Ik wil een tweede master doen, hoe lang studiefinanciering?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_Laura_

Ik wil een tweede master doen, hoe lang studiefinanciering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-19 10:41

Hoi! *\o/*

Ik heb vorig jaar mijn bachelor diergeneeskunde gehaald (nominaal) en ben toen direct begonnen aan een 2-jarige master (geen diergeneeskunde). Ik heb nu eindelijk na heel lang zoeken en nadenken een beroep gevonden wat me echt ontzettend gaaf lijkt en waar ik heel graag voor wil gaan (arts infectieziektenbestrijding), maar daarvoor heb ik dus een geneeskundediploma nodig (de master die ik nu doe heeft er ook veel mee te maken maar daar kan je dat beroep niet mee uitoefenen). Mijn idee/plan is nu om volgend jaar, tijdens het laatste jaar van mijn master, me in te schrijven voor de SUMMA (een 4-jarige master die je opleidt tot arts-onderzoeker) en dan een klein onderdeel van mijn master nog niet te halen, zodat ik het gewone collegegeld kan betalen ipv het instellingstarief voor de 2e master (even er vanuit gaande dat ik de selectie van de SUMMA overleef).

Mijn vraag is nu: op deze manier zou ik in totaal 9 jaar studeren (3+2+4). Krijg ik voor de tweede master ook nog gewoon studiefinanciering in de vorm van een lening bij DUO en mijn OV-kaart? Of vervalt dat allemaal als ik de master waar ik nu mee bezig ben binnen heb?

Wilde plannen allemaal, maar ik ben supergemotiveerd :D en heel benieuwd naar het antwoord!

"It does not do to dwell on dreams and forget to live." - Albus Dumbledore
http://sixdegreesofdreaming.tumblr.com/
- Kerstmuts

Saleisha

Re: Ik wil een tweede master doen, hoe lang studiefinanciering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:45

Qua lening en OV weet ik niet, maar kijk ook naar de zij-instroom geneeskunde in Leiden, Rotterdam, Maastricht, Amsterdam, en Groningen. Dan heb je een backup als je niet bij SUMMA binnen komt. De selectie is érg streng.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:47

Ik heb een tijd bij DUO gewerkt en mijn advies is om even te bellen. Ze kunnen jou dan precies vertellen hoeveel maanden je welk product gehad hebt en hoeveel maanden/jaren je waar nog recht op hebt.

Als ik naar je verhaal kijk gok ik dat je nog twee jaar extra kan krijgen, maar durf/kan het niet met volle zekerheid zeggen. Dat kan niemand hier op Bokt. Dus echt even bellen.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 06-01-19 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:48

Student ov krijg je voor de nominale studieduur + 1 jaar (van één studie). Lenen kan ook voor een bepaald aantal jaar, maar daarvoor moet je even op de site van DUO kijken.

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
if a coward does a thousand times
Then there's a graveyard in my head

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:49

Je kan olgens mij wel 9 jaar lenen, maar je ov krijg je maar voor de duur van bachelor+langste master+1jaar. Dus mits je summa uiteindelijk afrond kan je 8 jaar ov krijgen, bij een 2 jarige master 6 jaar en gewone geneeskunde master 7 jaar.

Kings Cadanza (Negro x Alfonso )
Kings Once upon a time (van Gogh x Negro )

*Kings Stable*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie