Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:51

Wel trouwens gek dat jullie daar als team moeten beslissen wie er weg gaat?

Waarom is dat?

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 11:16

lovelucydan schreef:
Wel trouwens gek dat jullie daar als team moeten beslissen wie er weg gaat?

Waarom is dat?


Er zijn vorig jaar 2 mensen geplaatst met een vast contract zonder overleg omdat de flexibele schil opgeheven werd. Onze laatste met zwangerschapsverlof is terug nu. We draaiden dus al standaard teveel min uren bij uitgave rooster (30 per maand) maar nu ons team compleet is merken we dat helemaal (58 per 2 maanden) Daarnaast hebben ze bedacht dat ze bhv mede werkers een scholings traject aan zouden bieden. eerste jaar zouden ze bovenop de bezetting komen. Nu is bedacht dat ze na 3 maanden best kunnen instromen.. daarnaast hebben ze ook een nieuw rekenmodel bedacht waardoor er per week 14 uur minder ingezet mag worden. Nogmaals een half persoon eraf. We discusieren flink uiteraard maar met al die min uren is het niet haalbaar en vermoeiend want je wordt ingezet op andere locaties terwijl je taak verantwoordelijkheid door gaat. Er moet iets gebeuren. Wel vervelend dat er ongeschoold en ogekwalificeerd personeel op de groep gezet wordt terwijl we al vol zitten.

Allemaal keuzes die niet door ons besloten zijn en we goed zaten in formatie. Iedereen heeft vast en we hebben allemaal fijne mensen in het team.
Er zijn veel managers geweest in zeer korte tijd. Zoals ik ernaar kijk is het is een grote zooi in de organisatie. Ze moeten de puin ruimen van voorgangers en moeten besluiten nemen zonder het geheel te overzien omdat ze geen idee hebben wat er daadwerkelijk speelt omdat ze te ver van de werkvloer staan en te weinig tijd hebben voor de problemen die er spelen.
De problemen bij ons hebben ze ook zelf veroorzaakt.

Ik vraag mij ook af hoelang deze manager gaat blijven..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34692
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:28

Ik zou daar niet zonder meer mee akkoord gaan. Hoe staat de OR hierin? Is de vakbond ingelicht? Ik kan me niet voorstellen dat dit op deze manier zo mag. Jullie kunnen er niks aan doen maar zijn er wel de dupe van. Onrust in het team is ook onrust op de werkvloer, niet goed bij een kwetsbare doelgroep.

Wat betreft je vraag uit de OP, ik zou er zelf niet aan moeten denken nachtdiensten. Het is van persoon tot persoon verschillend of je er wel of niet tegen kan. Mijn moeder draaide vroeger veel nachtdiensten. Ik vond er als kind niks aan. Want we moesten stil zijn op de dagen dat ze overdag sliep, en er mochten geen vriendjes komen spelen. Ook was ze altijd kortaf na een cyclus van nachtdiensten. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn waarvoor het heel fijn werkt.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:39

ChantalSmook schreef:
lovelucydan schreef:
Wel trouwens gek dat jullie daar als team moeten beslissen wie er weg gaat?

Waarom is dat?


Er zijn vorig jaar 2 mensen geplaatst met een vast contract zonder overleg omdat de flexibele schil opgeheven werd. Onze laatste met zwangerschapsverlof is terug nu. We draaiden dus al standaard teveel min uren bij uitgave rooster (30 per maand) maar nu ons team compleet is merken we dat helemaal (58 per 2 maanden) Daarnaast hebben ze bedacht dat ze bhv mede werkers een scholings traject aan zouden bieden. eerste jaar zouden ze bovenop de bezetting komen. Nu is bedacht dat ze na 3 maanden best kunnen instromen.. daarnaast hebben ze ook een nieuw rekenmodel bedacht waardoor er per week 14 uur minder ingezet mag worden. Nogmaals een half persoon eraf. We discusieren flink uiteraard maar met al die min uren is het niet haalbaar en vermoeiend want je wordt ingezet op andere locaties terwijl je taak verantwoordelijkheid door gaat. Er moet iets gebeuren. Wel vervelend dat er ongeschoold en ogekwalificeerd personeel op de groep gezet wordt terwijl we al vol zitten.

