Geografisch gerelateerde beroepen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Princesj, Hanmar, Mondy, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Puck0429

Geografisch gerelateerde beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 19:15

Kan iemand deze 6 vragen over hun geografische gerelateerde baan beantwoorden?
Het is voor mijn studiekeuze ;)

1. Wat doet u precies?
2. Wat vind u daar leuk aan?
3. Wat vind u daar niet leuk aan?
4. Hoeveel verdient u ongeveer per maand?
5. Waar heeft u gestudeerd?
6. Welke studie heeft u gevolgd?

Alvast super bedankt!!

Emmaa_

Re: Geografisch gerelateerde beroepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:16

Hoe bedoel je geografisch? Als in, wat te maken heeft met het vak Aardrijkskunde?

Puck0429

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 19:18

Emmaa_ schreef:
Hoe bedoel je geografisch? Als in, wat te maken heeft met het vak Aardrijkskunde?

Ja, eigenlijk wel. Mensen die aan het milieu werken, land en water management, planologie ;)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:24

Puck0429 schreef:

1. Wat doet u precies?

Alvast super bedankt!!

1. Ik werk als adviseur voor een project gerelateerd aan biodiversiteit en ecologie, waarbij ik advies geef over land management; voornamelijk voor het beperken van erosie. Dit project vindt plaats in een berggebied in Azerbeidzjan.
2. Er is veel aandacht voor het verbeteren van de conditie van het landschap. Ook heb ik veel contact met de mensen die in ons project gebied wonen.
3. Ik zou meer wetenschappelijk onderzoek willen doen
4. €2500, als net afgestudeerde
5. In Wageningen
6. Internationaal land en water beheer.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Varekaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:36

Zal even antwoorden vanuit mijn partner, hij is de geograaf :)

1. Met behulp van echo en sonar meet hij vanop schepen de zeebodem op en brengt deze in kaart. Hij zit nu op een kabellegger, maar heeft binnen dezelfde firma ook al op baggerschepen en steenstorters gewerkt. Telkens dezelfde functie (intussen diensthoofd) als online en offline surveyor.
2. Zit de helft van het jaar in het buitenland en heeft al de halve wereld gezien, van Noorwegen tot de UK tot Canada en Australië en vanalles er tussenin.
Het is afwisselend, uitdagend, het blijft zichzelf ontwikkelen en evolueren. Hij houdt van de uitdaging, de verantwoordelijkheid en ook de "vrijheid" binnen zijn job.
3. Vaak weg van huis wanneer anderen gezellig doen, zoals met verjaardagen, feestdagen, huwelijk, overlijdens... ook immens lastig om samen vakantie te plannen, zijn schema kan iedere dag veranderen.
De mentaliteit binnen bepaalde culturen die botst, lastige klanten/uitvoerders, het hoofdbureau wat er wel eens een zooi van maakt.
4. Na 10 jaar werkervaring binnen dezelfde firma: genoeg :+
5. Vrije Universiteit Brussel (VUB) want Belg
6. Master of Science in Geografie met afstudeerrichting GIS en als minor klimatologie/meteorologie (ofzoiets)

I am not especially talented. I'm just passionately curious

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:46

Wat leuk dat je een geografische beroep overweegt! Ik heb zelf Geo Media en Design aam de HAS in Den Bosch gestuurd en heb je zojuist een pb gestuurt met wat ik nu doe!

Ik kan je het werkveld in ieder geval wel aanraden. In mijn afstudeerjaar had iedereen (die ook daadwerkelijk een poging had gedaan om een baan te zoeken) al een baan voordat ze hun diploma in ontvangst namen.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:49

Puck0429 schreef:

1. Wat doet u precies?
Ik ben adviseur openbare ruimte / landsachapsarchitect bij de gemeente Amersfoort

Het hele afwisselende werk, geen een dag is hetzelfde. Daarnaast de maatschappelijke relevantie van elk project. Ik ben veel bezig met klimaatadaptatie en herinrichtingsprojecten. Daarnaast ook heel veel met bewoners, dat maakt het heel leuk. Ik wil echt de stad beter maken, er zijn veel opgaven en dat is een hele grote uitdaging. Daarnaast krijg ik echt heel veel vrijheid op mijn werk, maar dat zal overal verschillen.

