Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:40

daantjuhhh schreef:
Wat mij trouwens echt een super leuk beroep lijkt is wat je altijd ziet bij border Security.

Dat je op de luchthaven tassen mag doorzoeken van reizigers. En post pakketten. En dan die drugstesten mag doen. Lijkt mij nou zo leuk hè :D



Ik werk dus als luchthavenbeveiliger en mag door tassen snuffelen en passagiers fouilleren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:41

Speirs schreef:
Verpleegkundige in de terminale zorg, als zzp'er.

Poeh dat lijkt me heftig, hoe ga je daar mee om?

Ik heb alleen een bijzondere hobby, mn beroep is Gastvrouw, das niet zo spannend :P

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:42

moonsparkle schreef:
CastaMickey schreef:
Klassiek zangeres :)) (dus idd, opera enzo)



Kun je daar echt je geld mee verdienen :)? Je hoort het niet vaak hoe ben je daar zo op gekomen


Jazeker! Het is geen makkelijke wereld en je moet er echt voor leven maar het is een prachtig bestaan <3 Ik studeer nog dus ik heb gelukkig nog niet de druk van het moeten rondkomen ervan

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:46

VIG-er in de terminale nachtzorg. Ik begeleid mensen in hun laatste fase van het leven, maar dan 's nachts.

Wat een interessante beroepen komen er voorbij.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:49

Dreamy schreef:
daantjuhhh schreef:
Wat mij trouwens echt een super leuk beroep lijkt is wat je altijd ziet bij border Security.

Dat je op de luchthaven tassen mag doorzoeken van reizigers. En post pakketten. En dan die drugstesten mag doen. Lijkt mij nou zo leuk hè :D



Ik werk dus als luchthavenbeveiliger en mag door tassen snuffelen en passagiers fouilleren :D

Ik ben jaloers. :j

Ik ben van nature onwijs nieuwsgierig.
Heerlijk, snuffelen in de tas van een ander, ondertussen vragen, waar ga je heen? Wat ga je doen? Met wie? Heerlijk lijkt mij. :D

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:51

Radiotherapeutisch laborant, werk op de bestralingsafdeling voor kankerpatiënten. Dat snappen de meeste mensen beter. Al zeg ik vaak in de kroeg of als ik geen zin heb in zielige praatjes dat ik paardrijjuf ben op een manege. Scheelt heel veel verhalen van mensen die allemaal wel iemand kennen die dood is gegaan aan kanker.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:51

daantjuhhh schreef:
Dreamy schreef:


Ik werk dus als luchthavenbeveiliger en mag door tassen snuffelen en passagiers fouilleren :D

Ik ben jaloers. :j

Ik ben van nature onwijs nieuwsgierig.
Heerlijk, snuffelen in de tas van een ander, ondertussen vragen, waar ga je heen? Wat ga je doen? Met wie? Heerlijk lijkt mij. :D


We zoeken nog mensen volgensmij :D

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:52

Ik woon niet echt in de buurt van een grote luchthaven helaas. En heb een goede vaste baan. Maar ik heb in het verleden wel eens gekeken of er vacatures waren

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:54

Administratief ondersteuner op een kantoor.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:56

daantjuhhh schreef:
Of het nog landbouwgrond is. Er kan bijvoorbeeld een snelweg door heen getrokken zijn. Die teken ik dan uit omdat dat natuurlijk geen landbouw meer grond is.


Controleer je dan ook of het nog groen is?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:58

Ik ben Patent Attorney Assistent bij een grote internationale organisatie. Komt er eigenlijk op neer dat ik paralegal ben, maar dan van een octrooigemachtigde op het gebied van chemie en lifescience. Niet echt bijzonder geloof ik, maar zelf ken ik weinig mensen die in de octrooi wereld zitten. :)

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:59

Ik studeer ICT niet heel bijzonder beroep maar als meid tussen al die 685 mannen op de opleiding val je wel op

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:00

Vergunningverlener Wet natuurbescherming voor met name veehouderijen.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:01

Angelkisssss schreef:
Radiotherapeutisch laborant, werk op de bestralingsafdeling voor kankerpatiënten. Dat snappen de meeste mensen beter. Al zeg ik vaak in de kroeg of als ik geen zin heb in zielige praatjes dat ik paardrijjuf ben op een manege. Scheelt heel veel verhalen van mensen die allemaal wel iemand kennen die dood is gegaan aan kanker.

Dat laatste kan ik me helemaal voorstellen. Ik ben verpleegkundige (met daarnaast adviserende rol waardoor ik iedereen spreek tot het bestuur aan toe) en word er ook niet altijd blij van als iemand die ik toevallig tegenkom buiten werk de hele medische voorgeschiedenis van zichzelf en de hele familie met mij wil bespreken.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:02

Spirit schreef:
Toezichthoudend dierenarts bij import en export in de Rotterdamse haven.

