Huisvestingsadviseur of dergelijke

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Huisvestingsadviseur of dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 20:55

Hoi!

Gezien de verschillende topics over beroepen zijn er een heleboel mensen hier op bokt met verschillende beroepen. Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die werken als huisvestingsadviseur of iets wat hier op lijkt. En dan voor mensen, niet voor dieren :D

Tijdens het afstuderen heb ik hier kennis mogen maken met de kant van huisvesting en onderzoek binnen bij de bouw. Na mijn studie bouwkunde ben ik gestart met een pre-master in planologie, maar dit bevalt toch niet gezien de te grote schaal, op stedenlijk nivea, en het missen van het iets technische deel.

Zijn er bokkers met een dergelijk beroep? Dan ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen en de eventueel specifiek gevolgde opleidingen hiervoor. Andere suggesties vanuit een bouwkunde opleiding, al dan niet te technisch, zijn ook welkom!

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Huisvestingsadviseur of dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:23

Construction and engineering management?

Ik doe zelf planologie en vind dat idd ook veel te vaag en abstract, maar gelukkig heb ik wel al een baan aan de iets meer technische en uitvoering kant!
Met bouwkunde kun je toch ook nog echt een hoop kanten op, ook meer richting de infrastructuur of civiele techniek, zonder ook echt volledig technisch bezig te zijn, zijn daar nog allerlei soorten (management)functies, waarin je wel met daadwerkelijke projecten te maken hebt.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 12:55

Dankje, dat is inderdaad nog wel een idee. Alhoewel ik dan nog een jaar extra aan het studeren zou zijn.

Ik heb binnenkort nog een tweede gesprek bij een bedrijf, dus wie weet ga ik na mijn pre-master al wel aan het werk.

Bouwkunde is inderdaad heel erg breed. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar ervaringen :)