[ENQ] Ben jij geïnteresseerd in (vaker) veganistisch eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

[ENQ] Ben jij geïnteresseerd in (vaker) veganistisch eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 10:48

Hoi allemaal!

Ik ben bezig met mijn afstudeeronderzoek. Daarvoor onderzoek ik het animo naar een boek, blog of (online)tijdschrift omtrent veganisme/plantaardig eten.

Dus, eet jij al vegan, vegetarisch, ben je een flexitariër of eet je juist vaak vlees maar ben je wel geïnteresseerd in (vaker) plantaardig eten? Dan zou ik het fantastisch vinden om je mening te krijgen en mij zo te helpen een geschikt mediaproduct te ontwikkelen.

Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 3 minuten!

https://docs.google.com/forms/d/1lhtN0q ... I/viewform

Alvast héél erg bedankt voor jullie tijd <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:51

Klein typfoutje: 25-34 jaar, en dan komt 45-44 jaar :+

Edit, ingevuld :j
Er zijn al erg veel boeken en blogs, maar een tijdschrift zou leuk zijn.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 06-02-19 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:51

Ik heb het voor je ingevuld, succes met je afstudeeronderzoek.

Julia

Re: [ENQ] Ben jij geïnteresseerd in (vaker) veganistisch eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:53

Ook ingevuld. :)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 10:55

8nnemiek schreef:
Klein typfoutje: 25-34 jaar, en dan komt 45-44 jaar :+

Ik ga hem even verder invullen :j

Oh je hebt helemaal gelijk! Stom }:0 !! Ik pas het aan.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:55

Ingevuld :D succes met je onderzoek!

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:58

Ingevuld :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:16

Ingevuld. Ik heb aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in een blog oid, en kon de reden niet toelichten, dus dat doe ik hier. Het aanbod van vega(n) blogs en websites is voor mij al groot genoeg.

Overigens raad ik je aan om juist diepte interviews te houden met mensen, want een echt goede survey met de juiste vraagstelling is onwijs moeilijk op te zetten. Met een interview leer je meer over het waarom en hoe.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 11:19

MissCharlie schreef:
Ingevuld. Ik heb aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in een blog oid, en kon de reden niet toelichten, dus dat doe ik hier. Het aanbod van vega(n) blogs en websites is voor mij al groot genoeg.

Overigens raad ik je aan om juist diepte interviews te houden met mensen, want een echt goede survey met de juiste vraagstelling is onwijs moeilijk op te zetten. Met een interview leer je meer over het waarom en hoe.

Ja, daar heb je zeker gelijk in! Dit is de eerste stap in het onderzoek, een echte verkennende fase zodat ik op een grotere schaal kan zien waar vraag naar is. Met de informatie die hieruit komt ga ik verder met diepte interviews en panelgesprekken om het idee verder te verkennen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:20

Ingevuld! :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:24

MissCharlie schreef:

Geldt voor mij ook.

Wat ik lastig vindt is dat ik samenwoon met een vleeseter (die gelukkig wel een aantal keer per week vega wil eten). Lastig combineren. Daarnaast ervaar ik veganistisch koken als 'opnieuw leren koken'. Ik wil het liefst zo min mogelijk vervangers gebruiken, dus bv geen veganistische kaas (niet te eten overigens naar mijn mening). Ik gebruik ook nauwelijks vleesvervangers maar kook gewoon zonder vlees. Ik zou best wel hulp willen bij het aanwennen van een nieuwe kookstijl. Maar dan dus niet mbv een blog maar juist persoonlijk advies.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:25

MissCharlie schreef:

Die mogelijkheid tot toelichten mis ik ook. Ik zou niet weten wat het aanbod aan vegawebsites is, maar blogs en vlogs zijn gewoon niet aan mij besteed. Evenals van die receptensites met ellenlange randverhalen (of nog erger: video's) over hoe goed en groen en hip en healthy iets is. Geen behoefte aan hier. Gewoon een lijstje met ingrediënten en een instructie hoe het klaar te maken, punt.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:28

MissCharlie schreef:

Dit ja

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:31

Ingevuld :)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 11:32

Ik ben écht super blij met al jullie input! In de laatste vraag is er een veld waarin je nog een toelichting kan geven eventueel, helaas lukte dat niet onder de vraag zelf... Maar ik verzamel alles bij elkaar (ook jullie feedback hier) in mijn uitwerking van de vragenlijst.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:37

meeikk schreef:
Ja, daar heb je zeker gelijk in! Dit is de eerste stap in het onderzoek, een echte verkennende fase zodat ik op een grotere schaal kan zien waar vraag naar is. Met de informatie die hieruit komt ga ik verder met diepte interviews en panelgesprekken om het idee verder te verkennen.

Dat klinkt goed!

