Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:58

Zilfstar schreef:
Gaby schreef:
Probeer de zaak dan bij 538 in de kijker te zetten als 'een unieke ervaring, je hebt hier jaren voor gewerkt, en dit is een enorme eer, en als ze jouw vliegticket betalen, dan kun je gaan'. Ze willen een afgerond idee financieren. Een voetbalwedstrijd bezoeken is dat in hun ogen, een expositie in het buitenalnd houden zou dat ook kunnen zijn.
Gaan je schilderijen trouwens over iets bijzonders? Steun je vaak goede doelen door schilderijverkoop? Dan kun je dat ook benoemen, om je gunfactor te verhogen. Rekeningen met gunfactor maken leuke radio.



Heb mijn wens net ingediend. Nou ja.. de gun factor, hoe rottig het ook is, heb ik wel in mijn motivatie gezet. Betreft de reden waarom ik nu pas toe kom aan mijn talenten echt ontwikkelen.. iets met een auto-ongeluk 17 jaar geleden en een zoon met hersenletsel...

Inderdaad heel rottige redenen, maar ze zorgen wel voor een gunfactor. Ik luister geen radio, maar ik zal voor je duimen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:59

Nou precies, hoe vervelend ook: dat soort zaken maken een mooi verhaal :j Beetje aankleden met verhaal en dan nu droom waarmaken en in de US expositie :-)
De gunfactor is inderdaad belangrijk.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 13:02

Gaby en Apple: dank jullie wel! Ik geef het nog niet op. Ik heb mezelf een jaar gegeven dit te gaan proberen. Iets met bucket list dingetje... Als ik het nooit probeer zal ik er altijd spijt van hebben...

En ik heb alweer wat goede tips van Bokt gekregen...

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:35

En bv werken uithangen in resto's ofzo,met mogelijkheid tot kopen?

Anoniem

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:13


Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:51

platform voordekunst?

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 01:53

Lokale Rotary Club?
Die sponsoren ook vaak veel verschillende goede doelen.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 10:30

hoefnageltje schreef:
Lokale Rotary Club?
Die sponsoren ook vaak veel verschillende goede doelen.


Had ik nog niet aan gedacht en heb ze direkt aangeschreven! Thanks

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 10:31

tengeltje11 schreef:
En bv werken uithangen in resto's ofzo,met mogelijkheid tot kopen?


Ga ik onderzoeken, thanks

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:14

TS, ik had ook een aantal tips gegeven. Jammer dat je daar niet op reageert. Ik werk deels in fondsenwerving, maar dan vanuit de commerciële hoek.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:12

chevax schreef:
TS, ik had ook een aantal tips gegeven. Jammer dat je daar niet op reageert. Ik werk deels in fondsenwerving, maar dan vanuit de commerciële hoek.


Ow gemist denk ik.. ik loop even de de berichten na

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 15:15

chevax schreef:
TS, zoek de (lokale) media op en vraag of ze een artikel over je willen schrijven. Je moet het dan zo verpakken dat het uniek is dat een kunstenaar uit XXX is gevraagd te exposeren in Amerika, maar dat je helaas nog sponsoren zoekt.
Als je nu zelf echt het idee hebt dat het erg bijzonder is dat je daar gaat exposeren (en je kunt dit onderbouwen), zou je zelfs kunnen overwegen om programma's als HvNL te benaderen. Maar dan moet je verhaal goed zijn.

Het is altijd moeilijk om sponsors te zoeken voor projecten die ver van hun bed zijn. Een bedrijf sponsort meestal omdat het bijdraagt aan hun imago van betrokken bedrijf. En dat gaat makkelijker door bijv een regionale vereniging te sponsoren dan een expositie in Amerika waar zij niets aan hebben.
Zoek het bij bedrijven die zich kunnen identificeren met wat jij doet.

Succes!


Ah.. onderaan eerste pagina. Idd gemist door de vele berichtjes. Sorry...

Had wel gereageerd op een soortgelijk bericht. NAV de media. Ja dat neem ik zeker mee. Maar dan wellicht voor iets later aangezien ik net in de krant heb gestaan regionaal en op de Radio ben geweest met mijn theatercursussen..

Ik probeer idd bedrijven te vinden die met kunst bijv te maken hebben> helaas willen al mijn "suppliers" van kunst-materialen niet sponsoren. Dat waren de eerste die ik geprobeerd heb.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 10:47

Even klein updateje voor wie hier tips gegeven heeft.

Inmiddels dus aangemeld bij de Kerstwensactie van 538 maar niks gehoord (wat te verwachten was LOL)

Media hier plaatselijk heb ik aangeschreven> is dus afwachten.