Hé een collega :wave:
Ik zit bij export van levende dieren, levende producten en dierlijke producten in een team in Gelderland.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:03

Docent drama op een praktijk school. Is dat bijzonder genoeg? :+

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:05

Myrthe3 schreef:
Medewerker melkveehouderij en varkenshouderij :D

Hier ook medewerker varkenshouderij :D !

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:06

@superlotje: precies dat!

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:07

MizzMontana schreef:
daantjuhhh schreef:
Of het nog landbouwgrond is. Er kan bijvoorbeeld een snelweg door heen getrokken zijn. Die teken ik dan uit omdat dat natuurlijk geen landbouw meer grond is.


Controleer je dan ook of het nog groen is?

Nou als de boer gras opgeeft en het ligt 2 jaar braak (vol met pitrus) of het is alleen maar zand en geen sprietje te bekennen. Dan wordt het niet meer landbouw kundig gebruikt. En dan zal ik het perceel afkeuren en op ' geen regeling' zetten zoals wij dat noemen.
Een agrariër kan daar nog wel in tegen bezwaar gaan.

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:09

momenteel studeer ik nog, maar ik hou mij vooral bezig met het maken van data visualisaties en zou hier graag mijn beroep van willen maken.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:10

Pandameisje schreef:
Ik studeer ICT niet heel bijzonder beroep maar als meid tussen al die 685 mannen op de opleiding val je wel op


Hier ook een ICTer, ik ben Business Intelligence Developer (Of Business Intelligence & Analytics Engineer, ik heb twee titels haha). Ik werk dan ook echt bijna alleen maar met mannen, de vrouwen in mijn vakgebied hebben allemaal een rol als consultant en niet als developer. Niet zozeer bijzonder denk ik, maar krijg toch vaak de vraag of ik het wel leuk vind in de mannenwereld :P

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:12

Joolien schreef:
Speirs schreef:
Verpleegkundige in de terminale zorg, als zzp'er.

Poeh dat lijkt me heftig, hoe ga je daar mee om?

Ik heb alleen een bijzondere hobby, mn beroep is Gastvrouw, das niet zo spannend :P

Om te beginnen neem ik alleen cliënten aan waarvan ik ongeveer weet wat ik kan verwachten. Dus opdrachten waarbij je van tevoren info krijgt over ziektebeeld en leeftijd. Ik heb eens iemand van mijn eigen leeftijd verpleegd, met kinderen even oud als die van mij. Dat vond ik erg heftig. Te, eigenlijk.

Wat ik prettig vind is dat ik ervoor kan zorgen dat mensen goed geïnformeerd zijn, en dat mijn team en ik er zijn om het belang van de cliënt en de naasten centraal te houden. Ik probeer de boel zo te regelen dat mensen de mogelijkheid hebben zo goed mogelijk afscheid te nemen. Dat zit hem vaak in hele kleine dingen een daar moet je oog voor hebben.

Als ik na een overlijden weer thuis ben, ga ik eerst een hele poos douchen om weer fris verder te gaan. Als iemand langer in zorg is geweest en overlijdt als ik er niet ben, vind ik het vaak wel prettig om nog even langs te gaan om het zelf ook af te kunnen sluiten. Als de familie dat waardeert, uiteraard.

Nou moet ik ook zeggen dat ik niet alleen terminale zorg meer doe, maar het afwissel met andere opdrachten.

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:15

Ik ben paintball /reball instructeur

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:17

daantjuhhh schreef:
Nou als de boer gras opgeeft en het ligt 2 jaar braak (vol met pitrus) of het is alleen maar zand en geen sprietje te bekennen. Dan wordt het niet meer landbouw kundig gebruikt. En dan zal ik het perceel afkeuren en op ' geen regeling' zetten zoals wij dat noemen.
Een agrariër kan daar nog wel in tegen bezwaar gaan.


Interessant om te horen hoe dat gaat.
Wij verpachten een stuk grasland, waar in de wintermaanden onze paarden op staan, dus ik hoop dat ze het niet te erg stuk lopen :Y)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:19

daantjuhhh schreef:
Dreamy schreef:


Ik werk dus als luchthavenbeveiliger en mag door tassen snuffelen en passagiers fouilleren :D

Ik ben jaloers. :j

Ik ben van nature onwijs nieuwsgierig.
Heerlijk, snuffelen in de tas van een ander, ondertussen vragen, waar ga je heen? Wat ga je doen? Met wie? Heerlijk lijkt mij. :D


Hihihi, hier nog één die wel wilt rommelen in andermans bagage :+