Je schrijft alleen dat je dit doet om op een grotere schaal kan zien waar vraag naar is.
Hoe denk je dat te bereiken met deze survey? Want in de vragenlijst kan ik nergens delen waar ik behoefte aan heb. Of dat een tijdschrift is of juist acties en aanbiedingen bijvoorbeeld. Dan heb ik nog niet eens genoemd dat mensen lang niet altijd kunnen verwoorden wat hun behoeften zijn. :)
Edit: ik zie in de reacties hierboven precies de verhalen die je met een survey mist en die het meest waardevol zijn!

Misschien zit je niet te wachten op deze feedback, dan kun je het gewoon negeren. Het triggert mij alleen omdat ik werk als onderzoeker en we surveys altijd afraden tenzij je er les in hebt gehad en heel veel tijd steekt in de vraagformulering. Succes met je afstuderen!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:41

Ingevuld.

Ik ben geen vegetariër, en ik heb hier ook geen belang bij.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 11:44

MissCharlie schreef:
meeikk schreef:

Dat klinkt goed!

Je schrijft alleen dat je dit doet om op een grotere schaal kan zien waar vraag naar is.
Hoe denk je dat te bereiken met deze survey? Want in de vragenlijst kan ik nergens delen waar ik behoefte aan heb. Of dat een tijdschrift is of juist acties en aanbiedingen bijvoorbeeld. Dan heb ik nog niet eens genoemd dat mensen lang niet altijd kunnen verwoorden wat hun behoeften zijn. :)
Edit: ik zie in de reacties hierboven precies de verhalen die je met een survey mist en die het meest waardevol zijn!

Misschien zit je niet te wachten op deze feedback, dan kun je het gewoon negeren. Het triggert mij alleen omdat ik werk als onderzoeker en we surveys altijd afraden tenzij je er les in hebt gehad en heel veel tijd steekt in de vraagformulering. Succes met je afstuderen!

Nee joh! Ik vind feedback juist alleen maar fijn. Dankzij jullie tips zie ik nu ook in dat ik in de vragenlijst vaker een mogelijkheid tot het geven van een mening had moeten geven.

Deze manier van onderzoek werd me door mijn coach aangeraden. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat deze survey verre van "professioneel" is omdat ik daar gewoonweg niet voor ben opgeleid. Gelukkig geven jullie hier je mening en wordt ook het toelichtingen vak aan het einde van de vragenlijst goed gebruikt. Daardoor kan ik voor nu wel informatie verzamelen die belangrijk is om een beeld te schetsen en zo te kijken wat voor vervolgstappen ik nog moet nemen.

Maar nogmaals, ik waardeer jou/jullie tips en feedback oprecht! :D

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 11:44

Matheno schreef:
Ingevuld.

Ik ben geen vegetariër, en ik heb hier ook geen belang bij.

Ook dat is helemaal oké! Bedankt voor je hulp. :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:55

Ingevuld, ik vind het prima om een keertje vlees/vis te laten staan. Maar ik ga niet elk gerecht/ingrediënt langs om te kijken of deze daadwerkelijk dier vrij product is.

Daarbij kom ik heel eerlijk er vooruit dat ik van mijn vlees en vis hou. En die probeer ik dan ook zo verstandig mogelijk te kopen. Zo wil ik binnenkort gaan zoeken/inlezen naar een bedrijf/stichting/boer waar je een varken kan adopteren met meerdere mensen. Zodra deze (biologisch en op eigen tijd) volgroeid is, wordt deze verantwoordelijk geslacht en wordt het vlees verdeeld onder de mensen die dat varken hadden geadopteerd.

RedKiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:58

Ingevuld. Succes!

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 12:03

Ik heb hem ook voor je ingevuld :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:21

chamion schreef:
Ingevuld, ik vind het prima om een keertje vlees/vis te laten staan. Maar ik ga niet elk gerecht/ingrediënt langs om te kijken of deze daadwerkelijk dier vrij product is.

Daarbij kom ik heel eerlijk er vooruit dat ik van mijn vlees en vis hou. En die probeer ik dan ook zo verstandig mogelijk te kopen. Zo wil ik binnenkort gaan zoeken/inlezen naar een bedrijf/stichting/boer waar je een varken kan adopteren met meerdere mensen. Zodra deze (biologisch en op eigen tijd) volgroeid is, wordt deze verantwoordelijk geslacht en wordt het vlees verdeeld onder de mensen die dat varken hadden geadopteerd.

Dat is ook de enige manier waarop ik mijn stukje vlees nog eet. Ik koop mijn koe via koopeenkoe.nl. Dezelfde organisatie heeft ook varkensboeren die zijn aangesloten. De URL kun je vast wel raden :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:34

Ingevuld. Het gaat mij om dierenbescherming. Om recepten enzo geef ik niet veel.Als er maar geen vlees etc. in zit.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:37

Ingevuld, succes! Verder eens met MissCharlie. Zelfs voor een eerste verkennend onderzoek is het vrij summier