Allemaal keuzes die niet door ons besloten zijn en we goed zaten in formatie. Iedereen heeft vast en we hebben allemaal fijne mensen in het team.
Er zijn veel managers geweest in zeer korte tijd. Zoals ik ernaar kijk is het is een grote zooi in de organisatie. Ze moeten de puin ruimen van voorgangers en moeten besluiten nemen zonder het geheel te overzien omdat ze geen idee hebben wat er daadwerkelijk speelt omdat ze te ver van de werkvloer staan en te weinig tijd hebben voor de problemen die er spelen.
De problemen bij ons hebben ze ook zelf veroorzaakt.

Ik vraag mij ook af hoelang deze manager gaat blijven..




Volgens mij mag dit helemaal niet hoor, ik zou naar de or stappen en ze mogen je ook niet zomaar terug zetten in salaris schaal 45 naar 35. Er is een situatie gecreƫerd waar jij niks aan kan doen. Het is bij iedere organisatie een chaos volgens mij. Ze mogen ook niet eisen dat jullie zelf bepalen wie er moet vertrekken ook daar zijn regelingen voor binnen de Cao. Hun zetten teveel mensen in een team. Hun problemen....
OR en vakbond inschakelen!

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 13:49

Deze functie zou mijn keuze zijn omdt ik mij op voorhand wil orienteren. Mochten er overplaatsingen komen zal ik op eem soortgelijke functie gezet worden als ik nu heb dus dan is er sowieso salaris behoud.

Sowieso eens informeren inderdaad bij de OR hoe zoiets behoort te gaan is niet eens een slecht idee.

De manager is trouwens op dit moment ziek :-) ben benieuwd of hij overspannen is of geveld is door een griepje.

Bedankt in ieder geval voor jullie input. Op dit moment zegt mijn gevoel dat ik toch ga afhaken met alle haken en ogen die ik op dit moment merk, maar ga wel het gesprek volgende week nog even aan.

Firegirl
Berichten: 951
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Flevoland

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 14:30

Mijn partner werkt regelmatig nachtdiensten binnen een ploegendienst rooster en we hebben jonge kinderen. Als het aan mij ligt, stopt hij per direct met ploegendienst.
Ik werk zelf ook en moet me continue aanpassen aan zijn rooster. We hebben de kinderen op vaste dagen op de opvang. Dan ben ik weer laat op het werk ivm weg brengen, dan weer vroeg weg ivm ophalen. Op dagen dat mijn partner overdag slaapt en de kinderen zijn thuis is dit voor beide partijen niet prettig. Voor ons omdat we rustiger aan moeten doen en voor partner omdat hij overal van wakker wordt.
Mijn zus draait 2 tot 3 slaapdiensten per week volgens een vast 2 weeks rooster, ook in de gehandicapten zorg. Voor haar is het prima te combineren met het gezin, omdat haar partner vaste dagen werkt, kinderopvang op vaste dagen heeft en ze veel opvang van familie heeft (en ze tijdens de meeste slaapdiensten gewoon kan slapen). Dit is allemaal te regelen omdat het rooster vast staat.
Het ligt er vooral aan hoe het rooster er uit ziet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34692
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:24

Je zou ook eens bij het juridisch loket kunnen informeren over jouw rechten in dit geval. Ik zou meerdere lijntjes open houden.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:10

Is er een sociaal plan opgesteld? Ben je lid van een vakbond of heb je een rechtsbijstandsverzekering met module werk?

Voor je besluit om vaste nachtkracht te worden zou ik in ieder geval een paar nachten meedraaien om te ervaren hoe je het vindt en wat het met je lijf doet. Veel mensen zijn niet gemaakt voor nachtwerk.
Daarnaast is het ook bewezen slecht voor je gezondheid.

Daarnaast goed onderhandelen over behoud salaris. Zij willen immers dat je een probleem oplost wat het management zelf heeft gecreƫerd. Daar mag echt iets tegenover staan qua voorwaarden en vergoeding.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:33

ik ga straks na mijn zwangerschap totdat ik niet meer kolf 3dagen de dagdienst in. daarna mort ik de ploegen weer in..

maar opzich heeft het zijn voor en nadelen. zelf gaat hij/zij dan de 3dagen gewoon tot uur of 2 naar de opvang zodat ik kan slapen..
nadeel is wel dat je dus eigelijk thuis bent en je toch je kind wegbrengt.

ik ga wel opzoek naar ander werk. liever gewoon 4ochtenden of 3 volle dagen geeft veel meer structuur

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:56

Ik zou echt niet zonder meer vrijwillig vertrekken en daarmee andermans probleem gaan oplossen. Zeker niet als je daardoor ook nog 2 schalen zakt. Of je nou zwanger wil worden of niet.
Kom op zeg, zij maken er een potje van en het personeel op de werkvloer mag het gaan oplossen? Die managers vertrekken straks weer met een leuke oprotpremie en jij mag salaris inleveren. No way dat ik er zomaar meer akkoord zou gaan.
Ik zou dit via de OR en evt vakbond gaan regelen, wat een gekkies.

