Engelse taal en literatuur student gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mjwb

Engelse taal en literatuur student gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 13:19

Hoi!

Dit jaar studeerde ik China studies aan de universiteit Leiden. Helaas heb ik een van de toetsen niet gehaald waardoor ik niet door mag naar het tweede semester.

Nu ben ik mezelf gaan het verdiepen in andere studies en ben uitgekomen bij Engelse taal en literatuur. Dit lijkt me een erg leuke studie die past bij wat ik later wil gaan doen. Ik wil bij een uitgeverij gaan werken.

Nu is mijn vraag of er hier iemand Engelse taal en literatuur studeert en de boekenlijsten met mij zou willen delen. Ik heb nu 8 maanden vrij en zou graag al aan de slag willen gaan met het lezen van de boeken. Ik zag dat vooral boeken van Jane Austen behandeld worden en boeken zoals the Handmaid’s Tale van Margaret Atwoord.

Is er hier iemand die een lijst heeft van alle boeken en die met mij zou willen delen?

Niki_

Re: Engelse taal en literatuur student gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:51

Wat jammer dat het hem niet is geworden met China Studies, maar hier een (inmiddels masterstudent) Engels die het als een hele leuke studie heeft ervaren :D

Wil je Engelse taal en literatuur gaan studeren in Leiden?
In dat geval kan ik je vertellen dat er op dit punt in het jaar nog geen (volledige) lijst van de boeken die behandeld gaan worden in de cursussen, dat wordt meestal pas ergens richting het einde van de zomer gefinaliseerd. Je kunt als richtlijn wel de e-Prospectus gebruiken en bij de vakken even kijken hoe de lijst er dit jaar uit ziet/heeft gezien voor het eerste semester, er veranderen meestal wel wat teksten maar er wordt ook veel hetzelfde gelezen!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 17:07

Ja in Leiden! Dankjewel voor de tip! Ik ga eens in de studiegids kijken :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 17:53

Welke boeken heb jij allemaal moeten lezen voor de studie? :)