[ENQ] Enquête over 'nieuw' soort paardenborstel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

[ENQ] Enquête over 'nieuw' soort paardenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 15:08

Hoi Bokkers :)

Voor een school opdracht van economie/ondernemen werken wij met een groepje aan een 'nieuw' product oid. Ons idee was een gecombineerde paardenborstel. Details over het idee staan in de enquête.
Onze vraag of jullie zo lief willen zijn deze even in te vullen :D

https://www.survio.com/survey/d/M4R9B5T1G4B5L5F3D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-19 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link vervangen

GDG

Re: [ENQ] Enquête over 'nieuw' soort paardenborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:12

Is niet in af te maken. Ik wil het niet kopen en heb er dan ook geen geld voor over terwijl die optie er niet bij staat, dus ben afgehaakt.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 15:14

Even aangepast. Sorry :)

Edit: Aan de hand van andere reacties zal ik een schets toe gaan voegen nog :) In dit topic en in enquete, maar heb nu even de spullen niet bij de hand daarvoor.
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 29-01-19 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:14

Ik heb hem ingevuld. Misschien een tip: hebben jullie een soort van schets of prototype van jullie product? Dat lijkt me wel handig om te zien hoe het ontwerp in elkaar zit, want daar hangt voor mij het antwoord 'praktisch' of 'onpraktisch' wel vanaf ;) .

Als het er echt handig zou uitzien zou ik namelijk wel geïnteresseerd zijn eigenlijk...

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:28

Ingevuld!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:54

Ik zou inderdaad ook wel een voorbeeld willen zien. Want ik vrees dat het een ontzettend lompe hoevenkrabber wordt die je niet goed met 1 hand normaal kan vasthouden, precies kan werken en ook nog kracht kan zetten.
Maar een voorbeeld zou handig zijn inderdaad.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:35

Ik heb hem ingevuld maar ik mis eigenlijk de mogelijkheid om je antwoord (vnl “nee”) te motiveren.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 20:48

Bedankt voor alle resultaten! De enquête is 142 keer ingevuld! :oo Helaas kan ik maar tot de eerste 100 bekijken, voor de rest moet ik extra betalen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:56

Ik heb een klein tipje voor je. Wanneer je een product ontwerpt, wat in de meeste gevallen dient als een oplossing voor een probleem, moet je je als eerste afvragen: is er wel een probleem? En is dat probleem wel echt een probleem? Voegt dit écht iets toe aan het leven?

Ik denk dat jullie daar niet bij stil hebben gestaan tijdens het ontwerpen van dit product. Wellicht neemt zo'n borstel minder ruimte in, maar is het echt een probleem dat een poetskoffer meer ruimte in beslag neemt? Waarom zouden mensen van hun oude vertrouwde borstels afstappen en jouw borstel gaan gebruiken? Dat is wat je je moet afvragen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:15

Ik had mijn 'nee' ook wel willen onderbouwen.
Een borstel met aan de ene kant een manenkam en aan de andere kant een harde borstel lijkt mij dus niet vast te houden en dus niet te hanteren.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:56

Resistance schreef:
Ik heb een klein tipje voor je. Wanneer je een product ontwerpt, wat in de meeste gevallen dient als een oplossing voor een probleem, moet je je als eerste afvragen: is er wel een probleem? En is dat probleem wel echt een probleem? Voegt dit écht iets toe aan het leven?

Ik denk dat jullie daar niet bij stil hebben gestaan tijdens het ontwerpen van dit product. Wellicht neemt zo'n borstel minder ruimte in, maar is het echt een probleem dat een poetskoffer meer ruimte in beslag neemt? Waarom zouden mensen van hun oude vertrouwde borstels afstappen en jouw borstel gaan gebruiken? Dat is wat je je moet afvragen.

Mijn probleem is dat ik verschillende borstels en een hoevenkrabber moet pakken terwijl ik mijn paard borstel :') vind ik zo irritant! Ik zou er dan ook wel oren naar hebben, maar ligt aan de vormgeving. Wil niet mijn paard per ongeluk raken met de hoevenkrabber als ik hem borstel bijvoorbeeld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:51

Nu ben ik heel benieuwd naar een schets. Waar ik zelf bang voor ben, als er vuil en zand in komt klapt het niet meer zo soepel open. Zelf ervaring met zakmessen. Hoe ga je het schoon houden of zorgen dat het makkelijk schoon te maken is?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:25

Ik heb de enquête ingevuld. Ik ben ook wel benieuwd naar een schets eigenlijk. :)
Als er zo'n product op de markt zou komen wat van een beetje goede kwaliteit is, zou ik ook wel geïnteresseerd zijn. (Mits de prijs ook niet te gek is natuurlijk)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:45

Ik heb ooit zo iets gehad:
Afbeelding
Maar dan met een hoevenkrabber inklapbaar.

Was drama om mee hoeven uit te krappen omdat je hem niet makkelijk kan vasthouden/draaien en tegelijk hoeven kon krabben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:23

Daar ben ik dus ook bang voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:39

Ingevuld... Lijkt me best handig! Lekker snel als je weinig tijd hebt. En je houdt je andere borstels beter schoon voor de uitgebreidere beurten!

Hoefkrabber is misschien ook volledig in de borstel te maken? (dus er in het geheel uit halen. Al moet ik zeggen dat ik die dingen eigenlijk nooit gebruik.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:44

Ik heb hem ook ingevuld, ik miste ook de opties om het te kunnen onderbouwen, wat mijn "probleem" is o.a. dat ik het vies vind om eerst een hoevenkrabber te gebruiken en dit vervolgens te gebruiken om de manen mee te kammen bijv.
Daarnaast ook functioneel vasthouden, je "belangrijkste" functie is de harde borstel, die gebruik ik iig meer dan mijn hoevenkrabber(soms/kort) of mijn manenkam(1x per 2 weken max.).
Belangrijkste voor een harde borstel is dat je hem fijn kan vasthouden, ben bang dat dit niet meer gaat.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 14:24

Beste bokkers.
Met ons groepje hebben we even bij elkaar gezeten en met de docent. We hebben, blijkbaar, over een deel van de opdracht gelezen. Er moesten 15 vragen in de enquete zitten. Daarom plaatsen we snel een Nieuwe enquete met 15 vragen. Ik zal een moderator vragen de beginpost aan te passen (zodra die klaar is) met de nieuwe link. Daar zal ook een 'schets' bij zitten.

Sorry :o

We doen trouwens geen economische opleiding oid ;)

[EDIT]
Alvast de aangepaste enquete
https://www.survio.com/survey/d/M4R9B5T1G4B5L5F3D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 18:59

Link in OP is nu ook aangepast. Thanks :)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:08

Ingevuld maar misschien volgende keer even na (laten) kijken op taalfouten :o

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:00

Ook kleine opmerking:In vraag 8 vragen jullie: Hoe vaak per week zou je de borstel gebruiken maar het antwoord bestaat uit wanneer je de borstel zou gebruiken Daar komt niets meer in terug over gebruiks frequentie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:19

Dit ontwerp bestaat toch al? Wat is hier nieuw aan?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:24

Ingevuld.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:29

Bij vraag 8, zeer incompleet. Waarom of of? En een uitgebreide poetsbeurt zonder wedstrijd etc?
Andere vragen waren ook wel wat twijfelachtig. Bekijk je enquete met een open blik, geen tunnelvisie voor je eigen mening ;)

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:32

Ingevuld