Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En het bestaat nauwelijks. Er zijn wel een paar bedrijven die studio's verhuren maar daar moet je echt enorm bovenop zitten om iets te pakken te kunnen krijgen. Vrijwel alle studenten en daarnaast ook veel jonge werkenden wonen in gedeelde woningen. Dat is vanwege de prijs maar ook vanwege het (gebrek aan) aanbod.
Er zijn wel wat stukken net buiten de ring minder populair en daardoor iets gemakkelijker, maar over het algemeen zul je vrees ik, als je in Amsterdam wilt studeren/werken, bereid moeten zijn een compromis te sluiten...
Ik weet niet of Studentexperience nog steeds bezig is met het bouwen van dit soort projecten? Toen ik er woonde werd er vlakbij Amstel ook nog een complex gebouwd volgens mij (dat was 2015/2017 ergens). Waves schreef:Iets voor jezelf ga je echt niet vinden in Amsterdam en niet eromheen. Ik heb er tot voor kort 20 jaar gewoond en kon pas toen ik ging samenwonen iets groters en zelfstandigs betalen (samen dus).
Toen ik alleen was alleen maar kamers en woningdelen met minimaal 1 ander. En dan zit je al aan een behoorlijke huurprijs. Bedenk dat je dan een vrije sector huur van minimaal 1000,- door 2 moet delen en daar komen alle woonkosten nog bij. Als je tegenwoordig al iets kan vinden in de vrije sector als studenten. Meestal vragen ze minimaal 4x de huur aan maandinkomen.
Als ik jou was zou ik kijken naar andere steden. Groningen is ook heel leuk en Nijmegen.
Ghostattack schreef:Ik heb zelf in Amsterdam gewoond tijdens mijn studie en wilde ook perse iets voor mezelf. Ik had toen geluk met een nieuwbouw studentencomplex! Daar kon ik me voor inschrijven, was een studio van 21m2 met eigen badkamer en keuken. Ravel Residence heet het complex, vlakbij de RAI (Buitenveldert) dus hele veilige en fijne buurt. Huurprijs was destijds €625 per maand inclusiefIk weet niet of Studentexperience nog steeds bezig is met het bouwen van dit soort projecten? Toen ik er woonde werd er vlakbij Amstel ook nog een complex gebouwd volgens mij (dat was 2015/2017 ergens).
Celiien schreef:Waves schreef:Iets voor jezelf ga je echt niet vinden in Amsterdam en niet eromheen. Ik heb er tot voor kort 20 jaar gewoond en kon pas toen ik ging samenwonen iets groters en zelfstandigs betalen (samen dus).
Toen ik alleen was alleen maar kamers en woningdelen met minimaal 1 ander. En dan zit je al aan een behoorlijke huurprijs. Bedenk dat je dan een vrije sector huur van minimaal 1000,- door 2 moet delen en daar komen alle woonkosten nog bij. Als je tegenwoordig al iets kan vinden in de vrije sector als studenten. Meestal vragen ze minimaal 4x de huur aan maandinkomen.
Als ik jou was zou ik kijken naar andere steden. Groningen is ook heel leuk en Nijmegen.
Moeten ze wel net die studie aanbieden...
TS, misschien is het beter om te kijken naar een stad/dorp waarbij de treinverbinding naar de desbetreffende stad erg goed is. Weet natuurlijk niet of je perse voor de stad er wil wonen of gewoon op jezelf zou willen? Bijvoorbeeld Gouda is maar 15-20 min naar utrecht.. (met de auto alleen al, trein is sneller zonder overstap).
3 jaar terug idd binnen een maand mn kamer gevonden met redelijk prima budget. Nu toevallig 1 kamer die ik echt de moeite en kosten waard vond om op te kunnen reageren dus nog eens geprobeerd. Mn budget bijna 2x zo hoog en het scharige aanbod dat ik had ging allemaal via andere sites waar ik ook weer kosten aan had
heb het na die halve maand maar gauw opgezegd.