Waar parkeren Zuidas Amsterdam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Waar parkeren Zuidas Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 23:20

Vanwege de staking van morgen, moet ik op een andere manier op mijn opleiding zien te komen. Ik moet uiterlijk om 08.00 aanwezig zijn, het liefst rond 07.30, zodat ik rustig aan kan doen.
Nu kan ik morgen met de auto, maar nu zit ik met parkeren. De keren dat ik met de auto naar school ben gegaan, was omdat ik maar kort les had. Dan sta ik in een straat waar je maximaal 3 uur mag staan. Maar nu moet ik er de halve dag staan (zo'n 6 uur) en ben ik opzoek waar je voor langere tijd goedkoop/gratis kan staan.
Ik moet zelf in de ACTA zijn. Ik weet dat je daaronder ook kunt parkeren, maar voor een halve dag, vind ik dat nog al duur.
Weet iemand waar je kunt parkeren?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:27

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:34

Uilenstede? Moet je er wel vroeg zijn.
Weet even niet zeker of de metro wel rijd?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:36

Citaat:
Parkeertarieven parkeren op straat
De parkeertarieven voor parkeren op straat op de Zuidas worden vanaf maandag 6 maart a.s. verhoogd naar € 3,00 / uur met uitzondering van het gebied langs de Gustav Mahlerlaan tussen de Parnassusweg en de Beethovenstraat (deelgebieden Gershwin en Mahler). Hier blijft het huidige tarief van € 4,00 / uur gehandhaafd. Het nieuwe tarief van € 3,00 / uur geldt van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 19:00 uur. Buiten die tijden is parkeren op straat gratis. De huidige parkeerduurbeperking in het noordelijk deel van de Van der Boechorststraat (ten noorden van de A.J. Ernststraat) wordt opgeheven.

Ik denk dat de parkeergarage niet meer zoveel scheelt met de straat...

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:41

Toen ik nog op de ZuidAs werkte en met de auto moest komen was betaalbaar parkeren er al niet bij; destijds parkeerde ik ‘m in Amstelveen en pakte ik de sneltram, wat in jouw geval morgen geen optie is natuurlijk.. lastig. Houd je school geen rekening met de staking? Ik neem aan dat er meerdere leerlingen met hetzelfde probleem zitten..

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 23:41

@Pipodipo: Lopen vind ik niet erg hoor!
Acta lig net boven het vu, hier:

Afbeelding

@Myou: GVB rijdt niet morgenochtend. Maar metro 51 rijdt niet meer naar Amstelveen, ik weet niet of er bussen vanaf Uilenstede rijden?

@Prrrr in het linkje dat Pipodipo stuurt staat dat bij het Amsterdamse bos 35 cent per kwartier is en in de straat waar ik normaal sta ( 10 minuten lopen naar Gustav Mahlerlaan) is het 1 euro per uur. Het kan wel ietsje goedkoper dan dat gelukkig. Wel de reden dat ik bijna altijd met het ov ga :D

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 23:44

lshannah schreef:
Toen ik nog op de ZuidAs werkte en met de auto moest komen was betaalbaar parkeren er al niet bij; destijds parkeerde ik ‘m in Amstelveen en pakte ik de sneltram, wat in jouw geval morgen geen optie is natuurlijk.. lastig. Houd je school geen rekening met de staking? Ik neem aan dat er meerdere leerlingen met hetzelfde probleem zitten..

Ja hoor, er wordt rekening mee gehouden. Maar ik heb op maandag ochtend patiëntenbehandeling, en daar heb ik thuis geen gegevens van, dus ik kan nu geen patiënten bellen om afspraken te verzetten. Docenten willen dus dat je iig wel je best doet om te komen, maar mocht het niet lukken, kunnen we altijd mailen dat de afspraak verplaatst wordt, of dat de patiënt wordt overgezet naar een medestudent.
Nu is er alleen net een berichtje geplaatst dat we er rekening mee moeten houden dat het verplicht onderwijs is, dus niet komen is eigenlijk geen optie...

