Wie heeft een boek uitgebracht en hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Wie heeft een boek uitgebracht en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 08:05

Ik heb een idee voor een boek (misschien wel twee in dezelfde richting). Vroeger schreef ik ook veel, maar waren het vooral korte verhalen. Nu zou ik eigenlijk echt weg de slag willen, maar hoe pak je zoiets aan zonder dat je teveel kosten voor niks gaat maken? Mijn spelling en grammatica is ook niet geweldig.

Liebeskind

Re: Wie heeft een boek uitgebracht en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:07

Laten redigeren is niet eenvoudig. Grammatica is toch echt nodig om een fijn leesbaar boek te maken. Wat vinden anderen van je verhalen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:24

Ik heb een boek uitgebracht bij een uitgeverij (AW Bruna).

Hoe je begint? Je boek schrijven. :P Eens je een coherent en afgewerkt verhaal hebt, kan je ermee naar uitgevers gaan om te kijken of ze interesse hebben. Maar ik zou me eerst en vooral focussen op het schrijven en je later zorgen maken over het uitgeven, want als je geen goed verhaal hebt, zal het ook moeilijk worden om een publiek te vinden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:15

Yasmine schreef:
Hoe je begint? Je boek schrijven. :P

Dat ja. Niet op de zaken vooruit lopen, eerst zorgen dat je uberhaupt iets hebt om uit te geven. En nog een stap daarvoor, als je weet dat dat een zwak punt van je is: investeren in bijlessen grammatica/spelling. Heb je niet alleen voor het schrijven van een boek profijt van :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 17:50

Het is geen zwak, maar ik ben geen pro :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:53

Een boek schrijven kost niets als je al een laptop, mobieltje of pen en papier hebt.
Dat is eigenlijk stap 1. Als je eenmaal 20.000-60.000 woorden op papier hebt en het schrijven bevalt je nog steeds dan zou ik pas over uitgeven gaan nadenken. Dan heb je nog steeds geen boek (een roman is minimaal 80.000 woorden tegenwoordig), maar wel een idee van of dit eigenlijk iets voor je is of niet. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:02

Ik heb mijn boek uitgegeven via Pumbo, hele fijne mensen daar! Ik zou gewoon beginnen met schrijven en kijken hoever je komt. En het is zeker belangrijk om je spelfouten en grammaticale fouten eruit te laten halen, anders is het boek niet leesbaar (beetje mijn fout geweest).

Als je wil dat je boek ook vindbaar is in de database en eventueel in de boekhandel komt te liggen, heb je wel een NUR code nodig en een ISBN. Pumbo heeft dit toen tegen betaling uiteraard voor mij geregeld.