Twee plaatselijke Rotary's aangeschreven > afwachten...

Andere die hier genoemd zijn indien mogelijk aangeschreven.

Ben aan het onderzoeken in hoeverre restaurants interesse hebben in ophangen van mijn kunst.

Heb Kalenders gemaakt voor mijn zakelijke klanten en deze verstuurd. Dit heeft mij 1 toezegging opgeleverd *\o/* voor een sponsorbedragje.

Ook van een vriendin een bedrag mogen ontvangen *\o/*

Ga bij zoon (die is Youtuber) in de leer hoe ik een vlog moet maken. En dan dus vloggen op insta/YouTube is het idee. Ook als reclame voor mijn theatercursussen (want hoe beter die lopen hoe meer verdiensten hoe meer spaargeld!)

Website bijgewerkt... Met wat ikzelf al gespaard heb uit eigen werk en de toegezegde sponsoring ben ik bijna op de helft van mijn benodigde totale budget. En ik heb nog een 9 maanden te gaan om het besluit te nemen. Ik hou de moed er dus nog effe in!

Tips blijven welkom...

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:02

Ik wens je veel succes toe! Gaat vast lukken. Klein beginnen, en kijken of je iets trending kan krijgen. Al is het maar lokaal. Ten eerste valt mij op dat in jouw onderschrift jouw link naar jouw website het bij mij in elk geval niet doet. Wellicht kan je daar in ook een link naar een Instagram account of FB account op kwijt, zonder dat je direct iets wil verkopen.

Werk verkopen en daarbij iets meer marge rekenen of er een actie aan verbinden. Kost je misschien qua investering tijd/creativiteit, maar als je daarmee jouw bedrag deels binnen kan vissen? Goede doelen actie of e.d. en dan sponsering. Win-actie of etc.

Omdat ik niet precies kan zie wat je doet, kan ik daarin ook verder geen tips op dit moment geven. Ben wel benieuwd. Succes! Gave kans hoor *\o/*
Moet te doen zijn. Ik heb ooit 1750 euro bij elkaar moeten sprokkelen als 16-jarige of waren het toen nog guldens, naja, maakt niet uit. We hebben dozen met stroopwafels verkocht. Kan je iets van kaarten verkopen, al dan niet kerstgerelateerd? Wel moet je volgens toestemming van jouw gemeente hebben als je huis aan huis wilt verkopen. Wel even navragen hoe dat zit. Vast wel iemand die daarmee bekend is. Je kan ook andere mensen inzitten voor dat soort verkoopacties. Iemand wil vast wel een rondje langs de deuren doen uit bevriende kring. Zeker als het gezamenlijke acties is voor vrienden, noem maar wat. :j <|- {:)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:03

Goed bezig! Klinkt als een heel rijtje mooie initiatieven :-)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:03

Wat leuk dat je nog updates geeft, ik ben ook gewoon benieuwd of het je dan toch lukt.Immers nog 9 maanden is lang maar ook toch zo voorbij!

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 11:12

Willekes schreef:
Ik wens je veel succes toe! Gaat vast lukken. Klein beginnen, en kijken of je iets trending kan krijgen. Al is het maar lokaal. Ten eerste valt mij op dat in jouw onderschrift jouw link naar jouw website het bij mij in elk geval niet doet. Wellicht kan je daar in ook een link naar een Instagram account of FB account op kwijt, zonder dat je direct iets wil verkopen.

Werk verkopen en daarbij iets meer marge rekenen of er een actie aan verbinden. Kost je misschien qua investering tijd/creativiteit, maar als je daarmee jouw bedrag deels binnen kan vissen? Goede doelen actie of e.d. en dan sponsering. Win-actie of etc.

Omdat ik niet precies kan zie wat je doet, kan ik daarin ook verder geen tips op dit moment geven. Ben wel benieuwd. Succes! Gave kans hoor *\o/*
Moet te doen zijn. Ik heb ooit 1750 euro bij elkaar moeten sprokkelen als 16-jarige of waren het toen nog guldens, naja, maakt niet uit. We hebben dozen met stroopwafels verkocht. Kan je iets van kaarten verkopen, al dan niet kerstgerelateerd? Wel moet je volgens toestemming van jouw gemeente hebben als je huis aan huis wilt verkopen. Wel even navragen hoe dat zit. Vast wel iemand die daarmee bekend is. Je kan ook andere mensen inzitten voor dat soort verkoopacties. Iemand wil vast wel een rondje langs de deuren doen uit bevriende kring. Zeker als het gezamenlijke acties is voor vrienden, noem maar wat. :j <|- {:)



Ha thanks voor de tip mbt mijn onderschrift. Was vergeten URL eromheen te zetten :+ Nu zou het wel moeten werken. Goede tip van Insta/FB dat zou ik ook wel daar kunnen zetten ja.


ja verkoop ben ik aan het proberen idd. Heb wat tekening op MP staan, maar dat loopt niet bepaald storm. MP is een beetje "dood" geloof ik.

