Ik ben opzoek naar advies en ervaringen van mensen over omscholen naar basisschool lerares.
Jaren geleden heb ik het diploma MBO SPW-4 gehaald en tijdelijk gewerkt in het speciaal onderwijs. Op dit moment werk ik op een kantoor, en heb het prima na mijn zin. Toch blijft het altijd in mijn hoofd spelen dat ik graag terug wil naar het onderwijs, maar dan als lerares.
Helaas weet ik niet goed hoe ik dit aan moet pakken. Wat ik op internet vindt is dat je eerst een 4 jarige opleiding moet volgen als je van het MBO afkomt. In mijn omgeving zeggen mensen dat ze dat echt wat voor mij vinden, dat er vast mogelijkheden zijn voor MBO’ers om te werken & leren en dat er vast potjes voor moeten zijn i.v.m. het leraren tekort. Helaas heb ik tot nu toe nog niet iets gevonden wat aansluit op mijn situatie en wat het voor mij mogelijk zou maken, subsidies bijvoorbeeld.
Misschien dat bokkers hier meer over weten te vertellen, ik kom nu elke keer op dezelfde internet pagina’s terecht waar ik niet verder mee kom.
Alvast bedankt!
Kun je niet bij de PABO zelf informeren
. Graag zou ik dan bijvoorbeeld willen weten of hier subsidies voor beschikbaar zijn of dat een toekomstige werkgever bereid zou kunnen zijn om een gedeelte van de kosten te dragen.