet de eerste zijn die teruggestuurd wordt.
Wanneer zou je dit evt willen gaan doen? En wordt het dus werk, of echt een vakantie waar je bv rijles etc krijgt?
Het zou inderdaad wel zijn om te werken, tegen kost en inwoning zoals het er nu naar uitziet.
Las inderdaad op internet ookal dat het dan een werkvisum zou moeten zijn. Dus dat is iets om goed uit te zoeken.
Zou zijn voor zodra mijn paard verkocht is, wanneer dat juist is kan ik nu nog niet zeggen.