En als je wel toevallig de andere functie ziet zitten, zou ik zeker onderhandelen over de salarisschaal. Jij wil dan immers een soort van vrijwillig vertrekken om hun problemen op te lossen, maar natuurlijk wil je dan wel in de schaal blijven waar je nu zit :Y)

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:37

Ik weet niks van nachtdiensten, maar het lijkt mij hels met een baby / klein kind. Maar dat kan ik natuurlijk niet voor jou zeggen.

Weet wel dat met ploegendiensten en nachtdiensten een grotere kans hebt op een miskraam (kans op een miskraam met 25 procent verhoogd), een kind met een lager geboortegewicht of een vroeggeboorte.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:41

dorientjuh schreef:
Ik weet niks van nachtdiensten, maar het lijkt mij hels met een baby / klein kind. Maar dat kan ik natuurlijk niet voor jou zeggen.

Weet wel dat met ploegendiensten en nachtdiensten een grotere kans hebt op een miskraam (kans op een miskraam met 25 procent verhoogd), een kind met een lager geboortegewicht of een vroeggeboorte.

Mag ik je vragen naar je bron? Ook voor mij met het oog op wie weet ooit. Zeker de kans op miskraam vind ik enorm. Vooral omdat die kans het grootste is in de eerste 12 weken, wanneer je vaak nog niet wilt vertellen dat je zwanger bent op werk en daarom nachtdiensten blijft werken. Zo gaat dat hier iig.

Wescha
Berichten: 737
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:54

Ik werk 3 a 4 nachten in de week. Ik heb een zoon van 8 en dochter van 1. Als ik gewerkt heb komt mijn moeder om op te passen zodat ik de hele dag kan slapen.

Voor nu is het prima te doen. Wel mis ik het sociale leven. Je bent aan het slapen als anderen wakker zijn. Ik slaap voordat ik de nacht in ga ook een paar uur en dat is soms lastig plannen.

Het is te doen maar je moet Goed plannen en rekening houden met de oppas. Ik vind vooral de ort fijn. Maar het is niet iets wat ik jaren wil gaan doen. Het is een aanslag op je lijf

Volgens mij mag je als je zwanger bent op een bepaald moment geen nachtdiensten meer draaien

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 10:35

Bedankt voor jullie reacties. Het gesprek was erg prettig. Ik heb de hele situatie uitgelegd en ze waren erg begripvol.zelf gaven ze aam dat het per persoon wisseld hoe lang je blijft werken bij zwangerschap. De een na 3 maanden de ander maakt rustig de 7 maanden vol. Ze waren ook niet afkeurend hierover.

Stuk salaris besprokken en zij gaven aan dat ze vinden dat ze onderbetaald worden mede omdat ze ook met de complexe clienten moeten werken. Dit staat nog ter discussie maar ze verwachten dat ze binnen nu en een jaar naar schaal 40 gaan. het heeft mij wel geprikkeld.

32 uur vonden ze wel veel in nachtzorg. Benoemd dar ik mn uren niet op wil geven voor iets waarvan ik niet weet of ik dit structureel wil. Tegenwoordig willen ze het liefst veel mensen met kleine contracten. Daar werd dan wel een oplossing gevonden.

Je gaat in blokken werken. Bv week op en week af. Vriend maakt eigeb rooster dus het idee dat we een week knallen met werk en dan een week samen lekker naar de camping e.d. kunnen lijkt me wel erg chill voor nu.

We hebben op mijn werkplek nog geen duidelijkheid en we hebben gehoord dat het contract van omze manager niet verlengd is gister. Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de uitspraken die de huidige manager gedaan heeft.

Ik ga de nachtdienst als back up plan gebruiken want er is veel ruimte bij nachtzorg en mijn gevoel ligt bij mijn werkplek. Als de pleuris uitbreekt dan kan in in ieder geval tijdelijk de overstap maken. wellicht dat de bhv ers niet nu al hoeven in te stromen en dat de schrapping in uren toch anders uitvalt ipv de eigen berekeningen die we niet vertrouwen.