BigOne

Re: Waar parkeren Zuidas Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:48

Wanneer je morgen op tijd wil zijn zal dat ook met de auto een probleem kunnen zijn, denk dat dr randstad morgen helemaal een drama is.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:49

Dan is het Adamse bos de meest goedkope optie denk ik...

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 23:54

bigone schreef:
Wanneer je morgen op tijd wil zijn zal dat ook met de auto een probleem kunnen zijn, denk dat dr randstad morgen helemaal een drama is.

Ja daar ben ik ook echt bang voor, hoop dat ik nog nét voor de grote drukte ben. Op maandagochtend is het namelijk in het ov 'rustig' als ik op deze tijd de trein neem.

@Ishannah, ja dat denk ik ook

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:58

Amstelpark is misschien nog iets dichterbij: https://www.amstelpark.info/Route/

Ruim een half uur lopen :=. Maar volgens Google toch nog dichterbij dan het Amsterdamse Bos...

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:08

Zoek even op park & ride. Als ik in het centrum moet zijn dan parkeer ik nog wel eens bij de PR van sloterdijk. Reis terug via het centrum en je betaald maar €8 voor de gehele dag. Wel in en uitchecken met je OV. Zit volgens mij ook bij de bijlmer.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:12

Ik weet niet vanuit waar je richting Amsterdam moet, maar houdt rekening met enorme drukte... normaal is maandagochtend al niet te doen en dat zal nu nog wel wat erger zijn. Ik kom zelf uit de regio Den Haag en als ik morgen om half 8 in Amsterdam moest zijn zou ik zeker voor 6 uur vertrekken. Voor parkeren heb ik geen tips helaas.. Succes!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 00:20

Willemiens schreef:
Zoek even op park & ride. Als ik in het centrum moet zijn dan parkeer ik nog wel eens bij de PR van sloterdijk. Reis terug via het centrum en je betaald maar €8 voor de gehele dag. Wel in en uitchecken met je OV. Zit volgens mij ook bij de bijlmer.

Het nadeel hiervan is alleen dat ik morgen niet op het ov kan vertrouwen. In Amsterdam rijdt bijna niets.

lovefi schreef:
Ik weet niet vanuit waar je richting Amsterdam moet, maar houdt rekening met enorme drukte... normaal is maandagochtend al niet te doen en dat zal nu nog wel wat erger zijn. Ik kom zelf uit de regio Den Haag en als ik morgen om half 8 in Amsterdam moest zijn zou ik zeker voor 6 uur vertrekken. Voor parkeren heb ik geen tips helaas.. Succes!

Ik kom via de A9 vanuit Heemskerk. Het gaat idd lastig worden ben ik bang :(

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:54

Ik zou hem inderdaad ook in het bos neerzetten. Eerste 3 uur is gratis en daarna 1,40 per uur. Dus voor een (halve)dag te overzien.
Je hebt een parkeerplaats bij de hoofdentree (spa zuiver). En een minuut of 10 lopen naar het VU ziekenhuis :)
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... eload=true

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 01:44

Je kunt ook betaald parkeren bij de VU zelf, inrijden naast VU MC... Maar dat was iig zo 9 jr geleden, weet niet zeker of dat nog kan.

https://www.parkerenbijvu.nl

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:50

Geen idee wat het kost, maar de keren dat ik bij de VU ben geweest heb ik geparkeerd bij de bosbaan. Is prima te lopen naar de VU.
Ik weet wel dat ik het duur parkeren vond, maar als provinciaaltje vind ik dat eigenlijk overal waar je moet betalen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:49

En... veilig aangekomen (en op tijd?_

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 15:11

Veilig aangekomen. Stond wel flink in de file, want er was een ongeluk gebeurd. Was een uur en 10 minuten vertraging volgens de radio. Heb er ruim een uur over gedaan. Liep rond 8.00 het gebouw in...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:13

Strak getimed... Ik hoop dat je straks weer veilig weg mag :=