Ik heb een hele leuke baan waar ik het verder prima naar mijn zin heb. Echter heb ik nu de kans gekregen te solliciteren op echt mijn droombaan, en ben ik uitgenodigd voor een gesprek
Dat gaat niet zomaar, en voor ik hier zou kunnen beginnen is het al oktober (ivm de screening en selectieprocedure). Normaal was ik hier tegen mijn huidige werk niet eens over begonnen, omdat mijn contract maar tot half juni loopt. Echter zit ik met de volgende kwestie nu:
Ik heb getekend om binnenkort een opleiding te starten via mijn baan, die ook betrekking heeft op mijn werk. Deze opleiding is nog niet begonnen. Alleen wil ik daar nu niet al aan beginnen, wetende dat de kans zeker aanwezig dat ik hem zowel niet afmaak als nooit meer gebruik van zal maken. Alleen, in dat getekende contract staat dat als ik ontslag neem, ik het (resterende) bedrag terug moet betalen. En nu met dit in het vizier, zit ik daar niet op de wachten natuurlijk.
Wat kan ik hier nog mee gezien de opleiding nog niet gestart is?
En hoe moet ik dit naar m’n werk brengen? Ik heb mijn “zorgen” betreft de opleiding/geld al geuit en eerlijk verteld over deze sollicitatie, alleen kreeg ik weinig respons.
Sidenote: Op het moment dat zij om deze reden mijn contract niet verlengen is er niks aan de hand en zijn de kosten voor hun. Echter zie ik dit ook wel gebeuren, omdat ik dan vervolgens ontslag moet nemen zodra ik daar ga beginnen, en dan dus moet betalen. Mijn volgende contract zou een vast contract moeten zijn, en kan geen verlenging meer zijn voor eventueel die 3 maanden.
Het is niet mogelijk de opleiding binnen deze periode af te ronden.
)