Thanks vor je positieve berichtje!

Apple schreef:
Goed bezig! Klinkt als een heel rijtje mooie initiatieven :-)

Thanks!

kwita schreef:
Wat leuk dat je nog updates geeft, ik ben ook gewoon benieuwd of het je dan toch lukt.Immers nog 9 maanden is lang maar ook toch zo voorbij!


Ja twijfelde of ik het wel zou doen omdat ik absoluut niet wil dat het op bedelen lijkt. Maar vond het wel zo passend om te vertellen wat ik ermee aan het doen ben, met al die tips. En ja ik hoop natuurlijk dat ik de komende maanden DE update geven kan... :P

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:08

Heb je de organisatie van de expositie al gevraagd of ze tips hebben. Vraag ze of ze mensen kennen die evt in jouw werk geinteresseerd zijn. Lijkt me wel anders vragen ze jou niet. :D Kun je misschien een speciale opdracht voor ze maken? Misschien hebben ze tips om je verblijf of de verzekering van je werk te besparen.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 08:56

HippoLogic schreef:
Heb je de organisatie van de expositie al gevraagd of ze tips hebben. Vraag ze of ze mensen kennen die evt in jouw werk geinteresseerd zijn. Lijkt me wel anders vragen ze jou niet. :D Kun je misschien een speciale opdracht voor ze maken? Misschien hebben ze tips om je verblijf of de verzekering van je werk te besparen.


Had ik gevraagd idd. maar mijn contactpersoon gaat daar schijnbaar niet over. Heb ze toevallig gisteren weer een mail gestuurd of ze mij idd kunnen helpen op een of andere wijze. Ben nu ook galerien aan het benaderen (eerst in NL) die al eerder daar geposserd hebben. Voor evt samenwerking of anders tips etc. Wel spannend want dan gaan nog meer kunstkenners mijn werk zien... (heb kleine portfolio meegestuurd en naam van mijn website) := :=

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:36

Zilfstar schreef:
De expo wordt volgend jaar december gehouden (ik was uitgenodigd voor dit jaar (vorige week) maar echt 3 weken van te voren ofzo. Dus dat ging hem niet worden. maar mag volgend jaar dus komen in december) maar ik moet wel eerder besluiten of het gaat lukken of niet ivm de vliegtickets. Dus ik denk 8 a 9 maanden.
Ja een sponsor vinden die dus precies in dat plaatje past van NL-USA, kunst-gerelateerd is etc is echt lastig. Het betreft echt een grote Art expo waar vooral kunstliefhebbers op af komen vanuit de hele wereld. En waar ook een aantal grote namen staan uit de hedendaagse moderne kunst.


Je kan ook proberen van een andere kant te benaderen. Nu zit je te denken in termen van sponsoring. Maar je hebt nu nog 12 maanden om 2000 euro te regelen. Dat is 166 euro/maand. Als je 9 maanden hebt dan is het 222 euro/maand

Hoe kun je je inkomen vergroten met 166 euro/maand? Kan dat het snelst met je kunst? Met je theater? Met iets anders? Kun je misschien bezuinigen op iets?
Iemand opperde al Koningsdag: spullen verkopen
Heb je misschien al een etsy shop
Je hebt ook moederdag, vaderdag, dierendag, verjaardagen enz

Het is al goed om je wens te delen: dat helpt om buiten de box te denken.

Google Barbara Sher maar eens (Wishcraft)

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 11:46

HippoLogic schreef:
Zilfstar schreef:
De expo wordt volgend jaar december gehouden (ik was uitgenodigd voor dit jaar (vorige week) maar echt 3 weken van te voren ofzo. Dus dat ging hem niet worden. maar mag volgend jaar dus komen in december) maar ik moet wel eerder besluiten of het gaat lukken of niet ivm de vliegtickets. Dus ik denk 8 a 9 maanden.
Ja een sponsor vinden die dus precies in dat plaatje past van NL-USA, kunst-gerelateerd is etc is echt lastig. Het betreft echt een grote Art expo waar vooral kunstliefhebbers op af komen vanuit de hele wereld. En waar ook een aantal grote namen staan uit de hedendaagse moderne kunst.


