Ik zit momenteel in VWO5 en de studie diergeneeskunde in Utrecht lijkt mij heel leuk om te doen. Vorige maand ben ik naar de open dag geweest en het sprak mij wel heel erg aan. Ik heb echter nog wel een aantal vragen en ik hoop dat er hier misschien iemand is die me kan helpen.
Zo vroeg ik me af of je cijferlijst ook meetelt bij de studie. Ik sta nu gemiddeld:
natuurkunde 7,3
scheikunde 7,4
biologie 6,8
wiskunde B 7,6
Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie ervoor stonden en of dit ongeveer goed genoeg is deze studie te doen.
Ik zal ongeveer 1,5 uur met de auto en 2 uur met de trein moeten reizen als ik thuis blijf wonen. Is dat haalbaar, of heb is er dan te weinig tijd voor zelfstudie? Ook ben ik wel benieuwd naar het (eerstejaars) rooster van iemand, om een beetje een beeld te krijgen van het aantal uren in de week etc.
En voor het geval het niet haalbaar is om thuis te blijven wonen: hoe lang duurt het ongeveer tot je een kamer kunt krijgen. En hoe waren/zijn jullie ervaringen met op kamers wonen.
Andere ervaringen zijn natuurlijk ook van harte welkom! Ook ben ik erg benieuwd naar de redenen waarom de studie diergeneeskunde jullie aansprak, ik heb namelijk heel lang geen idee gehad van wat ik wilde doen. Totdat ineens veel mensen tegen mij zeiden dat diergeneeskunde iets voor mij is.
Ik hoop dat er hier iemand/een aantal mensen op bokt zijn die mijn vragen/vraag kunnen beantwoorden.
Wat was voor jou de aanleiding om diergeneeskunde te gaan studeren?