Or en vakbond is contact mee geweest. Deels ben je in dienst van de organisatie. Voor minuren moet je je beschikbaar stellen. daar zijn geen concrete afspraken over gemaakt. Overplaatsingen kunnen gewoon zolang uren en schaal hetzelfde blijft. Stukje inzakken in teams van ongeschoold personeel gaat vakbond achteraan en ook met die uren berekening geloof ik

Naar betrouwbaar onderzoek over miskraam ben ik ook wel benieuwd naar. Ook vergeleken met onregelmatig werken wat ik nu al doe.. laat vroeg is namelijk ook al vermoeiend.

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 11:28

Ik draai nu al bijna 9 jaar in de nacht. Ik vind het heerlijk!!! Ik heb een dochter van 5 en heb tijdens mijn zwangerschap ook gewoon door gedraaid in de nacht.

Ik ben begonnen met 28 uur, maar al snel terug gegaan naar 24. Dat doe ik nog steeds.

Mijn diensten zijn nu Van 23 uur tot 07.00. Voorheen van 22.15 tot 07.15. Qua uren vond ik dat fijner omdat ik 9 uur maakte dus minder dagen werken. Nu vind ik het wel fijn om om 23 uur te starten, je kan dan ook echt nog iets doen in de avond.
Beide heeft voor mij wel iets.

Ik moet nu 13 diensten in de maand werken. Ik draai vaak 1 reeks van 6 en 1 van 7 nachten achter elkaar. Maar soms ook 4, 4 en 5. Ligt een beetje aan de maand.

Ik vind het erg goed te combineren met mijn dochter.
Mijn man begint pas om 09.00 Dus hij kan haar naar school brengen.

Als ik de nacht in ga, ga ik die dag even voor slapen na het avond eten. Uurtje of 2. Dan eruit en werken.
Om 07.30 ga ik weer naar bed en slaap dan tot 14.30 want dan kan ik mijn kleine weer ophalen van school. Qua uren is dit voor mij voldoende.
Ik kan zo toch nog van alles doen.

Voordeel van nachtdiensten voor mij zijn:

ik kan elke ochtend en avond met mijn gezin eten.

Ik werk 7 nachten en ben 10 dagen gemiddeld vrij.

Ik kan de zorg bieden aan de mensen omdat er in de nacht daar de tijd wat meer voor is.

Als ik 1 week vakantie aanvraag ben ik 2 tot 2,5 week vrij.

Nadeel Van nachtdiensten zijn vaak:

Aanslag op je lijf. Als je overdag niet kan slapen dan is het echt niks voor je.

32 uur vind ik persoonlijk niet te doen. Betekent dat als je een 8 uurs dienst hebt, 18 dagen per maand gemiddeld werkt. Dat is heel veel schakelen...

Je partner slaapt in mijn geval 13 dagen alleen.

Ik slik het hele jaar door vitamine D en in de winter net wat meer omdat ik gewoon minder zon zie.

Vaak werk je alleen. Ik vind dit heerlijk. Niemand waar ik rekening mee hoef te houden.
Maar je hebt tevens ook alle verantwoordelijkheid. Niet iedereen wil dit.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 16:23

Bedankt voor de voors en tegens!! Hier heb ik zeker wat aan. Wij zouden 9 uur draaien en je werkt met 4 op het terrein en waarvan 1 ambulant met de auto indien nodig. In principe ben je 2 aan 2 dacht ik
Ik zou dan denk ik willen starten met 32 uur om te kijken of het bevalt. Zoja zou ik best terug willen in uren. Dat scheelt dan al weer.
En tsjonge dat weekje vakantie inleveren voor 2.5e week is wel heel relaxed ja. Heb nu ook wel regelmatig 4/5 dagen vrij zonde vakantie in te leveren. dat voelt al heerlijk. Ik denk dat je met 24 uur uiteindelijk met ort hetzelfde salaris redelijk zou over houden. Dat zou dan ook prima zijn ja.

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:54

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet meer zou verdienen als een dag. Ik heb eigenlijk continu ORT Het is geen vetpot, dat zeker niet, maar als ik geen ORT kreeg dan zou ik meer moeten werken om rond te komen in de maand. Een dag of 16 a 17 moet je wel werken in de maand. Met 32 uur dan.
Ik werk inmiddels ook niet meer alleen, ik ga lokaties ondersteunen waar hulp nodig is. Ik ben een zwerver zeg maar haha, Maar soms sta ik op lokatie en dan kan ik daar heerlijk van genieten.

