Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen waar ik mee worstel.
Ik werk op 2 verschillende plekken.
De ene plek werk ik 3 a 4 dagen per week. Afhankelijk van wat er te doen is, werk ik daar samen met mijn baas. Goeie plek, vastigheid. Ik werk er al 5 jaar en mis op moment wel wat uitdaging.
Deze uitdaging krijg ik wel op het andere bedrijf. Hier ken ik nog lang niet alles, moet ik nog veel leren. Hier werk ik 1 dag per week en kan opgeroepen worden als er meer werk te doen is. Ik werk daar samen met nog 3 andere collega's en de baas. Dit bedrijf staat helaas ook te koop en de toekomst is dus onzeker. Onder de collega's is er wel wat gezeur. Ik weet dat er 1 is die waarschijnlijk binnenkort opstapt, maar dat kan ook nog wel een paar maand of half jaar duren. Dat is ook meteen de collega die de boel opnaait en voor onrust zorgt. Ik heb bij mijn baas aangegeven dat ik graag meer wil werken als dat mogelijk is. Maar dit is dus allemaal afhankelijk van...
Ik kan niet goed tegen de onzekerheid van mogelijke verkoop, het mogelijke vertrek van mijn collega of juist niet (en dan nog zoveel maand in gezeur zitten). Wel merk ik dat ik de uitdaging ontzettend leuk vind, de rest van het team leuk is en ik hier echt op mijn plek ben.
Ik wil op den duur minder gaan werken in het eerst benoemde bedrijf. Hier is al over gepraat en we zijn er uit gekomen dat dit een wens is van beide kanten uit. Daarom heb ik zoiets van, ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Aan de andere kant, ik kan nu wel heel ingewikkeld gaan doen, wie zegt dat het bedrijf volgende week niet al verkocht is?
Geen idee wat ik met dit topic wil. Misschien even sparren wat anderen zouden doen?
Uitkijken naar een baan bij een ander bedrijf voor het gewenste aantal (vaste) uren en met voldoende uitdaging.
Nagini
Geplaatst: 10-03-19 22:19
Hmm los van of die collega nu wel of niet weggaat, zou ik zeker niet minder gaan werken bij bedrijf 1 en meer bij bedrijf 2. Persoonlijk zou ik dat risico te hoog vinden. Wellicht een volledig nieuwe baan zoeken? Met het uren en uitdaging dat je wilt.
Ir111
Geplaatst: 10-03-19 22:20
Maflinger_S schreef:
Uitkijken naar een baan bij een ander bedrijf voor het gewenste aantal (vaste) uren en met voldoende uitdaging.
Ik snap dat je niet alles online wilt zetten, maar kan eerlijk gezegd geen redenen verzinnen waarom je niet weg kan bij bedrijf 1
Ik zou kijken naar een andere baan met het gewenste aantal uren. En niet bij 1 minder gaan werken, en afwachten of je straks bij 2 überhaupt nog kan gaan werken.
Het zou wel kunnen, maar ik wil het zelf niet. Ik kan er wel minder uren gaan werken.
Op moment ben ik wegens ziekte 3 dagen per week op bedrijf 2 en dat bevalt me prima. Maar goed, collega kan ook zo ineens weer beter zijn en dan ga ik terug naar 1 dag...