Je kan ook proberen van een andere kant te benaderen. Nu zit je te denken in termen van sponsoring. Maar je hebt nu nog 12 maanden om 2000 euro te regelen. Dat is 166 euro/maand. Als je 9 maanden hebt dan is het 222 euro/maand

Hoe kun je je inkomen vergroten met 166 euro/maand? Kan dat het snelst met je kunst? Met je theater? Met iets anders? Kun je misschien bezuinigen op iets?
Iemand opperde al Koningsdag: spullen verkopen
Heb je misschien al een etsy shop
Je hebt ook moederdag, vaderdag, dierendag, verjaardagen enz

Het is al goed om je wens te delen: dat helpt om buiten de box te denken.

Google Barbara Sher maar eens (Wishcraft)


Yup naast sponsoring zoeken ben ik dat ook zeker aan het doen.
Theatercursussen moeten gaan lopen.. ben druk reclame aan het maken maar ja kerstvakantie.. dus iedereen is met andere dingen bezig. Dus dat is afwachten hoeveel mensen zich aan gaan melden. Sta eind januari ook op een cursusbeurs om te promoten.
Daarnaast ben ik (o.a. door de tips hier) bezig om uit te breiden met dramatherapie, coaching en equine-coaching en therapie. De teksten en tarieven heb ik klaar dus dat gaat eerdaags ook op de website en ga ik ook promoten.

Verder probeer ik ook mijn klantenkring van mijn administratiekantoor te vergroten.
ook bezig om dus tekeningen te verkopen (loopt ook niet bepaald storm haha)
en ben ook aan het kijken welke spullen ik nog meer kan verkopen.

En Zoon heeft mij inmiddels beetje verteld hoe het vloggen werkt. Dat wilde ik sowieso al doen voor de theatercursussen. En wrs dus ook voor dit project.

Dus zoeken van een sponsor is niet het enige wat ik doe.

Het budget moet zo rond september wel rond zijn ivm het regelen van vliegtickets en hotel enzo. Dus ik heb tot september. Dan ben ik ook jarig. Dus na mijn verjaardag kan ik de balans opmaken denk ik. 9 maanden dus te gaan... :Y)

Bezuinigen is een dingetje.. want manlief heb ik beetje issue mee. Die ziet het mij niet doen... alleen naar Miami... dus ben een beetje op mezelf aangewezen wat het rondbreien van het financiele plaatje betreft. Als ik mijn budget "vol" heb wil hij er pas met mij over praten... **iets met veel geld en wat levert het je op** mannenlogica schijnbaar.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:55

Hier hadden ze op de bso allerlei kerst activiteiten in de kerstvakantie. Wellicht kan je een kindertheater cursus doen bij een brede school bijvoorbeeld?

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:43

Kun je de prijzen van je werk niet wat verhogen?
Of iedere koper vragen om een stukje sponsoring.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Tips gezocht om sponsors te krijgen voor expositie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 10:34

Nog weer even een updateje voor wie dat leuk vind. Inmiddels heb ik van enkele klanten een donatie gekregen. En van een klant een toezegging zonder dat ik het bedrag weet. Dat is dus even spannend haha.

Helaas is de radio538 het niet geworden. En ik wacht nog op reactie van enkele galerieën die al eerder op Art Basel Miami gestaan hebben. Feestdagen zijn voorbij dus ga weer flink aan de PR voor mijn drama cursussen en voor deze sponsoractie. Wie weet...

En ben nog andere akties aan het bedenken mbt verkoop van spulletjes enzo.

Heb al wel bedacht dat als ik niet het totale geld bij elkaar krijg ik wel in het weekend naar Miami wil om de expo te bezoeken en op die manier contacten te leggen en mijn kunstenaars-maatjes uit de US die daar exposeren te ontmoeten.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:02

Het wemelt in NL van de kleinere vermogensfondsen:

https://vermogensfondsen.startpagina.nl/

Ga daar eens in spitten - ben je wel een paar uur zoek mee, maar dáár zitten de kleine filantropen die dit soort dingen willen vergoeden zónder tegenprestatie. Ik vermoed dat de pagina bij lange na niet compleet is en ook niet up-to-date, maar bij de FIN kunnen ze je mogelijk ook op weg helpen: https://www.verenigingvanfondsen.nl/

Ten slotte wordt jaarlijks 'de dikke blauwe' uitgegeven (boek waarin alle vermogensfondsen met hun 'opdracht' staan): https://www.dedikkeblauwe.nl/categories ... ensfondsen