Toen mijn dochter nog niet naar school ging had ik gemiddeld per maand 5 a 6 dagen opvang nodig. Dit komt omdat ik 2 weekenden werkte en dan was mijn man vrij. Soms was het zo dat ze maar 3 dagen naar de kinderdagopvang ging. Ik had 30 uur per maand aan opvang en dit ging prima.

Die 2 weken vrij, ja zalig, wij regelen het zelfs in de vakanties zo, werken we voor en na iets meer, maar ik heb altijd een maand zomervakantie! En wij werkten met 4e ( nu 3e ) dus 1 x in de 4 jaar met kerst, en 1 x in de 4 jaar met oud en nieuw. Om het jaar was je beide feestdagen vrij! Heerlijk als je dit zo kan regelen. Maar dat ligt eraan natuurlijk met hoeveel mensen je bent.

Heel veel succes! Voorlopig zolang je geen kids hebt, kan die 32 uur echt wel, zolang je het zelf aan kan. Mijn collega doet het ook en zij vind dit prima te doen!

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:58

Let je op dat er een maximum zit aan het aantal nachten wat je volgens de CAO mag draaien?

Wescha
Berichten: 737
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:33

Je mag 16 nachten per maand doen als het goed is

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 15:02

Ik heb besloten toch 2 nachten mee te gaan draaien. Dinsdag hoor ik of het kan en wanneer. 2 kar trekkers gaan al uit ons team en er is nog geen duidelijkheid en loop vrij ongemotiveerd rond terwijl ik al 9 jaar met plezier heb gewerkt. Geschatte salaris opvraag gedaan en dat is mij wel de moeite waard om het te gaan proberen. 32 uur voor nu zou ik er wat op vooruit gaan maar uiteindelijk terug zakken naar 24 uur zou financieel ook goed te doen zijn want met kids zou ik uiteindelijk minder willen gaan werken. Denk qua ritme dat ik het pas ga merken als je er eenmaal inzit maar kan ik vast wat team sfeer proeven en de werkzaamheden. Als het niks is dan ben ik na 2 maanden zo weer weg. Als ik het nu niet ga proberen dan doe ik dat ook niet als ik kids heb denk ik.

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:29

Laat maar weten!

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 16:55

Ik werk alle diensten, dus ook de nacht, als verpleegkundige. En ik vind het heerlijk. Maar ik kan dan ook goed slapen overdag.

Ook toen onze kleine man nog een mini was ging dat prima, die kreeg gewoon gekolfde melk uit flesjes.
Nu hij naar school gaat, mijn man brengt hem smorgens naar de BSO, en dan ga ik slapen, tegen half 3 kom ik er uit, en haal hem van school.

Soms doe ik dan op de bank savonds nog even mijn ogen dicht, maar zeker niet elke nacht.

Ik denk juist dat vaste nachten minder een aanslag is dan vroeg laat nacht, dan schakel je ook de hele tijd.

Nachtteams vind ik altijd bijzonder, heel gezellig, je moet echt creatief zijn met elkaar en echt op elkaar kunnen vertrouwen. Het moet wel je ding zijn.

Veel plezier met meelopen

Steenbok12
Berichten: 7852
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 10:52

Dank je voor je bericht! Als je nacht hebt dan wordt je rond half 3 wakker en dan blijf je dus wakker tot de volgende ochtend na je nachtdienst? Dan heb je ook echt nog wel wat aan je dag. Hoe doe je dat voordat je de nacht in gaat en eruit komt? Moeilijkste zou ik vinden mn team en clienten achterlaten. Maar even totaal wat anders qua ritme / oftewel geen haha en een ander team dat lijkt mij wel wat.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:01

Als ik er in ga slaap ik meestal heel erg lekker lang uit. Dus ook dan gaat de kleine man voor school naar de BSO, en blijf ik liggen. dan sta ik rond de middag op.

Als ik er uit kom zorg ik dat ik een afspraak of zo heb (koffie met vriendinnen of zo, niks belangrijks) rond de middag. Dan moet ik er wel uit, anders slaap ik te lang.. en dan wordt het schakelen lastig.

Wescha
Berichten: 737
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Ervaring nachtdienst (evt icm zwangerschap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:11

Ik slaap zelf altijd van 1830 tot 2100 als ik de nacht in ga. En als ik er uit kom tot half 2