Bewoners zijn heel leuk, maar aan de andere kant ook heel tegenwerkend. Als gemeente sta je altijd al met 5-0 achter en kan je vaak weinig goed doen. Daarnaast kijken veel bewoners niet verder dan hun eigen neus lang is, wat veel ontwikkelingen ontzettend moeilijk is. Ik wil als ambtenaar het beste voor de stad, in het algemeen en dan heb je rekening te houden met heel veel belangen. Ook belangen waar je jezelf niet in kan vinden. Het is dan heel moeilijk om uit te zoomen naar een abstracter schaalniveau

€2.400 voor 32 uur, net afgestudeerd

HAS Hogeschool in Den Bosch

Landscape Design

Alvast super bedankt!!

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Puck0429

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 22:31

Gracezellaa schreef:
Puck0429 schreef:

1. Wat doet u precies?

Alvast super bedankt!!

1. Ik werk als adviseur voor een project gerelateerd aan biodiversiteit en ecologie, waarbij ik advies geef over land management; voornamelijk voor het beperken van erosie. Dit project vindt plaats in een berggebied in Azerbeidzjan.
2. Er is veel aandacht voor het verbeteren van de conditie van het landschap. Ook heb ik veel contact met de mensen die in ons project gebied wonen.
3. Ik zou meer wetenschappelijk onderzoek willen doen
4. €2500, als net afgestudeerde
5. In Wageningen
6. Internationaal land en water beheer.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Super bedankt!

Puck0429

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 22:33

Varekaj schreef:
Zal even antwoorden vanuit mijn partner, hij is de geograaf :)

1. Met behulp van echo en sonar meet hij vanop schepen de zeebodem op en brengt deze in kaart. Hij zit nu op een kabellegger, maar heeft binnen dezelfde firma ook al op baggerschepen en steenstorters gewerkt. Telkens dezelfde functie (intussen diensthoofd) als online en offline surveyor.
2. Zit de helft van het jaar in het buitenland en heeft al de halve wereld gezien, van Noorwegen tot de UK tot Canada en Australië en vanalles er tussenin.
Het is afwisselend, uitdagend, het blijft zichzelf ontwikkelen en evolueren. Hij houdt van de uitdaging, de verantwoordelijkheid en ook de "vrijheid" binnen zijn job.
3. Vaak weg van huis wanneer anderen gezellig doen, zoals met verjaardagen, feestdagen, huwelijk, overlijdens... ook immens lastig om samen vakantie te plannen, zijn schema kan iedere dag veranderen.
De mentaliteit binnen bepaalde culturen die botst, lastige klanten/uitvoerders, het hoofdbureau wat er wel eens een zooi van maakt.
4. Na 10 jaar werkervaring binnen dezelfde firma: genoeg :+
5. Vrije Universiteit Brussel (VUB) want Belg
6. Master of Science in Geografie met afstudeerrichting GIS en als minor klimatologie/meteorologie (ofzoiets)

Heel erg bedankt!

Puck0429

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 22:34

Amyyy schreef:
Puck0429 schreef:

1. Wat doet u precies?
Ik ben adviseur openbare ruimte / landsachapsarchitect bij de gemeente Amersfoort

Het hele afwisselende werk, geen een dag is hetzelfde. Daarnaast de maatschappelijke relevantie van elk project. Ik ben veel bezig met klimaatadaptatie en herinrichtingsprojecten. Daarnaast ook heel veel met bewoners, dat maakt het heel leuk. Ik wil echt de stad beter maken, er zijn veel opgaven en dat is een hele grote uitdaging. Daarnaast krijg ik echt heel veel vrijheid op mijn werk, maar dat zal overal verschillen.

Bewoners zijn heel leuk, maar aan de andere kant ook heel tegenwerkend. Als gemeente sta je altijd al met 5-0 achter en kan je vaak weinig goed doen. Daarnaast kijken veel bewoners niet verder dan hun eigen neus lang is, wat veel ontwikkelingen ontzettend moeilijk is. Ik wil als ambtenaar het beste voor de stad, in het algemeen en dan heb je rekening te houden met heel veel belangen. Ook belangen waar je jezelf niet in kan vinden. Het is dan heel moeilijk om uit te zoomen naar een abstracter schaalniveau

€2.400 voor 32 uur, net afgestudeerd

HAS Hogeschool in Den Bosch

Landscape Design

Alvast super bedankt!!

Bedankt!!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie