Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
poetser schreef:Daar zit ik dus ook mee. Echter is die uitkering cruciaal om mijn opleiding te mogen starten. Ik moet kunnen aantonen dat ik mijn opleiding kan afronden zonder financiële problemen en met 1 loon vinden ze dat twijfelachtig. Anders had ik die uitkering niet aangevraagd. Het is tenslotte niet de schuld van maatschappij noch de staat dat ik zonder werk zit en dus moeten zij er niet voor opdraaien in mijn ogen. Nu is het niet anders helaas.
poetser schreef:Helaas wel. Onwettig afwezig kunnen ze aanduiden als dringende reden. Op mijn ontslagbrief (c4) staat dat ook als reden aangeduid.
Ja ik ben gesyndiceerd, de vakbond is ook degene die er op aandringt om het aan te vechten en zo mijn uitkering in orde te krijgen en mij doorverwezen heeft naar de juridische dienst.
Vumana89 schreef:In Nederland, en uit mijn ervaring, vecht je een ontslag direct aan.
Soms zelfs als je nog werkzaam bent voor het bedrijf maar al wel de aanzegging hebt.
Ik vind het bijzonder dat je alleen vanwege je recht op een uitkering je nu het ontslag wilt aanvechten.
IHN schreef:denk dat je dat eerder had moeten aanvechten dan...
maar van dat onwettig afwezig vind ik raar...moet toch eerst een waarschuwing komen dan? Zo wordt het wel heel makkelijk mensen te ontslaan...iemand die ziek is en ze weg willen hebben...zeggen dat het ziekbriefje er niet is en doei doei….dat kan ik me niet voorstellen.
Citaat:Werken kan ik nu niet doen. Deze opleiding is speciaal voor mensen die werkzoekend zijn. Werken betekend in dit geval het verlies van recht op de opleiding.
CharmingS schreef:Citaat:Werken kan ik nu niet doen. Deze opleiding is speciaal voor mensen die werkzoekend zijn. Werken betekend in dit geval het verlies van recht op de opleiding.
Oke ik snap het niet, je moet kunnen aantonen dat je de opleiding kunt betalen, waar je werk voor nodig hebt. Maar de opleiding is voor mensen die werk zoeken? Raaare bedoeling..
poetser schreef:Briefje inscannen en mailen heb ik ook gedaan. Kreeg dan telefoon dat ze het origineel moesten hebben en die heb ik een paar keer aangetekend verstuurd. Vanaf dat ik zelf weer wat mobiel was ben ik ze langs gaan brengen en die eerste heb ik dus op het bureau zien liggen nadat ik de aangetekende verwittiging kreeg dat ik dat briefje binnen de 24 uur moest binnenbrengen. Mijn bazin was op dat moment niet aanwezig, dus heb haar niet kunnen vragen waarom ze het niet doorgestuurd had. Dag later zei ze over de telefoon dat het in orde was. Het was doorgestuurd en er kwam geen gevolg.
De 2 briefjes daarna heb ik bewijs van afgifte gevraagd.
Eind juli volgde mijn ontslagbrief als dringende reden de ongewettigde afwezigheid. Volgens een ex collega is er al eerder iemand op dezelfde manier ontslagen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers