App die al je vragen beantwoord?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette1205

App die al je vragen beantwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 21:19

Heeii beste bokkers!
Ik heb over een weekje weer een toetsweek (zit nu in 3 VWO) maar heb nogal moeite met Engels. Mijn uitspraak is ook echt niet goed, m'n moeder zei dat ze toevallig laatst zag dat er een App word ontwikkeld waarmee je dus gewoon Engelse gesprekken kan voeren. En je verbeterd als je uitspraak niet goed is! Dat is toch perfect!! Maar ze heeft geen idee hoe die App heet en of hij er al is.. Dus iemand een idee?

Ook snap ik natuurkunde niet helemaal (voor het eerst, haha snapte het altijd!) over elektriciteit enz. Maar is er ook een app die je vragen kan stellen daarover ofz? Op internet kan ik niet alles vinden. Iemand een idee? (en economie ook problemen mee, maar om daar nou een App voor te vinden :') )

Onali

Re: App die al je vragen beantwoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:34

Zit je wel op het goede niveau?

Vragen op school aan je leraar/ klasgenoten?

En anders beter gericht zoeken op google.

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 22:16

Onali schreef:

Ehm.. Hoezo? Kom ik zo dom over? ;(
Maar het was alleen een vraagje of iemand het wist, anders kom ik er zelf wel uit, of vraag ik het aan m'n leraar

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:28

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:44

Is er niemand in je omgeving die goed engels kan? Aanleren dat je voortaan al je gesprekken in het Engels voert. Door te doen komt je uitspraak vanzelf goed.
Google translate heeft geloof ik ook een functie dat je een woord kan laten opzeggen dan hoor je de uitspraak.

Heb in ieder geval ooit gegoogled hoe je Edinburg uitspreekt en dat werkte toen wel haha.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:31

Als je echt niets kunt vinden wil ik je ook wel helpen. Ik denk alleen dat ik wat trager reageer dan een app. :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:49

Als je behoefte hebt aan Engels praten, wil ik best een keer in gesprek hoor. Evt grammaticale vragen mag je ook stellen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:00

Lisette1205 schreef:
Onali schreef:

Ehm.. Hoezo? Kom ik zo dom over? ;(
Maar het was alleen een vraagje of iemand het wist, anders kom ik er zelf wel uit, of vraag ik het aan m'n leraar

Gewoon veel Engelse boeken lezen en series kijken ZONDER Nederlandse ondertiteling.

En nee je komt niet dom over, dan zou ik heel dom geweest moeten zijn met mn MAVO, maar als je al moeite heb met 3 vakken zit je misschien niet op de goede plek.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 00:32

Onali schreef:
Gewoon veel Engelse boeken lezen en series kijken ZONDER Nederlandse ondertiteling.

En nee je komt niet dom over, dan zou ik heel dom geweest moeten zijn met mn MAVO, maar als je al moeite heb met 3 vakken zit je misschien niet op de goede plek.

Dat hoeft toch niet? Je kan toch gerust moeite hebben met een vak?
Ik had moeite met meerdere vakken en uiteindelijk ook gewoon een papiertje gehaald :+

Veel engelse boeken/series lezen en kijken in het engels wilt vaak inderdaad een hoop helpen!

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 01:19

Allereerst, succes met je toetsweek!

Alhoewel de sites die ik noem meer gericht zijn op de bovenbouw, denk ik dat ze toch wel van pas kunnen komen! (Docenten gebruiken namelijk de opdrachten van oefensites/oude examens ook vaak als inspiratie voor de toets :+ )

Voor natuurkunde is natuurkunde.nl een handige site. Er staan oefenopdrachten en ook oude examenopdrachten op met de uitwerkingen erbij. Ook is er een vraagbaak, voor het geval je er niet uitkomt.

Voor economie kun je economielokaal.nl proberen, hier staan de begrippen uitgelegd en kun je ook oude examens oefenen.

Ook staan op youtube van beide vakken veel uitlegfilmpjes, die kunnen ook erg nuttig zijn. Mijn docent voor natuurkunde raadde ons altijd de filmpjes van Ralph Meulenbroeks aan.

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 09:46

Sylvia_S schreef:
Allereerst, succes met je toetsweek!

Alhoewel de sites die ik noem meer gericht zijn op de bovenbouw, denk ik dat ze toch wel van pas kunnen komen! (Docenten gebruiken namelijk de opdrachten van oefensites/oude examens ook vaak als inspiratie voor de toets :+ )

Voor natuurkunde is natuurkunde.nl een handige site. Er staan oefenopdrachten en ook oude examenopdrachten op met de uitwerkingen erbij. Ook is er een vraagbaak, voor het geval je er niet uitkomt.

Voor economie kun je economielokaal.nl proberen, hier staan de begrippen uitgelegd en kun je ook oude examens oefenen.

Ook staan op youtube van beide vakken veel uitlegfilmpjes, die kunnen ook erg nuttig zijn. Mijn docent voor natuurkunde raadde ons altijd de filmpjes van Ralph Meulenbroeks aan.

Bedankt! En ik ga dan binnenkort veel Engelse boeken lezen en series lijken(zonder ondertiteling).

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:55

er zijn toch apps voor huiswerkbegeleiders online? dus waar je dus al je vragen aan kwijt kan

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 10:07

De website www.howjsay.com is wel interessant! Verbeterd je niet, maar je kan woorden opzoeken en die worden dan afgespeeld. Daar kan je dus horen hoe je woorden moet uitspreken.